Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)

2005-08-24 / 17. szám

lesz ennek a folytatása? - kérdezték döbbenten a kollégák, no és persze a szurkolók tízezrei a pályák mentén. Nos, a magyarázat igen egyszerűnek tűnt. A rajt előtti szakadatlan eső úgy szétmosta a pályát, hogy Loeb számára kivételesen nem jelentett hát­rányt elsőként elindulni. Meg aztán Grönholm rögtön az elején kapott egy defektet, és az erős vib­ráció miatt veszített annyit, hogy francia ellenlába­sa kerüljön az élre. Aztán fordult a kocka, bár... Grönholm átvette ugyan a vezetést, de Loeb túlsá­gosan is a nyomában „lihegett”, nem tudott tőle megszabadulni a finn. A déli szerviz utáni gyorso­kon mindkettőjüknek gondja támadt: Loeb előbb lerasztotta a rajtnál a motorját, aztán a követke­ző gyors egyik ugratójánál navigátorának gerince kapott enyhe „túlnyomást”. De Grönholm navigá­tora is ugyanennél a dobbantónál járt pórul, a gyors céljáig már megmukkanni sem volt képes a fájdalomtól, s levegőt is alig tudott venni. Ezen a 14 km-es pályán közel 9 másodpercet veszített, de vezető pozíciója megmaradt, bár az első nap végé­re ez még 5 kurta másodpercet sem tett ki Loeb ellenében, ami főleg Rautiainen pokoli fájdalmai­nak volt köszönhető. Az orvosok később megvizs­gálták, gerincsérülésnek nem találták nyomát, s Grönholm másnap ellentmondást nem tűrő opti­mizmussal közölte: Timo „meggyógyult”, nincse­nek már fájdalmai, vállalja a harc folytatását. Gyengélkedő Másnap ugyan Loeb csípett el egy legjobb időt, de aztán Grönholm gyors egymásutánban három­szor úgy megsorozta a kekeckedő franciát, hogy előnye hamarosan közel fél percre nőtt. Amikor pedig a leghosszabb, 40 km-es próbán is kapott egy „hatost” a finntől, Loeb jobbnak látta végleg behúzni a vitorlákat. „Amikor láttam, hogy Mar­cus mindenhol és mindig gyorsabb nálam, nem ta­láltam értelmét a további erőlködésnek és kockáz­tatásnak, így megbékéltem a 2. helyezéssel” - mondta szinte mentegetőzve az éllovas. Sőt, a 2. nap utolsó gyorsaságiján egy ugrató után Loeb eléggé szerencsétlenül és vehemensen talált telibe egy követ, ami szétrombolta a gumiját, újabb fél­perces veszteséget okozva. Még „szerencse”, hogy a 3. helyezett Martin ekkor már annyira le volt ma­radva, hogy Loeb leendő ezüstérmét még így sem tudta veszélyeztetni. Bezzeg Solberg nem volt ilyen mázlista, mert stabil harmadikként még az első napon elfékezett egy kanyart, s amíg visszajutott a pályára, annyi időt spájzolt, hogy menthetetlenül Martin mögé csúszott a 4. helyre. De még itt is keményen har­colnia kellett az ifjú és önbizalomtól duzzadó Mirko Hirvonennel, akit csak véres verejtékkel bírt távol tartani magától. Az mindenesetre jelzésértékű, hogy a „máso­dik” ember több mint egy perccel verte a Ford csa­pat „első” pilótáját. Bár valami hasonló történt a Skodánál is, ahol Schwarz kénytelen volt úgy meg­elégedni az egyébként semmiféle pontot sem érő 11. hellyel, hogy csapattársa, Janne Touhino 3,5 perccel volt gyorsabb­­ a 10. helyen... A Citroen­nél és a Subamnál pont fordított volt a helyzet, itt a második emberek (illetve autójuk) mondtak tel­jesen vagy részben csődöt. A fiatal ausztrál Atkin­­sonnak sikerült egy páratlan rekordot felállítani: mindhárom napon a Subam motorhibája miatt esett ki, ehhez hasonló „produkcióra” talán még nem is volt példa a közelmúltban bevezetett új sza­bály óta. Ugyanakkor a belga Duval olyan óvato­san ment már megint a 2. számú Xsatával, hogy éppen csak becsúszott az 1 pontot érő 8. helyre. Ennek pedig az lett a következménye, hogy ezút­tal a Peugeot Grönholm és a 3. helyen végzett Martin révén jóval több pontot szerzett, mint a Citroen, s így a márkaértékelésben - ha egyetlen pontocskával is, de - visszavette a vezetést. Defektes premier Komoly érdeklődés kísérte a junior-vb mezőnyé­ben a Magyarországon gyártott új Suzuki Swift premierjét. Guy Wilkis, az újonc gép brit pilótája sajnos már az első gyorson akkora defektet ka­pott, hogy a kivédhetetlen kerékcserével 5 percet veszített, amit már semmiféleképpen nem lehetett behozni. Pláne olyan ellenfelekkel szemben nem, mint a brit Kris Meeke és a spanyol Daniel Sordo kis Citroen C2-es méregzsákjai. A 10. gyorsig ma­gabiztosan vezetett Meeke, de aztán úgy esett le az útról, hogy két kereke is elveszett közben, így az­napra búcsút inthetett a további küzdelemnek, no meg persze a győzelemnek is. Azt Sordo örököl­te, aki Sainz protezsáltjaként idén indult először a junior-vb-n, s ez már a második győzelme! Kelle­mes „vigasz” ez a Citroennek, ha a franciákat egy­általán vigasztalni kell. A Suzuki becsületét ezek után az észt Uro Aava mentette meg a jó öreg Ignisszel. Ő gondokkal küszködve landolt a 2. he­lyen, míg Willis az „ötperces” gumidefekttel és a baleset miatti további büntetőpercekkel is a 3. he­lyen tudott végezni a Swifttel. IlHfUl A nyolcadik gyorsaságin Solberg letörte az Impreza WRC hátsó szárnyát, így az egyik ugrató után az orrára érkezett az autó, majd egy árokba hajtott és számos követ, illet­ve fát eltalált. A norvég a sérült autóval is folytatni tudta, végül negyedikként ért cél­ba. Frankfurti beszámolónkban képet is láthatnak a 2006-os Subaru Impreza WRC-ről Q­UEUXI VHOLIX Nem volt problémáktól mentes a Suzuki Swift JWRC debütáló versenye, de a defektek ellenére Guy Wilkis a harmadik helyen végzett ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT TIZEDIK VERSENYE. FINNORSZÁG t. Marcus Grönholm/TImo Rautiainen (FIN/FIN) Peugeot 307 WRC, 2 óra 54"I1.0". 2. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, +0106,7", 3. Markko Martin/Michael Park (EST/GB) Peugeot 307 WRC, +01'35,6", 4. Petter Solberg/Phillp Mills (N0R/GB) Subaru impreza WRC 2005, +02’08,0". 5. Mlkkn Hirvonen/Jarmo Lehtlnen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 04, +02'13,6”, 6. Toni Gardemeister/Jakke Honkanen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 04, +03'32,4", 7. Harri Rovanpera/RIsto Pletilainen (FIN/FIN) Mitsubishi Lancer WRC 05, +04'27,9", 8. Francois Duval/Sven Smeets (B/8) Cit­roén Xsara WRC, +05'10,4",_____________________ Szakaszgyőzelmek: Grönholm - 11, Loeb - 4. Solberg - 3, Gardemeister - 2. Hirvonen -1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. loeb 83 pont, 2. Grönholm 55 pont, 3. P. Solberg 53 pont, 4. Martin 48 pont, 5. Gardemeister 47 pont, 8. Rovanpera 22 pont, 7. Stohl (A) 12 pont, 8. Sainz (E) 11 pont, 9. Kresta (CZ) 10 pont, 10. H. Solberg (N0R) 9 pont, 11. Hirvonen és Duval. 8-8 pont, 13. Panizzl (F) 7 pont, 14, Gain (I) 6 pont, 15. Carlsson (S) és Warmbold (D), 4-4 pont, 17. Atkinson (AUS) 2 pont, 18. Pykallsto (FIN) 1 pont.______ MÁRKÁK: 1. Peugeot 106 pont, 2. Citroen 105 pont, 3. Ford 69 pont, 4. Subaru 59 pont, 5. Mitsubishi 43 pont, 6. Skoda 8 pont. Következik a Német Rali, augusztus 26-28. Auto-Motor 2005/17 • www.automotor.hu 75

Next