Autó-Motor, 2006. január-június (58. évfolyam, 1-13. szám)

2006-02-08 / 3. szám

meister nem kedvelte az aszfaltot és az alattomo­san síkos „fekete” jeget, ez nem igazán az ő skan­dináv világa. Többnyire a szerencsésebb gumivá­lasztással tudtak a másikon felülkerekedni, bár a félidőn túl Gardemeister szép lassan stabilizálta pozícióját az osztrák előtt. Kezdeti összevisszaság Loeb fergeteges hajráját némileg megzavarta, hogy a második napon újabb gyorsaságit, a 11-est kellett törölni a csendőrség kérésére, mivel a kör­nyéken nem bírták fenntartani a rendet. Grön­­holm átmeneti balszerencséjére ez egy alig 18 km-es pálya volt csupán, vagyis Loeb fantaszti­kus hajrájának tudatában számára jobban jött volna egy hosszabb speciálszakasz törlése. Min­denesetre Grönholm komoly nehézségekkel ecsetelte késhegyen táncoló versenyzését, elvég­re ebben a ritka szerencsés helyzetben nem koc­káztathatott egy szokásos bakit: a számára telje­sen új Ford Focus kedvezőtlen pedálpozíciója miatt kiújult egy korábbi térdsérülése, és a fájda­lom olykor elterelte figyelmét az óvatosságról. A Col de Turinin így is valósággal megállt egy pilla­natra a szívverése: éppen ugyanazon a helyen pördült meg, mint ahol tavaly eldobta a kocsiját... A két subarus tehetség, Stéphane Sarrazin és Atkinson tisztességes helytállásán kívül nem sok meglepetést okoztak a csapatok má­sodik számú pilótái. A Fordnál Mikko Hirvo­­nen a sebességváltóval küszködött, a Citroen­nél pedig se Poni, se Sordo nem rengette meg a világot. Panizzi árnyékában a fiatal Aigner csak óvatosan ismerkedett a körülményekkel, de sokat nem láttunk a Stobbart-csapat fordos legényeitől sem, Gigi Galli pedig - drámai szenvedések után - kénytelen volt a félidő tá­ján váltóhibával félreállítani a Mitsubishit. Fél tucat Ellentétben a nagyok soraiban ásítozó egyhangú Loeb-Citroën erőfölénnyel, óriási meglepetéssel indult a PCWRC-futam. Igaz, mindössze 6 páros (!) jelent meg Monte-Carlóban, de az újonc bol­gár Jassen Popov nemcsak a rajt előtti bemelegí­tő „shake down” teszten, hanem az első gyorso­kon is remek időkkel csillogott. A bolgár szurko­lók máris csodában reménykedtek, de szegény Popov a második nap estéjén, a Col de Turini lejt­­meneti szakaszán egy százméteres szakadékba borította a Stohl-istállónál felkészített N-es Mi­tsubishi Láncert. A legénység apró horzsolások­kal megúszta a bukfencsorozatot, de a kocsi men­tése talán még lapzártakor is tart... Ezután a japán Fumio Nutahara (Mitsubi­shi Lancer EVO IX) és a katari Nasser Al Attiyah­­a rajt előtti percekben ért vissza a da­­kari száguldásból...) űzte és váltogatta egymást az élen, s a vérpezsdítő párharcból végül a ja­pán került ki győztesen. A Dakaron egy dízel­­motoros BMW-vel vendégszereplő Al Attiyah (Subaru Impreza WRX STi spec. C) azonban nem csupán a győzelmet, hanem egy futómű­rongálás miatt az ezüstöt is elbukta, a második helyen a brit David Higgins (Mitsubishi Lan­cer EVO VII) futott célba. Fotó: Bálint Richard/TopSpeed Malcolm Wilson (jobbra) csapatvezető Grönholm személyében új nyerőlegényre lelt. A langaléta finn hét esztendei Peugeot-s versenyzés után váltott márkát - saját elmondása szerint ,szüksége volt rá a további inspirációkhoz. Kissé furcsa volt látni Panizzit a Skodában, de a nézők többségének tetszett az aszfaltmágus produkciója - mígnem a Fabia WRC megadta magát... Nutahara (Mitsubishi Lancer EVO IX) ré­vén a BF Goodrich-hez hasonlóan a Yoko­hama is első itteni sikerének örülhetett . VÉGEREDMÉNYES TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT ELSŐ VERSENYE. MONTE-CARLO­­MONI 1. Marcus Grönholm/Timo Rautiainen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 06,4 óra 11'43,9", 2. Sébastien Loeb/Daniel Elena (F/MC) Citroen Xsara WRC, +01 ’01,8”, 3, Toni Gardemeister/Jakke Honkanen (FIN/FIN) Peugeot 307 WRC, +01'23,1”, 4. Manfred Stohl/llka Minor (A/A) Peugeot 307 WRC, + 01 ’42,3”, 5. Sté­phane Sarazzin/Stéphane Prevot (F/B) Subaru Impreza WRC 2006, +03’20,2”, 6. Chris Atkinson/Glenn MacNeal (AUS/AUS) Subaru Impreza WRC 2005, +05’27,7”, 7. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 06, +0678,5", 8. Daniel Sordo/Marc Marti (E/E) Citroen Xsara WRC, +0775,2”. SZAKASZGYŐZELMEK: Loeb - 10. Grönholm - 2. Stohl - 2. Garde­meister -1. Duval -1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Grönholm 10 pont, 2. Loeb 8 pont, 3. Gardemeister 6 pont, 4. Stohl 5 pont, 5. Sarazzin 4 pont, 6. Atkinson 3 pont, 7. Hirvonen 2 pont, 8. Sordo 1 pont. MÁRKÁK: 1. Ford 14 pont, 2. Kronos Citroen 11 pont, 3.CMW Pe­ugeot Norway 6 pont, 5. Subaru 5 pont, 6. Red Bull Skoda 3 pont. Autó-Motor 2006/3 • www.automotor.hu 8 1

Next