Autó-Motor, 2007. január-június (59. évfolyam, 1-13. szám)

2007-02-21 / 4. szám

T hagyományosan az imádkozás s a legfőbb előkészületi tényke­­­dés a Svéd Rali rajtja előtt: a fohász a hóért és jégért. Idén bejött, de semmi különös nem történt, ezúttal a Grön­­holm-Loeb-Hirvonen befutót jósolóké volt a helyes tipp. kasztól „helyreállt” a rend: Grönholm nyert és a vezetést is átvette, a második likenasi próbán több mint fél perccel javította meg előző idejét, és Sol­­berg akkori csúcsidejénél is 20 másodperccel job­bat futott. Loeb ezúttal nem sziporkázott. Már a szuperspeciál rajtvonalán lefulladt a gépe, s utána sem sikerült mindig a legoptimálisabb gumit és hozzá a szögszámot megtippelni. Sanda gya­núnk, hogy nem is izgatta magát túlságosan, oko­sabb és higgadtabb ő annál, hogy mindent az első métereken akarjon megnyerni - értsük ezt erre a versenyre, vagy akár a komplett pontvadászatra. Dani Sordo már az elején a hófalba fúrta vár­ható sikerélményét a második gyári C4-es Cit­roennel, akárcsak Pons a másik Mitsubishivel. A hó igazi áldozatának azonban Petter Solberg bizo­nyult, aki a tizedik gyorson lecsúszott a pályáról, s a közelben tartózkodó nézők csak 13 perc idő­­veszteséggel tudták visszacipelni az úttestre a Su­­barut. Ezután a csapat vissza is vonta Pettert a to­vábbi küzdelmektől, hiszen ekkora hátránnyal semmiféle reménye nem maradt a pontszerzésre, inkább a következő heti (lapzártánk után) norvé­giai összecsapásra spóroltak a harci technika ütő- és állóképességével. Rejtélyes kór támadta meg a futam vége felé a Ford csapat másik felét. A há­rom közül két Stobart-Focust (Latvala és Wilson) csapatutasításra le kellett állítani, mert a harma­dik nap reggelénél az indulás után egy légtelenítő cső lefagyása miatt a hűtőrendszerek felforrtak, s félő volt, hogy megfőnek a motorok. Érdekes és egyelőre magyarázatra szorul, hogy miért nem lé­pett fel ugyanez a hiba Grönholm és Hirvonen, il­letve a stobartos Henning Solberg kocsijában, bár Marcus is panaszkodott valami hasonlóra, no és arra a dermesztő hidegre, ami a Ford utasterében uralkodott. Az igazi drámai harc ismét a 3-5.hely környékén zajlott. Ekkor Chris Atkinson a vi­szonylag előkelő ötödik pozícióban, a 18. gyorson a hófalnak ütközőt. Megsérült az Impreza futó­műve, emiatt három helyet csúszott hátra - így előrébb rukkolhatott Gardemeister és Stohl is. Érdekesen alakult a szériaautók (PCWRC) vb-jének nyitánya. A 15. gyorsaságiig a finn Jukka Ketomaki és Kai Risberg magabiztosan vezette az értékelést, ám a turbó hibája miatt ekkor kiállni kényszerültek, így került az élre a nemzetközi vi­szonylatban legalább ugyanennyire ismeretlen finn Juho Hanninen és Mikko Markkula a Lasse Lampi irányította csapat reprezentánsaként, s bár boldogan ünnepelték győzelmüket, másnap kide­rült, hogy a Mitsubishiben nem megengedett mó­don három benzinpumpa is lapult, ezért megsem­misítették eredményüket. A tíz pontot így a 2006- os Subaruval induló svéd Oscar Svendlund és Björn Nilsson kapta, ők egyébként Anton Alént, a legendás Markku fiát előzték meg... Martin Holmes, fotó: Bálint Richárd Vf Gardemeister parádézik, kettőből kétszer zárt pontszerző helyen a 2005-ös Mitsubishivel. Az persze kérdés, hogy meddig versenyez még a gyémántos márka színeiben Henning Solberg eddigi legjobb eredményét érte el a Svéd Ralin, negyedikként ért célba a Stobart Forddal. A norvégnek még egy szakaszgyő­­zelemre is futotta Tavalyi dobogós helye után Carlsson ezúttal kénytelen volt beérni az ötödik pozícióval Grönholm ötödik alkalommal nyert Svéd­országban, s 26. futamgyőzelmével az örökranglistán Carlos Sainz mellé, a második helyre lépett elő ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT MÁSODIK VERSENYE. SVÉDORSZÁG I. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 06,3 óra 08'40,7”, 2. Sébastien Loeb-Daniel Elena (F/MC) Citroen C4 WRC, +00’53,8”, 3. Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 06, +01'41,5', 4. Henning Solberg-Cato Menkerud (N0R/N0R) Ford Focus RS WRC 06, +0312,0", 5. Daniel Carlsson-Denis Giraudet (S/F) Cit-roén Xsara WRC, +03'37,8”, 6. Toni Gardemeister-Jakke Honkanen (FIN/FIN) Mitsubishi Lancer WRC 05, +03’54,2", 7. Manfred Stohl-llka Minor (A/A) Citroen Xsara WRC, +0512,5", 8. Chris Atkinson-Glenn Macneal (AUS/AUS) Subaru Impreza WRC 2006, +06'04,7”._________ Szakaszgyozelmek: Grönholm -11, Loeb - 3, Gardemeister -1, P. Solberg -1, Gall! -1, Ostberg -1. Atkinson -1, H. Solberg -1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA PILÓTÁK: 1. Loeb 18 pont, 2. Grönholm 16 pont, 3. Hirvonen 10 pont, 4. Sordo (E) 8 pont, 5. Atkinson 6 pont, 6. Gardemeis­ter és H. Solberg, 5-5 pont, 8. Carlsson 4 pont, 9. P. Solberg (N0R) 3 pont, 10. Stohl 2 pont, 11. Kopecky 1 pont. MÁRKÁK: I. Citroen 27 pont. 2. Ford 26 pont, 3. Subaru 10 pont, 4.0MV Kronos 9 pont, 5. Stobart 6 pont. Autó-Motor 2007/4 • www.automotor.hu 8 I

Next