Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)

2007-10-31 / 22. szám

Avantgárd hódító A Citroennek az új C5-össel komoly szándékai vannak. A középkategóriás mo­dellt teljesen átszabták, így a minden részletében megújult franciának immár va­lós esélye van arra, hogy elődjéhez képest jóval sikeresebb karriert fusson be. A gyártó látványos, merész külsővel, ní­vós műszaki tartalommal és lényeges minőségbeli előrelépéssel szeretne a középkategória egyik meghatározó tagja lenni. Az új C5-össel van sanszuk erre, hiszen a designerek tényleg nagyot alkottak. Az autó szi­luettje igen látványosra sikeredett, a formai részletek pedig erősítik bennünk a hitet, hogy a Citroennél tényleg történt valami. A C6-ossal egy gyárban készülő modell kombiként is elér­hető, amely határozottan attraktívabb benyo­mást kelt a limuzinnál. Végre itt egy igazi Citroen, amely magában hordozza a gyár tradí­cióit, a jövőbe mutató innovatív fejlesztéseket, s igazi alternatíva lehet a középkategóriában. M­éret és presztízs Az új C5-öS hossza 4, szélessége pedig 8 cen­tivel gyarapodott, miközben magassága 2 cen­tivel kisebb. Ezekkel az értékekkel lepipálja a VW Passatot, a Peugeot 407-est és az új Re­nault Lagúnát, a negyedik generációs Ford Mondeo hatalmas méreteitől azonban elma­rad. A jövőbeni vásárlók több fajta ülés közül választhatnak, mindegyik nagyszerű komfor­tot biztosít, a feláras sportüléseknek pedig az oldaltartásuk is kiváló. A C5-öS mellőzi a Citroen más modelljei­ben alkalmazott központi műszerfalat a digitá­lis sebességmérővel, ehelyett hagyományos analóg órákkal találkozunk, felettébb igényes kivitelben. A kormány a C4-eséhez hasonlóan rögzített középrészű, s a kelleténél kicsivel több gomb kapott helyet rajta. A kapcsolók és a sebességváltó le sem tagadhatná, hogy PSA gyártmány, hiszen szinte ugyanezekkel találko­zunk a konszern számos modelljében. Motorarzenál A motorkínálat igen terebélyes, ugyanis össze­sen hétféle erőforrás közül választhatunk. A benzinesek sorát az 1,8 literes (127 LE) aggre­gát nyitja, majd ezt követi a 2,0 literes (143 LE) és a kissé koros 3,0 literes V6-os 215 lóerő­vel. Látatlanban is biztos, hogy a dízelek mind­egyike hozza a HDi motorokra jellemző ki­emelt járáskultúrát és takarékosságot. A legki­sebb gázolajos 1,6 literes 110 lóerővel, a 2,0 li­teres 138, a duplaturbós 2,2 literes 173, míg a 2,7 literes csúcsdízel 208 lóerőt termel. Nem is lenne igazi Citroen a C5-ös, ha nem kapná meg a gyár büszkeségét, a továbbfejlesz­tett hidropneumatikus felfüggesztést. A Hydractive 3 Plus névre keresztelt rendszer in­tenzívebb vezetési élményt nyújt a hangsúlyos kényelemközpontúság ellenére, akiket pedig nem érint mélyen a Citroen e hagyománya, az választhatja a hagyományos felfüggesztést is. Az új C5-ös felszereltsége - a gyári brosúra sze­rint - a vetélytársakhoz képest is igen gazdag, az opciók között pedig megjelentek olyan téte­lek, mint kanyarkövető fényszóró vagy a masz­­százsfunkciós vezetőülés. MIK Bemutató ► Citroen C5 Most tényleg új szelek fújnak a Citroennél. Francia stílus izgal­mas formával, fokozott kényelmi berendezésekkel és minőségi anyagokkal. Az újdonság piaci premierje 2008 tavaszán várható Az új C5-ös hétféle erőforrással kapható, legígéretesebbnek az 1,6-os és a 2,2-es HDi tűnik, de a gazdaságosabb benzinesek is sikerre számíthatnak A kombi hagyományosan Break néven fut, s nemcsak praktikus, hanem felet­tébb impozáns látvány is. Az autó min­den dimenzióban felülmúlja elődjét, a tengelytáv 65 mm-rel nőtt IO Autó-Motor 2007/22 • www.automotor.hu

Next