Autó-Motor, 2005. január-június (57. évfolyam 1-13. szám)

2005-02-09 / 3. szám

csipetnyi mezőny alig távolodott el 60 km-re Monte-Carlótól. Az időterv pedig? Az első na­pon reggel 7-től este 19 óráig mindössze 4, azaz négy (!) gyorsaságit izzadtak ki magukból a foly­ton sokórás tétlenségre kárhoztatott verseny­zők. Ez már inkább vicc, mint komoly verseny. Ezt a „szédítő” tempót csak vasárnap srófolták fel némileg, amikor 3 helyszínen reggel 7-től dél­után 2-ig már 6 gyorsasági tizedelhette a még ke­réken maradt néhány egységet. Elterelő hadművelet Sebastian Loeb az első pillanattól kezdve halá­los nyugalomban alázta ellenfeleit, egy pillanat­nyi esélyt sem engedve nekik. Ebben persze semmi különös nem volt, számítottunk rá. En­nél kellemesebb meglepetésnek bizonyult Du­val tempója, mivel stabilan tartani tudta csapat­társa mögött a második helyet, holott előtte még csak a teszteken ismerkedhetett a kocsival. Az osztrák Manfred Stohl a megmondhatója, hogy egy újoncnak mennyire nehezen uralható a Xsara, mivel a belga Kronos Team nem éppen vadonatúj gépével eleinte csak lábujjhegyen mert gurulni kanyarból kanyarba, annyira nem érezte az autót - amúgy elég sok WRC-t hajtott már és általános tapasztalatlanságára sem .a­ Autó-Motor 2005/3 • www.automotor.hu 79 ezúttal harmadikként végeztek. Ráadásul szakaszgyőzelemmel is megörvendeztették a gyémántos márkát, ami utoljára Jani Paasonennek sikerült a 2002-es új-zélandi futamon . M­A­­SCastroli A Fordhoz szegődött Toni Gardemeister eddigi legjobb eredményét érte el Monacóban. Roman Kresta is szerzett két pontot a csapatnak, így a kék ovál a Citroennel együtt vezeti a konstruktőrök versenyét, de Svédországban már Henning Solberg ül majd a másik Focus WRC volánjánál A hetedik speciálon a francia Alex Bengue leggyorsabb időt autózott a Fabia WRC-vel, kilencedik helye pedig egy konstruk­tőri pontot hozott a Skodának

Next