Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)
2007-11-14 / 23. szám
Menetrend szerint Naiv álmodozó, aki Korzikán valami mást várt, mint ami történt. Loeb ismét magabiztosan nyert, 35. győzelmét szerezve ezzel a rekord momentán beláthatatlan messzeségben van a riválisok előtt! Az egy héttel korábbi koreográfia annyiban módosult, hogy Sordo és Grönholm ezúttal pozíciót cserélt, Duval balszerencsétől kárhoztatva kiesett, Hirvonen pedig viszszacsúszott a középmezőnybe. Említést érdemel a fiatal Jari-Matti Latvala 4. helyezése, ami talán közelebb viszi őt a gyári szerződéshez a visszavonuló Grönholm helyére. A korzikai versenynek volt két további érdekes momentuma, élen a Suzuki nagy érdeklődéssel övezett WRC újszülöttjének bemutatkozása. A szakma már úgy várta a jövevényt, mint a messiást, pláne, hogy a sportot tekintve egy viszonylag kis autógyár vette a bátorságot, hogy a csúcstechnikát felvonultató WRC-kategóriába nevezzen. Noha a japánok már bőven rendelkeztek tapasztalattal a kisebb S 1600-as kategóriában, ahol az utóbbi években rendre nyerték a junior vb-címet (mint most is a svéd Andersson fivérek révén), azért mindenki sejti-tudja, hogy más a „kétkerekes” világ és más a WRC nagyüzem. Senki nem várt sokat az újszülöttől, de annál azért titkon többet, mint ami kikerekedett az éles tűzkeresztségből. Végső soron motorhibák zavarták a menetelést, tesztelést, s Nicolas Bernardi végül csak a 32. helyre tudta behozni a csecsemőt. Sebaj, hátra van még egy murvás tesztverseny is, az igazi tűzijáték pedig majd jövőre indul be - kérdés azonban, hogy végül kikkel, milyen legénységgel. A kellemes korzikai meglepetést a spanyol Dani Sola szolgáltatta, aki a jövő kategóriájának tartott S2000-es mezőnybe tartozó Peugeot 207-est hozta a szenzációs 10. helyre, megelőzve jó néhány WRC-s legénységet. Ő is, Én is Az új-zélandi futam után regisztrált tízpontos Grönholm-előny a távol-keleti derbi előtt négy pontra olvadt, azaz a japán futam amolyan elődöntőnek számított a listavezető és Loeb között. Ennek megfelelően volt is nagy jajveszékelés a Ford csapatánál, amikor Grönholm már az első napon, egy alig 3 kilométeres gyorsaságin elbukott! A roppant csúszós, sáros pályán egy elméretezett kanyarnál kiütött egy farönköt, s megsérült a Focus futóműve. Mivel viszonylag gyorsan visszakecmergett az útra, még élt a felzárkózás reménye, ám a szervizparkban kiderült, hogy a bukócsőketrec is olyannyira károsodott, hogy szó sem lehetett további részvételről. A hírek hallatán Loeb dörzsölte a tenyerét, hiszen számára a simán vezető Hirvonen mögötti második pozíció is elég volt ahhoz, hogy a maga javára fordítsa a vb-állást. Loeb óriási meglepetésre azonban taktikát váltott, rutintalan módon „keménykedni” kezdett Hirvonennel, ráadásul navigátora kivételesen rosszul mondott be egy kanyart, minek köszönhetően a Citroen kivédhetetlenül szánka Aszfalton a Ford továbbra sem tud lépést tartani a Citroennel. Grönholmnak nagy érvágást jelentett, hogy Katalóniában nemcsak Loeb, hanem Sordo is megelőzte A Subaru már azt is sikerként könyvelheti el, hogy Korzikán mindhárom autója pontszerző helyen ért célba. Itt éppen Pons szenvedi vissza magát az aszfaltra Automovil Club Az utóbbi három futamon egy kettős és egy szimpla győzelmet aratott a Citroen. A konstruktőröknél azonban így is a Fordnak áll a zászló, már csak három pont hiányzik a címvédéshez Auto-Motor 2007/23 • www.automotor.hu 77