Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)

2007-11-14 / 23. szám

Menetrend szerint Naiv álmodozó, aki Korzikán valami mást várt, mint ami történt. Loeb ismét magabiztosan nyert, 35. győzelmét szerezve ezzel­­ a rekord momentán beláthatatlan messzeségben van a riválisok előtt! Az egy héttel korábbi koreográ­fia annyiban módosult, hogy Sordo és Grön­­holm ezúttal pozíciót cserélt, Duval balszeren­csétől kárhoztatva kiesett, Hirvonen pedig visz­­szacsúszott a középmezőnybe. Említést érde­mel a fiatal Jari-Matti Latvala 4. helyezése, ami talán közelebb viszi őt a gyári szerződéshez­­ a visszavonuló Grönholm helyére. A korzikai versenynek volt két további érdekes momentu­ma, élen a Suzuki nagy érdeklődéssel övezett WRC újszülöttjének bemutatkozása. A szak­ma már úgy várta a jövevényt, mint a messiást, pláne, hogy a sportot tekintve egy viszonylag kis autógyár vette a bátorságot, hogy a csúcs­­technikát felvonultató WRC-kategóriába ne­vezzen. Noha a japánok már bőven rendelkez­tek tapasztalattal a kisebb S 1600-as kategóriá­ban, ahol az utóbbi években rendre nyerték a junior vb-címet (mint most is a svéd Andersson fivérek révén), azért mindenki sejti-tudja, hogy más a „kétkerekes” világ és más a WRC nagy­üzem. Senki nem várt sokat az újszülöttől, de annál azért titkon többet, mint ami kikereke­dett az éles tűzkeresztségből. Végső soron mo­torhibák zavarták a menetelést, tesztelést, s Nicolas Bernardi végül csak a 32. helyre tudta behozni a csecsemőt. Sebaj, hátra van még egy murvás tesztverseny is, az igazi tűzijáték pedig majd jövőre indul be - kérdés azonban, hogy végül kikkel, milyen legénységgel. A kellemes korzikai meglepetést a spanyol Dani Sola szol­gáltatta, aki a jövő kategóriájának tartott S2000-es mezőnybe tartozó Peugeot 207-est hozta a szenzációs 10. helyre, megelőzve jó né­hány WRC-s legénységet. Ő is, Én is Az új-zélandi futam után regisztrált tízpontos Grönholm-előny a távol-keleti derbi előtt négy pontra olvadt, azaz a japán futam amolyan elő­döntőnek számított a listavezető és Loeb kö­zött. Ennek megfelelően volt is nagy jajveszéke­lés a Ford csapatánál, amikor Grönholm már az első napon, egy alig 3 kilométeres gyorsasá­gin elbukott! A roppant csúszós, sáros pályán egy elméretezett kanyarnál kiütött egy farön­köt, s megsérült a Focus futóműve. Mivel vi­szonylag gyorsan visszakecmergett az útra, még élt a felzárkózás reménye, ám a szerviz­parkban kiderült, hogy a bukócsőketrec is oly­annyira károsodott, hogy szó sem lehetett to­vábbi részvételről. A hírek hallatán Loeb dör­zsölte a tenyerét, hiszen számára a simán veze­tő Hirvonen mögötti második pozíció is elég volt ahhoz, hogy a maga javára fordítsa a vb-ál­­lást. Loeb óriási meglepetésre azonban taktikát váltott, rutintalan módon „keménykedni” kez­dett Hirvonennel, ráadásul navigátora kivétele­sen rosszul mondott be egy kanyart, minek kö­szönhetően a Citroen kivédhetetlenül szánka­ Aszfalton a Ford továbbra sem tud lépést tartani a Citroennel. Grönholmnak nagy érvá­gást jelentett, hogy Katalóniában nemcsak Loeb, hanem Sordo is megelőzte A Subaru már azt is sikerként könyvelheti el, hogy Korzikán mindhárom autója pont­szerző helyen ért célba. Itt éppen Pons szenvedi vissza magát az aszfaltra Automovil Club Az utóbbi három futamon egy kettős és egy szimpla győzelmet aratott a Citroen. A konstruk­tőröknél azonban így is a Fordnak áll a zászló, már csak három pont hiányzik a címvédéshez Auto-Motor 2007/23 • www.automotor.hu 77

Next