Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)

2007-09-19 / 19. szám

kottnál is élesebb, elkeseredettebb lesz a küz­delem Sebastien Loebbel. A rali leghosszabb gyorsaságiját, a 44 km-es (!) waitomói pályát elsőre Marcus nyerte, másodjára pedig alig 7 tizeddel maradt le a francia mögött. Tessék azért egy pillanatra belegondolni, hogy 44 km végigrobogása után mennyi különbség lehet ez a pár tized... S az első menetben is csupán azért „szorult” hátrébb 7,6 másodperccel Loeb, mert állítása szerint túl puha gumit vá­lasztott. Ez a macska-egér harc - és a lutri a ke­­ményebb-puhább gumikkal - aztán folytató­dott a következő napokon is. Hol az egyik vá­lasztott jobb gumit, hol a másik. Mindez odá­ig fajult, hogy a 11. gyorson, azaz a 2. nap vé­gén Loeb diadalmaskodott 5,7 szekundum­­mal, s így összesítve is az élre szökkent, még­pedig 1,7 másodperc előnnyel. Tehát nem akármilyen döntés maradt az utolsó napra, rá­adásul szokatlan módon a legtöbb szakaszt, szám szerint hetet kellett abszolválni. Emléke­zetem szerint 1998-ban, Portugáliában volt a legszorosabb befutó, 2,1 másodperc különb­séggel, mégpedig Colin McRae és Carlos Sainz között. Hát nézzük, mi történt most! Az első gyorson (6,7 km) Marcus a jobb (-1,8 s), tehát a vezetés is az övé 0,1 másod­perccel! A másodikon (11,23 km) Loeb van elöl 6 tizeddel, tehát átveszi a vezetést 5 tized­del! Jön a harmadik speciál (28,8 km), ahol új­ra Loeb nyer 2,4 másodperccel, amelynek köszönhetően már „kövér” 2,9 szekundumra rúg az előnye. Csattanós visszavágó a követke­zőn, amelyik megint 6,7 km-es pálya: Grön­­holm 6 tizedet hoz a francián és 2,3-ra csök­kenti összesített hátrányát. Gyerünk tovább, jön ismét a 11,2 km, megint Grönholm tarol 2,1-gyel, Loeb már csak 1 tizeddel vezet. Úgy tűnik, a 29,8 km-es szakasz fog végleg dönteni. Mindketten közel fél percet javítanak elsőme­netes idejükön, csakhogy most Grönholm a fürgébb 9 tizeddel (közel 30 km-es távon, huh­­hal), vagyis a finn visszahódítja a vezetést 7 ti­zeddel. Már csak a 3,14 km-es szuperspeciál van hátra a közönség szórakoztatására, de Loeb cseppet sem adja fel, s még itt is padló­gázt nyom! Sikerül is 4 tizedet hozni ellenfe­lén, miközben természetesen Grönholm sem lazsálhat, hiszen az óvatoskodást sem lehet túlzásba vinni. Micsoda nap, micsoda meccs volt! Ezt senki nem fogja elfelejteni egyhamar. Talán az lenne a fair, ha döntetlent hirdettek volna, elvégre mindketten megérdemelték a győzelmet. Leginkább azért, mert egyikőjük sem hibázott a 354 km gyorsági táv során. Pá­ratlan teljesítmény, ritka bravúr, igazi sporttör­ténelmet írt ez a két kiváló versenyző ezen a hétvégén: 0,3 másodperc még a pályasportban is kőkemény finis! A két gigász csatájának árnyékában per­sze a PCWRC mezőnye is szorgosan falta a kilométereket. A sűrű helycserék közepette végül ismét a japán Toshihiro Arai gyűjtötte a legtöbb pontot 2006-os Subaru Imprezájá­­val, s ezzel tovább szilárdította vezető pozíci­óját az összesített listán. Martin Holmes Loeb csalódott volt, hogy egy hajszállal lecsúszott a győzelemről, s az összetettben tíz pontra nőtt a hátránya. A franciát az vigasztalhatja, hogy két aszfaltos futam következik A negyedik pozícióért is izgalmas csata dúlt a Stobart-Ford-os Latvala és a subarus Atkinson között. A harmadik nap elején a finn előnye még 11 másodperc volt, a végére azonban fordult a kocka Az észt Aava még soha nem vezette esőben a Mitsubishit, mégis az egy pontot érő nyolcadik helyre kormányozta a vise­­letes gépet ► VÉGEREDMÉNY ÉS TABELLA A 16 FUTAMOS SOROZAT TIZENEGYEDIK VERSENYE, ÚJ-ZÉLAND 1. Marcus Grönholm-Timo Rautiainen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 07, 3 óra 52’53,9”, 2. Sébastien Loeb-Daniel Elena (F/MC) Citroen C4 WRC, +0000,3”, 3. fflikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 07, +01'42,8”, 4. Chris Atkinson-Stephane Prevot (AUS/B) Subaru Impreza WRC 2007, +02'32,3”, 5. Jari-Matti Latvala-Miikka Antilla (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC 06, +02'36,9”, 6. Daniel Sordo-Marc Marti (E/E) Citroen C4 WRC, +03’42,0", 7. Retter Solberg-Philip Mills (N0R/GB) Subaru Impreza WRC 2006, +03'54,7”. 8. ürmo Aava-Kuldar Sikk (EST/EST) Mitsubishi Lancer WRC, +09'16,3”._________________________ SZAKASZGYŐZELMEK: Loeb - 9. Grönholm - 8. Atkinson - 1. A PONTVERSENY ÁLLÁSA VERSENYZŐK: 1. Grönholm 90 pont, 2. Loeb 80 pont, 3. Hirvo­­nen 69 pont, 4. P. Solberg és Sordo. 31-31 pont, 6. H. Solberg (N0R) 28 pont, 7. Atkinson 25 pont, 8. Latvala 17 pont, 9. Gardemeister (FIN) 10 pont, 10. Carlsson (S) és Stobl (A), 9-9 pont, 12. Duval (B) és Kopecky (CZ), 8-8 pont, 14. Galll (I) 5 pont. 15. Pons (E) és Aava. 3-3 pont, 17. Wilson (GB), Hanninen (FIN) és Ostberg (NOR), 1-1-1 pont. ______________ MÁRKÁK: 1. Ford 159 pont, 2. Citroen 113 pont, 3. Subaru 60 pont. 4. Stobart 55 pont. 5. OMV Kronos 35 pont, 6. Munchi's 6 pont. Következik a Katalán Rali, 2007. október 5-7. Autó-Motor 2007/19 • www.automotor.hu 75

Next