Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)

2007-09-19 / 19. szám

négy nélkül A ► A VERSENYT FELADTA ■ H Massa (RR) Ferrari -43 kör (felfüggesztés) Coulthard (GB) Red Bull R Renault -42 kör (kicsúszás) A leggyorsabb versenykör: Alonso, 122,871", a 15. körben. A McLaren fölényes, kettős győzelmet aratott Monzában, a Ferrari szentélyében, de azután jött a hidegzuhany: a kémügyben vétkesnek talált csapatot kizárták a konstruktőrök versenyéből. Az utóbbi két futamon Alonso csapattársa előtt végzett, így a tabellán Hamilton előnye két pontra csökkent . RAJTSORREND ► KVALIFIKÁCIÓS 100 1’21,997” 1. Alonso 2. Hamilton 1’22,034” 3. Nlassa 1’22,549” 4. Heidfeld 1’23,174” 5. Räikkönen 1’23,183” 6. Kubica 1’23,446” 7. Kovalainen 1’24,102" 8. Rosberg 1 ’24,382” 9. Trulli 1’24,555” 10. Button 1’25,165” 11. Webber T23.166” 12. Barrichello 1 ’23’ 176” 13. Wurz 1’23,209” 14. Davidson 1’23,274” 15. Fisichella 1’23,325” 16. Vettel 1’23,351” 17. Sato 1’23,749” 18. R. Schumacher 1’23,787” 19. Liuzzi 1’23,886” 20. Coulthard 1 ’24,019” 21. Sutil 1 ’24,699” 22. Yamamoto 1’25,084” ► VEEEREDMENY 1. Alonso (E) McLaren-Mercedes 53 kör - 306,720 km, 1 óra 1837,806" (234,284 km/óra) | Hamilton (GB) McLaren-Mercedes Räikkönen (FIN) Ferrari Heidfeld (D) BMW-Sauber Kubica (PL) BMW-Sauber Rosberg (D) Williams-Toyota Kovalainen (FIN) Renault Button (GB) Honda +006,062” +0'27,325" +0’56,562” +1'00,558" +1'05,810" +106.751" +112,168" Q Webber (AUS) RedBull-Renauft +115,879" Barrichello (BR) Honda +116,958" Q Trulli (I) Toyota +117,736” H Fisichella (I) Renault -1 kör Q Wurz (A) Williams-Toyota -1 kör IM Davidson (GB) Super Aguri-Honda -1 kör TM R. Schumacher (D) Toyota -1 kör U Sato (J) Super Aguri-Honda -1 kör Q Liuzzi (I) Toro Rossoferrari -1 kör Vettel (D) Tora Rossoferrari Sutil (D) Spyker-Ferrari Yamamoto (J) Spyker-Ferrari -1 kör -1 kör -1 kör tévén nézve Monza megtévesztően egyszerű pályának tűnik. Egyenes, sikán, kvázi egye­nes, sikán, egyenes, a két Lesmo, kvázi egye­nes, egy hármas kanyarkombináció (az Ascari), egye­nes, Parabolica, s az ember már vissza is érkezett a rajt­vonalhoz. Gyerekjáték. Természetesen egyáltalán nem az. Noha erről hajlamosak vagyunk elfeledkezni, egy formulaau­tót nem lehet megszokni abban az értelemben, ahogy - mondjuk - a családi Puntót, vagy akár egy Megane F1-et. A beállítások pályáról pályára, sőt, a hétvégén belül is folyamatosan változnak, s velük változik az autó viselkedése is. Ami délelőtt még túl rövid féktáv volt, az délután talán túl hosz­­szú lesz, a kanyar, ahol két körrel korábban még éppen el lehetett fordulni padlógázzal, a gumik ko­pása miatt most pillanatnyi gázelvételt követel. ► TÉNYÖZÖN - MONZA Az 53 körös versenytávot nyolcan kétkiállásos, tizenketten egykiállásos boxstratégiával tették meg. ► A leghosszabb etapot Alex Wurz teljesítette a Williamsszel, aki csak a 37. körben ment ki először tankolni. ► A Bridgestone Monzába ismét a lágy és a közepes keverékű gumiját vitte el. A rajthoz mindössze négyen választották a lágyat: Kimi Räikkönen, David Coulthard, valamint a Spyker párosa. ► Az időmérőn Sebastian Vettel volt az egyetlen a mezőnyben, aki nem a lágy, hanem a kemény keveréken futotta a legjobb körét ► A McLaren idén már negyedszer aratott kettős győzelmet. Az eddigi 13 nagydíj közül mindössze három akadt, amelyen nem a wokingi istálló gyűjtötte a legtöbb pontot. ► A McLaren az előző tíz évben mindösz­­sze kétszer tudott nyerni a Ferrari otthonában: 1997-ben David Coulthard, valamint 2005-ben Juan-Pablo Montoya révén. ► A monzai volt Fernando Alonso 100. rajtja az F-1-ben. A spanyol versenyző a hétvégén 17 pole pozícióját szerezte, 19. győzelmét aratta, s 11. alkalommal teljesítette a leggyorsabb kört. ► Öt győzelmével Michael Schumacher az Olasz Nagydíj történetének legsikeresebb versenyzője. ► Robert Kubica a futam alatt 351 km/órás csúcssebességet ért el. ► A verseny harminc leggyorsabb körét kivétel nélkül mind a McLarenek futották: 22-t Alonso, 8-at Lewis Hamilton.­ Alonso 121,356"-es köre, amit a Q2- ben tett meg, 0,390 másodperccel gyorsabb volt mindenki másénál, és csak 0,131 másodperccel maradt el Felipe Massa tavalyi legjobbjától. ► Habár az idei Japán Nagydíjat Fujiban rendezik, a népszerű Suzuka sem került ki örökre a versenynaptárból, mert a két pálya 2009-től felváltva ad majd otthont az F-1-nek. Autó-Motor 2007/19 • www.automotor.hu 77

Next