Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)

2005-11-16 / 23. szám

vesztett és idén félhivatalos, „pri­vát” színekben indult finn Mikko Hirvonen menti meg a Ford becsü­letét, ám az utolsó napon a hosszú­ra nyúlt szervizelés miatt késett az időellenőrzőnél, s így 20 másod­perces betetést kapott. Ezzel a ne­gyedik helyre csúszott. A spanyo­lok viszont már ünnepelni kezdték Xavier Pons-t, aki - úgyszintén pri­vát színekben - a bronzérem biz­tos nyertesének számított az utol­só gyors előtt. Ám ekkor Hirvonen a legjobb időt autózta , 7 másod­percet hozott Pons csatáján, s 1,2 másodperces előnnyel el is csípte előle a harmadik helyet - de ez nem hozott pontot a Fordnak. No, akkor most visszajöhet-e Mikko a Fordhoz, vagy maradhat-e Kresta, avagy mindkettőt kiüti Martin, aki mégiscsak a legeredményesebb a három kandidáló közül? K­ész égés Ha a Peugeot nagyon, a Ford meg igencsak csalódott a spanyol vég­eredményben, akkor mit szóljanak a Subaminál? Solberg már az első napon „szétbarmolta” az Impreza jobb futóművét egy útmenti kőnek ütközve, s bár másnap folytathatta a küzdelmet, a 13. hely csúfos ku­darcnak számít, még akkor is, ha a sok előtte végzett privát pilóta mi­att a márka két pontot azért csak kapott. A kékek sokat reméltek francia aszfaltmenőjüktől, Stephan Sarrazintől, aki azonban a hatodik gyorson úgy bukfencezett a szántó­földre, hogy a kocsi kigyulladt és le­égett - a legénységnek szerencsére nem esett baja. Ennek a feje tetejére állt hétvé­gének minden bizonnyal a Mitsu­bishi, illetve Giuanluigi Galli volt a legbalszerencsésebbje. Az olasz a rajttól kezdve keményen az első öt­ben tudta tartani a Lancer WRC-t, sőt Gardemeistert is lenyomta, majd a nyolcadikon Loebnél is job­bat teljesített! Ugyanennek a gyors­nak a céljában azonban az út men­ti kőfalhoz kente az autóját. Vi­gasznak is sovány ezek után a finn Rovanpera tizedik helyezése. Csakis a sok kiesésnek köszön­heti a Skoda és Jan Kopeczky, hogy a nyolcadik helyen célba ér­kezve újabb vb-pontot tudtak el­csípni. A cseheknél némi megle­petésre a zárófutamon ismét a Fabiába ül a Colin McRae-Nicky Grist álompáros. A JWRC különös figyelmet kapott, hiszen a Sainz-tanítvány Daniel Sordo révén nemcsak a győzelemért, hanem a junior-vi­lágbajnoki címért is egy hazai sztár harcolt a C2-es Citroennel. A spanyol nagyon taktikusan csak a 12. gyorsaságin vette át a veze­tést, bár ekkor is inkább a szurko­lóinak autózott, mivel a címet már a nyolcadik gyorson bebizto­sította, amikor a brit suzukis Guy Wilkis vezető pozícióból kiesett... Martin Holmes Fotó: Top Speed/Bálint Richard A JWRC kategóriában Daniel Sordo futamgyőzelmet aratott a Citroen C2-vel, s egyúttal a bajnokságot is megnyerte A nagy igyekezetben Solberg lezúzta Subaruját. Az utóbbi időben egyre többet hibázik a norvég. Szerencséjére Grönholm is feladni kényszerült a versenyt Duval hozta a második helyet, így duplázott a Citroen és zsinórban harmadszor bezsebelte a konstruktőri címet ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT TIZENÖTÖDIK VERSENYE. SPANYOLORSZÁG I. Sébastien Loeb-Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, 3 óra 31 '07,0", 2. Francois Duval-Sven Smeels (B/B) Citroen Xsara WRC, +01 ’21,9". 3. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 03, +02'46,7”, 4. Xavier Pons-Carlos Del Barrio (E/E) Citroen Xsara WRC, +02’47,9”, 5. Roman Kresta-Jan Tomanek (CZ/CZ) Ford Focus RS WRC 04, +03’24,6”, 6. Nico­las Bernardi-Jean-Marc Fortin (F/B) Peugeot 307 WRC, +04’09,4”, 7. Antony Warmbold-Michael Orr (D/GB) Ford Focus RS WRC 04, +05’00,3”, 8. Jan Kopecky-Flllp Schovánek (CZ/CZ) Skoda FabiaWRC, +05’22,3".____________________________________________ Szakaszgyőzelmek: Loeb - 9, Hirvonen - 2, Solberg -1, Sola -1, Galli 1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Loeb 127 pont (már világbajnoki), 2. P. Solberg (N0R) és Grönholm (FIN), 71-71 pont, 4. Gardemeister (FIN) 58 pont, 9. Martin (EST) 53 pont, 6. Duval 37 pont, 7. Rovanpera (FIN) 31 pont, 8. Kresta 26 pont, 9. Slohl (A) 16 pont, 10. Hirvonen 14 pont, 11. Sainz (E) 11 pont, 12. Galli (I) 10 pont, 13. H. Solberg (N0R) 9 pont, 14. Atkinson (AUS) 8 pont, 15. Panizzi (F) és Pons. 7-7 pont, 17. Sarazzin (F) és Warmbold, 6-6 pont, 19. Carlsson (S) 5 pont, 20. Bernardi 4 pont, 21. Bengue (F) 3 pont, 22. C. McRae (GB) 2 pont, 23. Kopecky. Higgins (GB) és Pykalisto (FIN), 1-1-1 pont. MÁRKÁK: 1. Citroen 178 pont (már világbajnoki), 2. Peugeot 135 pont, 3. Ford 100 pont, 4. Subaru 91 pont, 5. Mitsubishi 63 pont, 6. Skoda 18 pont. Autó-Motor 2005/23 • www.automotor.hu 79

Next