Autó-Motor, 2006. július-december (58. évfolyam, 14-26. szám)

2006-10-04 / 20. szám

Menetpróba ► Citroen C4 Picasso kapcsolható. Időközben a kormány mögötti billentyűkkel is vezérelhe­tő, hatfokozatú elektronikus nyo­matékelosztót továbbfejlesztették (AM 2006/15.), de érzésem szerint még mindig bólogatósan vált. A hosszú távú utazóautó szere­pében dízelmotorral mutat a leghi­telesebben a C4 Picasso. Tökélete­sen elegendő már az 1,6-os is, kellő dinamizmust biztosít a kocsinak és rendelkezik a biztonságos autózás­hoz szükséges erőtartalékkal. Ötfo­kozatú kézi váltóval felszerelve alig maradnak el menetteljesítményei a 2.0 HDi változatétól, érezhető kü­lönbség az előzési rugalmasságban mutatkozik. Az 1997 köbcentis benzinest már hajszolni kell a tem­pós haladás érdekében, 3500-as fordulat felett érzi magát elemében. Szerencsére a zajszigetelés haté­kony, hangja csekély mértékben szűrődik az utastérbe, ami a gázola­josokra szintúgy igaz. A C4 Picasso gördülési kom­fortja és úttartása egyaránt jó, ka­nyarban a karosszéria dőlése sem ijesztő. Opcióként hátsó hidro­­pneumatikus rugózással rendelhe­tő az autó. A nagyobb kényelem mellett előnyt jelent az is, hogy nehéz tárgyak pakolásakor alacso­nyabbra engedhető a kocsi, és bár­milyen terhelés mellett állandó a szabadmagasság. A vezető dolgát már az alap­­modellben automata, elektromos rögzítőfék és visszagurulásgátló segíti, felár ellenében pedig nem­csak sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, hanem parkolóhely-fel­ismerő berendezés is kérhető. Lesz másik Mivel a 2000 januárjában debütált és azóta 1,3 millió példányban érté­kesített Xsara Picasso egészen 2010-ig gyártásban marad, az új­donság egyelőre kizárólag hétsze­mélyes változatban kapható. (Zá­rójelben jegyezném meg, hogy a pletykák szerint már készül a C4 Picasso rövidebb és sportosabb megjelenésű, ötüléses kivitele.) A Citroen legújabb büszkeségét nálunk október végétől lehet köze­lebbről is szemügyre venni. Vetély­­társainál (Renault Grand Scénic, Opel Zafira) nagyjából egymillió forinttal drágább a C4 Picasso, amit az izmosabb motorral és a gazdagabb felszereltséggel magya­ráznak a Citroennél. Tóth Zoltán Zsolt Hátulról is korszerű autó benyomását kelti a C4 Picasso. A karosszéria megfelelően merev két üléssel szűkös a csomagtartó, de a szükségülések takarólapja rögzíti a szatyrokat. Több lépésben, egészen 1951 literig bővíthető a befogadóképesség. A csomagtérvilágítás zseblámpaként is használható, visszatéve tölti a saját telepét. Az extra légrugós hátsó futómű 14 cm-rel alacsonyabbra engedhető nehéz tárgyak bepakolásához A ,P’ gomb aktivizálja a parkolóhely-felismerőt. A rendszer 20 km/órás sebesség alatt működik, és a tolatóradar érzékelőit használja. Az irányjelzővel választhatjuk ki, hogy melyik oldalt vizsgál­ja, a képernyőn pedig megjelenik, hogy lehetséges, nehéz, vagy nem ajánlott a parkolás. Itt látszik legjobban, hogy a hátsó szélvédőkeretet 30 cm-rel hátrább tolták ► Citroen C4 Picasso ► 1.8i 16V ► 2.0i 16V ► 1.6 HDi■ IIII MM Összlökettérfogat (cm3): 1749 1997 1560 1997 Maximális teljesítmény (kW/LE/min): 92/127/6000 103/143/6000 80/110/4000 100/138/4000 Maximális forgatónyomaték (Nm/mmn): 170/3750 200/4000 240/1750 270/2000 Sebességváltó: 5 man. 6 rob./4 aut. 5 man./6 rob. 6 rob. Hosszúság/szélesség/magasság (mm): 4590/1830/1680 Tengelytáv (mm): 2728 Saját tömeg (kg): 1510 1560/1600 1530/1539 1620 Terhelhetőség (kg): 690 680/660 720/711 700 Csomagtér (I): 208/576/672/893/1951 Gyorsulás 0-100 km/h (sec.): 11,9 11,5/12,2 12,7/13,4 12,5 Maximális sebesség (km/h): 185 195/190 180/180 195 Átlagfogyasztás (1/100 km): 8,0 8,0/8,9 5,9/5,7 6,1 Alapár (Ft): 5 700 000 6 550 000 6 000 000 6 950 000 22 Auto-Motor 2006/20 • www.automotor.hu

Next