Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)

2005-11-30 / 24. szám

► Sport) Rali-világbajnokság: Ausztrália Ford jövő évi párosítását, még mindig kérdéses volt, hogy ki lehet a frissen elhódított Grönholm társa 2006-ban. Csupán annyi szivárgott ki, hogy a finn Mikko Hirvonen és az észt Markko Martin közül fognak választani. Roman Kresta és Toni Gardemeister viszont feltehetően nem túl vidáman értesült a számukra kedvezőtlen hí­rekről... Két nappal az auszi kiruccanás után aztán kitisztult a homály, Hirvonen pedig örömittasan boxolhatott a levegőbe, mint a Ford gyári alakulatának másik friss szerzeménye! Derült égből Bármennyire is felszabadult és végre taktikamen­tes versenyzést vártak a megfigyelők Ausztráliá­ban, a gömbölyű, „csapágygolyós” kövecskéken, azért kissé szorongva sandítottunk a jövőre. A Pe­ugeot ugye kilép, a Citroen hivatalosan szünetel, levegőben lóg a Skoda és a Mitsubishi éves prog­ramja, tehát egyelőre két márka részvétele biztos csupán a teljes 2006-os idényre. Na jó, legalább a Citroennél időközben végre tisztázódott a drá­maian kezelt, de túl nagy titkot nem jelentő kér­dés. Nevezetesen, hogy melyik privát istálló kap­ja meg jövőre a Xsara WRC-ket Loeb és a spanyol Xavier Pons „futtatásához”. Nos, végre megtud­hattuk, hogy a belga Kronos istállót választották, annál is inkább, mivel a másik favorit, az Oreca csupán egy kocsit lett volna hajlandó gondozni. A világbajnoki címek (egyéni, konstruktőri) elúsztak, így volt mit szépítenie a Subarunak, ahol nem kis meglepetésre Chris Atkinson pro­dukált olyan jó időket, hogy még a vezető Solber­­get is le tudta váltani. „Ne tekintsenek hazai ver­senyzőnek” - szabadkozott a fiatal ausztrál re­ménység. „Én a kontinens másik csücskében élek, s most is a világ másik sarkából jöttem ide, ezt a vidéket csak ugyanannyira ismerem, mint a vetélytársaim.” A szerencse azonban idén bizto­san nem pártolt a Subam mellé, mivel a hatodik gyorson a kormánymű meghibásodása miatt annyi időt veszített Chris, hogy visszacsúszott a 13. helyre. Ekkor egy szemvillanás erejéig Loeb került az élre, de még meg sem melegedhetett megszokott pozíciójában, amikor olyan történt, ami vele ritkán esik meg: egy balkanyarban si­mán kicsúszott és durr, neki egy fának, az őt kö­vető helikopterre telepített tévékamerák pergőtü­zében. Ja, és ekkor már Grönholm sem volt ver­senyben: a 307-es WRC búcsúfellépésén a futó­mű hiúsította meg a méltó, férfias elköszönést. Mivel a Martint itt is helyettesítő Daniel Carls­son még a harmadik gyorson eldobta a másik Pe­­ugeot-t, a pirosak már az első nap végén csoma­golhattak és lógó orral repülhettek haza. Aztán mégsem Loeb kiesése után Solberg vette vissza a vezetést, és már kényelmes, 40 másodperces előnnyel robo­gott az élen, amikor a 14. gyorson, egy teljesen ár­­tallan, fullgázas szakaszon egy kenguru került olyan szerencsétlenül az útjukba, hogy kikerülni már nem lehetett. Az ütközéstől a Subaru hűtője annyira megrongálódott, hogy Solbergnek fel kel­lett adnia! Az még hagyján, hogy a vlágbajnokok­ Csúfosan vonult vissza a Peugeot: már az első napon mindkét autójuk kiesett, Grönholm a jobb első futóművet ütötte meg, a Markko Martint helyettesítő Carlsson pedig még nagyobbat hibázott Solberg a 14. gyorsaságin olyan szerencsétlenül ütközött egy kenguruval, hogy megsérült a Subaru hűtője, és feladni kényszerült a versenyt. A norvég másodikként végzett az összetettben Daniel Carlsson először járt Ausztráliában és a pályabejárás során rosszul mérte fel a terepet. A harmadik szakaszon túl gyorsan érkezett egy kanyarba, és a bukás után kigyulladt a Peugeot 72 Autó-Motor 2005/24 • www.automotor.hu

Next