Autó-Motor, 2005. július-december (57. évfolyam 14-26. szám)
2005-11-30 / 24. szám
► Sport) Rali-világbajnokság: Ausztrália Ford jövő évi párosítását, még mindig kérdéses volt, hogy ki lehet a frissen elhódított Grönholm társa 2006-ban. Csupán annyi szivárgott ki, hogy a finn Mikko Hirvonen és az észt Markko Martin közül fognak választani. Roman Kresta és Toni Gardemeister viszont feltehetően nem túl vidáman értesült a számukra kedvezőtlen hírekről... Két nappal az auszi kiruccanás után aztán kitisztult a homály, Hirvonen pedig örömittasan boxolhatott a levegőbe, mint a Ford gyári alakulatának másik friss szerzeménye! Derült égből Bármennyire is felszabadult és végre taktikamentes versenyzést vártak a megfigyelők Ausztráliában, a gömbölyű, „csapágygolyós” kövecskéken, azért kissé szorongva sandítottunk a jövőre. A Peugeot ugye kilép, a Citroen hivatalosan szünetel, levegőben lóg a Skoda és a Mitsubishi éves programja, tehát egyelőre két márka részvétele biztos csupán a teljes 2006-os idényre. Na jó, legalább a Citroennél időközben végre tisztázódott a drámaian kezelt, de túl nagy titkot nem jelentő kérdés. Nevezetesen, hogy melyik privát istálló kapja meg jövőre a Xsara WRC-ket Loeb és a spanyol Xavier Pons „futtatásához”. Nos, végre megtudhattuk, hogy a belga Kronos istállót választották, annál is inkább, mivel a másik favorit, az Oreca csupán egy kocsit lett volna hajlandó gondozni. A világbajnoki címek (egyéni, konstruktőri) elúsztak, így volt mit szépítenie a Subarunak, ahol nem kis meglepetésre Chris Atkinson produkált olyan jó időket, hogy még a vezető Solberget is le tudta váltani. „Ne tekintsenek hazai versenyzőnek” - szabadkozott a fiatal ausztrál reménység. „Én a kontinens másik csücskében élek, s most is a világ másik sarkából jöttem ide, ezt a vidéket csak ugyanannyira ismerem, mint a vetélytársaim.” A szerencse azonban idén biztosan nem pártolt a Subam mellé, mivel a hatodik gyorson a kormánymű meghibásodása miatt annyi időt veszített Chris, hogy visszacsúszott a 13. helyre. Ekkor egy szemvillanás erejéig Loeb került az élre, de még meg sem melegedhetett megszokott pozíciójában, amikor olyan történt, ami vele ritkán esik meg: egy balkanyarban simán kicsúszott és durr, neki egy fának, az őt követő helikopterre telepített tévékamerák pergőtüzében. Ja, és ekkor már Grönholm sem volt versenyben: a 307-es WRC búcsúfellépésén a futómű hiúsította meg a méltó, férfias elköszönést. Mivel a Martint itt is helyettesítő Daniel Carlsson még a harmadik gyorson eldobta a másik Peugeot-t, a pirosak már az első nap végén csomagolhattak és lógó orral repülhettek haza. Aztán mégsem Loeb kiesése után Solberg vette vissza a vezetést, és már kényelmes, 40 másodperces előnnyel robogott az élen, amikor a 14. gyorson, egy teljesen ártallan, fullgázas szakaszon egy kenguru került olyan szerencsétlenül az útjukba, hogy kikerülni már nem lehetett. Az ütközéstől a Subaru hűtője annyira megrongálódott, hogy Solbergnek fel kellett adnia! Az még hagyján, hogy a vlágbajnokok Csúfosan vonult vissza a Peugeot: már az első napon mindkét autójuk kiesett, Grönholm a jobb első futóművet ütötte meg, a Markko Martint helyettesítő Carlsson pedig még nagyobbat hibázott Solberg a 14. gyorsaságin olyan szerencsétlenül ütközött egy kenguruval, hogy megsérült a Subaru hűtője, és feladni kényszerült a versenyt. A norvég másodikként végzett az összetettben Daniel Carlsson először járt Ausztráliában és a pályabejárás során rosszul mérte fel a terepet. A harmadik szakaszon túl gyorsan érkezett egy kanyarba, és a bukás után kigyulladt a Peugeot 72 Autó-Motor 2005/24 • www.automotor.hu