Autó-Motor, 2006. január-június (58. évfolyam, 1-13. szám)

2006-06-28 / 13. szám

ezen pozitívumokkal a Jumper or­rában dolgozó, teherfuvarozásra optimalizált négyhengeres aggre­­gát is büszkélkedhet. A hozzá kap­csolt hatfokozatú kézi váltó foko­zatkiosztása is egyértelműen ha­­szonjárműves. Jóllehet, egyesben nem pörög a leszabályozásig az el­ső gázadásra, ám az már sokat el­árul a jármű jellegéről, hogy a mé­rőműszer tanúsága szerint 90-nél, hatodikban 2000-et, 100-nál pedig 2100-at forog a főtengely. S közben kellemes csend ho­nol az utastérben, a feláras, test­súly szerint beállítható keménysé­gű teleszkópos vezetőülés jelen­tős mértékben elnyeli a kemény laprugók által közvetített útegye­­netlenségeket, a változó rásegíté­sű elektromos kormánymű pedig autópálya-tempónál is biztonság­­érzetet ad a sofőrnek. Parkolás­kor, szállítási beálláskor könnyű forgatni a volánt, erőszükséglete rendkívül csekély, a Jumper for­dulási sugara úgyszintén. Például A rövidke próbaút és a gyáriak ál­tal belénk diktált információk alapján kijelenthető, a Citroen Jumper (és a Fiat Ducato, továbbá a Peugeot Boxer) legújabb generá­ciója ismét felnőtt a feladathoz. A rövid, illetve közepes távokon mozgó, közepes méretű és töme­gű árut szálltók közül nehéz len­ne olyat találni, akinek elviekben ne felelne meg a zárt vagy platós felépítésű Jumper. Amennyiben mégis akad ilyen, a szimpla- vagy duplafülkés, 3, 3,5 vagy 4 méteres tengelytávú, 5, 5,4, 6 és 6,3 méter hosszú alvázakra lényegében bár­milyen speciáls felépítmény ráil­leszthető. Például lakófülke, daru, billenőplató, tartály, doboz stb... Bodács Károly oo if)­trou. A fülkék, tengelytávok és felépítmények variációinak száma az elődét is meghaladja. A magasított (2760 mm), zárt változat raktere a leghosszabb kivitelben (4035 mm tengely­­táv, 6363 mm hosszúsági 14 helyett immár 17 mm-es. A „leg- Jumper’ maximális teherbírása 1,5-ről 2 tonnára nőtt, ami össztömegben 4 tonnát jelent Semmi sallang, semmi rögtönzés, a Jumper vezetői környezete praktikus, igényes, komfortos, ergonomikus és korszerű. A Citroën-Fiat-Peugeot trió műszerfala az emblémát hordozó kormányközépnél mutat eltérést, a középkonzol elemeit a felszereltségi szintek határozzák meg Az új Jumper már megrendelhető a hazai márkakereskedésekben, az induló ár 3 850 000 forint, a Peugeot Boxer ára ezzel megegyező. A Citroennel és a Peugeot-val egyenesági rokonságban álló Fiat Ducato már ugyancsak rendelhető 13,99 milliótól) Autó-Motor 2006/13 . www.automotor.hu 49

Next