Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)
2005-11-16 / 23. szám
vesztett és idén félhivatalos, „privát” színekben indult finn Mikko Hirvonen menti meg a Ford becsületét, ám az utolsó napon a hosszúra nyúlt szervizelés miatt késett az időellenőrzőnél, s így 20 másodperces betetést kapott. Ezzel a negyedik helyre csúszott. A spanyolok viszont már ünnepelni kezdték Xavier Pons-t, aki - úgyszintén privát színekben - a bronzérem biztos nyertesének számított az utolsó gyors előtt. Ám ekkor Hirvonen a legjobb időt autózta , 7 másodpercet hozott Pons csatáján, s 1,2 másodperces előnnyel el is csípte előle a harmadik helyet - de ez nem hozott pontot a Fordnak. No, akkor most visszajöhet-e Mikko a Fordhoz, vagy maradhat-e Kresta, avagy mindkettőt kiüti Martin, aki mégiscsak a legeredményesebb a három kandidáló közül? Kész égés Ha a Peugeot nagyon, a Ford meg igencsak csalódott a spanyol végeredményben, akkor mit szóljanak a Subaminál? Solberg már az első napon „szétbarmolta” az Impreza jobb futóművét egy útmenti kőnek ütközve, s bár másnap folytathatta a küzdelmet, a 13. hely csúfos kudarcnak számít, még akkor is, ha a sok előtte végzett privát pilóta miatt a márka két pontot azért csak kapott. A kékek sokat reméltek francia aszfaltmenőjüktől, Stephan Sarrazintől, aki azonban a hatodik gyorson úgy bukfencezett a szántóföldre, hogy a kocsi kigyulladt és leégett - a legénységnek szerencsére nem esett baja. Ennek a feje tetejére állt hétvégének minden bizonnyal a Mitsubishi, illetve Giuanluigi Galli volt a legbalszerencsésebbje. Az olasz a rajttól kezdve keményen az első ötben tudta tartani a Lancer WRC-t, sőt Gardemeistert is lenyomta, majd a nyolcadikon Loebnél is jobbat teljesített! Ugyanennek a gyorsnak a céljában azonban az út menti kőfalhoz kente az autóját. Vigasznak is sovány ezek után a finn Rovanpera tizedik helyezése. Csakis a sok kiesésnek köszönheti a Skoda és Jan Kopeczky, hogy a nyolcadik helyen célba érkezve újabb vb-pontot tudtak elcsípni. A cseheknél némi meglepetésre a zárófutamon ismét a Fabiába ül a Colin McRae-Nicky Grist álompáros. A JWRC különös figyelmet kapott, hiszen a Sainz-tanítvány Daniel Sordo révén nemcsak a győzelemért, hanem a junior-világbajnoki címért is egy hazai sztár harcolt a C2-es Citroennel. A spanyol nagyon taktikusan csak a 12. gyorsaságin vette át a vezetést, bár ekkor is inkább a szurkolóinak autózott, mivel a címet már a nyolcadik gyorson bebiztosította, amikor a brit suzukis Guy Wilkis vezető pozícióból kiesett... Martin Holmes Fotó: Top Speed/Bálint Richard A JWRC kategóriában Daniel Sordo futamgyőzelmet aratott a Citroen C2-vel, s egyúttal a bajnokságot is megnyerte A nagy igyekezetben Solberg lezúzta Subaruját. Az utóbbi időben egyre többet hibázik a norvég. Szerencséjére Grönholm is feladni kényszerült a versenyt Duval hozta a második helyet, így duplázott a Citroen és zsinórban harmadszor bezsebelte a konstruktőri címet ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT TIZENÖTÖDIK VERSENYE. SPANYOLORSZÁG I. Sébastien Loeb-Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, 3 óra 31 '07,0", 2. Francois Duval-Sven Smeels (B/B) Citroen Xsara WRC, +01 ’21,9". 3. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 03, +02'46,7”, 4. Xavier Pons-Carlos Del Barrio (E/E) Citroen Xsara WRC, +02’47,9”, 5. Roman Kresta-Jan Tomanek (CZ/CZ) Ford Focus RS WRC 04, +03’24,6”, 6. Nicolas Bernardi-Jean-Marc Fortin (F/B) Peugeot 307 WRC, +04’09,4”, 7. Antony Warmbold-Michael Orr (D/GB) Ford Focus RS WRC 04, +05’00,3”, 8. Jan Kopecky-Flllp Schovánek (CZ/CZ) Skoda FabiaWRC, +05’22,3".____________________________________________ Szakaszgyőzelmek: Loeb - 9, Hirvonen - 2, Solberg -1, Sola -1, Galli 1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Loeb 127 pont (már világbajnoki), 2. P. Solberg (N0R) és Grönholm (FIN), 71-71 pont, 4. Gardemeister (FIN) 58 pont, 9. Martin (EST) 53 pont, 6. Duval 37 pont, 7. Rovanpera (FIN) 31 pont, 8. Kresta 26 pont, 9. Slohl (A) 16 pont, 10. Hirvonen 14 pont, 11. Sainz (E) 11 pont, 12. Galli (I) 10 pont, 13. H. Solberg (N0R) 9 pont, 14. Atkinson (AUS) 8 pont, 15. Panizzi (F) és Pons. 7-7 pont, 17. Sarazzin (F) és Warmbold, 6-6 pont, 19. Carlsson (S) 5 pont, 20. Bernardi 4 pont, 21. Bengue (F) 3 pont, 22. C. McRae (GB) 2 pont, 23. Kopecky. Higgins (GB) és Pykalisto (FIN), 1-1-1 pont. MÁRKÁK: 1. Citroen 178 pont (már világbajnoki), 2. Peugeot 135 pont, 3. Ford 100 pont, 4. Subaru 91 pont, 5. Mitsubishi 63 pont, 6. Skoda 18 pont. Autó-Motor 2005/23 • www.automotor.hu 79