Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)

2005-07-27 / 15. szám

?$, I SportyFormula-1:20. Magyar Nagydíj A VÁLTOZÁSOK ÉVE Mindig is tudtuk, hogy a Ferrari uralma egyszer véget ér, ilyen viharos bukásra azonban kevesen számítottak. A tavalyi Magyar Nagydíj előtt a hetedik világbajnoki címe felé menetelő Michael Schumacher mérlege 12 futamból 11 győzelem volt, s a maranellói istálló pajzsa ke­ményebbnek tűnt, mint valaha. A gyors siker rá­adásul szintén az aktuális uralkodót erősíti, mert a többieknél korábban kezdhet el készülni a következő szezonra, ami a szabályváltoztatások korszakában a szokásosnál is nagyobb jelen­tőséggel bír. Vagyis minden adott volt ahhoz, hogy a Ferrari elsöprő lendülettel kezdje a 2005- ös évet... Az új szabályok - és különösen a kerékcsere eltörlése, melynek eredményeként a versenyzők­nek egyazon garnitúra gumival kell teljesíteniük az időmérő edzést és a teljes futamot - azonban felborították a Ferrari szekerét. A Michelin job­ban ráérzett a megváltozott feltételek adta hatá­rokra, mint a Bridgestone, a Renault és a McLa­ren pedig maximálisan kihasználta ezt. Fia majd a rekordhosszúságú, 19 fordulós idény végén visszatekintünk az évre, nem kizárt, hogy kide­rül: a világbajnoki cím sorsa az első négy futa­mon dőlt el. A kiélezett végjátéknál nincs izgal­masabb, s minden adott ahhoz, hogy idén ilyet láthassunk, 10 pont azonban a szezon elején is 10 pont, ezért az előny, amit Fernando Alonso Imoláig összeszedett, akár behozhatatlannak is bizonyulhat. A San Marinó-i Nagydíj elsősor­ban Schumacher őrült vágtájáról marad emléke­zetes, ám emellett fordulópont is volt, mert itt vált nyilvánvalóvá, hogy a McLaren MP4-20 a nyers gyorsaság terén felülkerekedett a Renault R25-ösön. Kimi Räikkönen Imolában még ki­esett egy filléres alkatrész hibája miatt, Barcelo­nában és Monacóban viszont nyerni tudott, s ha a kockásra fékezett gumi által okozott vibráció­tól nem törik el a McLaren felfüggesztése az utolsó pillanatban, a Nürburgring is az ő sikerét hozza. A nagy kérdés az, hogy a hátralévő két nagydíjon a gyorsabb McLaren utol tudja-e érni a megbízhatóbb Renault-t. A Formula-1 a színfalak mögött közben a kelleténél is izgalmasabb volt. Amikor a Ferrari január 19-én egy huszárvágással aláírta az új Concorde-szerződést, a maranellói istálló elszi­geteltsége, amely a tavalyi Brazil Nagydíj hétvé­géjén mélyült el, kiteljesedett. A politikai helyzet olyan zűrzavarossá vált, hogy Indianapolisban, ahol a Michelin gumik az oldalfal túlzott defor­mációja miatt alkalmatlannak bizonyultak a ver­senyzésre, senki nem volt hajlandó kikászálódni a lövészárkaiból, s a botrányba fulladó futamon csupán a hat Bridgestone-os autó állt rajthoz. Ám a jelek szerint ez volt a mélypont, az F-1 az­óta elindult a konszolidáció útján, s akár még idén tisztázódhat a sport jövője. Mert 2005 nem­csak a pályán, hanem a tárgyalóasztalnál is a vál­tozások éve. Az összeoltást készítette: Farkas Péter, Molnár József, Paksi Konstantin, Szabó Róbert és Tóth Zoltán Zsolt 66 Autó-Motor 2005/15 • www.automotor.hu ► A 20. MARLBORO MAGYAR NAGYDÍJ HIVATALOS PROGRAMJA - 2005. JÚLIUS 29-31. PÉNTEK, 2005. JÚLIUS 29. 14.25 GP2 Boxutca nyit 09.30-10.00GP2 Edzés 14.35 GP2 Boxutca zár 10.05-10.50 Formula-1 Paddock club boxlátogatás 14.45-15.45 GP2 Verseny (42 kör) 11.00-12.00 Formula-1 1. Szabadedzés 08.50-09.20 VASÁRNAP, 2005. JÚLIUS 31. Porsche Szuperkupa Versenyzői eligazítás Formula-1 2. Szabadedzés 14.00-15.00 Formula-1 Paddock club boxlátogatás 15.30-16.00 GP2 Időmérő edzés 09.40 GP2 Boxutca nyit Formula-1 Sajtótájákoztató - sajtóterem 09.50 GP2 Boxutca zár Ifi­­10-17 JR 10.00-10.45 GP2 Verseny (28 kör) Porsche Szuperkupa Edzés 17.00 11.25-12.00 Porsche Szuperkupa Verseny (19 kör) Formula-1 Versenyzői eligazítás Formula-1 Versenyzői eligazítás 08.00-08.45 SZOMBAT: 2005. JÚLIUS 30. 12.00 12.15-13.00 Formula-1 Paddock club boxlátogatás Formula-1 Paddock club boxlátogatás 12.30 Formula-1 Versenyzői felvonulás 09.00-09.45 Formula-1 3. Szabadedzés 12.45-13.15 Formula-1 Rajtrács ünnepség 10.15-11.00 Formula-1 4. Szabadedzés 13.30 Formula-1 Boxutca nyit 11.25-12.10 Porsche Szuperkupa Időmérő edzés 13.45 Formula-1 Boxutca zár 12.15-12.45 Formula-1 Paddock club boxlátogatás 13.46 Formula-1 Magyar nemzeti himnusz 13.00-14.00 Formula-1 Időmérő edzés 14.00 Formula-1 Marlboro Magyar Nagydíj (70 kör) Minden ülőhely számozott. Junior tribünjegyek 0-18 éves kor között érvényesek az egész hétvégére. * Fedett tribün, 4 db jegyhez 1 db (VIP út és parkolóhely használatára jogosító) LG matrica tartozik. Ostermann Forma 1 Kft. 1052 Budapest, Apáczai Csere János u. 11. Tel: 266-2040. Fax: 317-2963. e-mail: ostermann@axelero.hu. A csütörtöki boxutca látogatásra minden jegy érvényes, még a promóciós 20,-Ft-os jegy is! Csütörtökön belépés csak a 8-as kapun, mindenkinek, akár normál, akár klubos, akár promóciós 20,-Ft-os jeggyel rendelkezik. Péntek Szombat Vasárnap Bérlet Felnőtt Junior Felnőtt Junior Felnőtt Junior Felnőtt Junior Super Gold’ 400 € 200 € Gold 1 90 € 140 € 290 € 320 C 160 € Gold 2 80 € 130 € 260 € 300 € 150 € Gold 3 250 € 290 € 145 € Gold 4 290 € 320 € 160 € Silver 1 70 € 85 € 200 € 225 € 110 € Sliver 2 70 € 85 € 200 € 225 € 110 € Silver 3 250 € 125 € Silver 4 230 € 115 € Silver 5 230 € 115 € Bronz 55 € 70 € 180 € 200 € 100 € Allé 35 € 17 € 45 € 22 € 100 € 50 € 110 € 55 € FORMA 1 CLUB Klubkártya birtokában kedvezményes árú klub belépőjegy igényelhető a Formula-1 MARLBORO MAGYAR NAGYDÍJ 2005. július 29-30-31-én megrendezendő versenyre, amely érvényes péntektől vasárnapig. 1. ) ARANY KLUBKÁRTYA: Klubtagsági díj: 7 000 Ft/fő/év A kártyával a klubtribünre érvényes, 3 na­pos bérletet igényelhetnek. A felnőtt bérlet 25 000 Ft, a gyermekbérlet 12 500 Ft. 2. ) EZÜST KLUBKÁRTYA: Klubtagsági díj: 5 000 Ft/fő/év A kártyával az állóhelyre érvényes, 3 napos bérletet igényelhet. A felnőtt bérlet 8 000 Ft, a gyermekbérlet 4 000 Ft. TAGSÁGI FELTÉTELEK: Kizárólag érvényes személyi igazolvány­nyal vagy magyarigazolvánnyal rendelkezők részére! A tagsági kártya csak egy személyre szól és csak a nevezett személynek biztosítja a lehető­séget arra, hogy a klub szolgáltatását igénybe vegye. A tagsági kártya névre szóló, át nem ruház­ható, 2005. január 1-től 2005. december 31-ig érvényes. Arany kártyával Forma 1 Club ülő, ezüst kártyával Forma 1 Club álló bérlet igényelhe­tő a Formula-1 Marlboro Magyar Nagydíj 2005. évi futamára korlátozott számban, a be­érkezett fizetések sorrendjében. A befizetés módjai: készpénzen irodánkban, bankszámlá­ra történő utalással vagy belföldi postautalvá­nyon (rózsaszín csekk). Nem készpénzes fize­tés esetén kérjük, a fizetést igazoló bizonylat fénymásolatát a jelentkezési lappal együtt be­küldeni szíveskedjenek. A klubtagsággal és a klubbérlettel való visszaélés esetén a Hunaroring Forma 1 Club kártérítési igénnyel lép fel a kártya tulajdono­sával szemben és a kártyatulajdonos az ebből eredő összes kár megtérítésére köteles. Kártyát, jegyet UPS-szel tudunk postázni belföldre 3 000 Ft + Áfa postázási díj ellené­ben, amely összeget idén a jegy kézhezvétele­kor a futárnak kell megfizetni készpénzben!!! Hungaroring Forma-1 Klub Egyesület 1052 Budapest, Apáczai Csere János u. 11. Tel.: (06-1)327-0987 Fax.: 327-0988 e-mail: info@formakclub.hu

Next