Autó-Motor, 2008. január-június (60. évfolyam 1-13. szám)

2008-02-20 / 4. szám

lóerős HDi típusúak. Mindez azon­ban csak a jéghegy csúcsa, van belőle 16 személyes luxusbusz, mentőautó és autómentő, lakóbusz és billencs is, de miután rendelhető fülke+alváz ki­vitelben is, a végfelhasználó szinte olyan felépítményt választhat hozzá, amilyet csak akar. A másik, árufuvarozásra jól hasz­nálható Peugeot kisteherautó az Expert, melynek legújabb generáció­ja éppen egy esztendeje mutatkozott be. Zárt verziói 5,6 vagy 7 köbméter hasznos raktérrel, rövid és lapos (L1H1), hosszú és lapos (L2H1), valamint hosszú és magas (L2H2) dobozzal, illetve 1-1,2 tonna teherbí­rással választhatók. Négy eltérő tel­jesítményű, de alapvetően csak há­rom különböző erőforrással gyártja a Peugeot: 2.0 benzines (140 LE), 1.6 HDi (90 LE), 2.0 HDi (120 LE) és 2.0 HDi (136 LE). Az Expertből személyszállító modellváltozat is lé­tezik, mégpedig mindjárt kétféle: egy már-már luxusfelszereltségű 8, valamint egy célszerűen berendezett 9 személyes Tepee kínál megoldást a nagycsaládosoknak vagy éppen mi­­nibuszszolgálatoknak. A Partner és a Ripper a Boxer­­hez és az Experthez képest kispá­lyásnak számít - korántsem a szó rossz értelmében. Noha a két kicsi közül a nagyobbikba, az új Partner­be is alig több mint feleannyi áru ► Origin utónéven az 1996-ban debütált ős-Partnert sem vonja ki a piacról a Peugeot. A fapados jármű gyártása 65-75 lóerős motorok­kal Portugáliában és Argentínában folytatódik játékos, de korántsem komolytalan a Ripper. A Tepee 5 személyt és legalább 354 liternyi csomagot, míg a furgon mintegy 6 mázsá­­nyi, illetve 2,8 köbméternyi árut 0 forintos percdíj családon belül Ki mikor ér haza? Mi legyen a vacso­ra? Ki hoz kenyeret? Mikor ér haza a gyerek? Mai mozgalmas világunkban állandó kapcsolatban vagyunk, mindig akad egyeztetni és megbeszélni való. Szerencsére a mobiltelefon ilyenkor kéznél van, és ma már arra is akad példa, hogy a hosszas beszélgetések a pénztárcát is alig terhelik, pl. havi 100 órányi beszélgetés mindössze 890 fo­rintunkba kerül. A T-Mobile Családbarát kedvezményének lényege ugyanis az, hogy fix havi díj ellenében a családtag­ok egy kedvezményes csoporton belül előfizetésenként havi 100 óra erejéig 0 forintos percdíjjal hívhatják egymást. A T-Mobile Családbarát kedvezménye kü­lönösen jó ajánlat a hazai mobilpiacon, hiszen a 0 forintos percdíj előnyeit a csa­lád minden tagja élvezheti. Függetlenül attól, hogy az azt igénylő T-Mobile-os havi előfizetéssel vagy Domino kártyával mobilozik. A Családbarát kedvezmény nagymértékben megkönnyíti a mindennapi kapcsolattartást, ugyanis az azt használók havi 890 Ft-ért éjjel-nappal 0 Ft-os perc­díjjal beszélhetnek a kedvezménybe szintén bevont családtagokkal. Egy csoportba leg­feljebb 4 telefonszám tartozhat, így a leg­több esetben a család minden tagja 0 forin­tos percdíjjal érhető el, és a kedvezményes csoporton belülre egy hívószámról a 890 forintos havi díj ellenében egy hónapban akár 100 órányi hívás is indítható! A csomag nagy előnye, hogy azzal Domino kártyások is olcsóbban mobilozhatnak, és a csoportba bevont Domino kártya kedvez­ményének 890 Ft-os havi díját a csoport­ban lévő előfizetéssel kell megfizetni. Ez azt is jelenti persze, hogy a kedvezményes csoporton belül legalább egy előfizetéses telefonszámnak lennie kell. A Családbarát kedvezmény biztonság­­érzetet ad, hiszen tudjuk, hogy a számunkra legfontosabbak mindig elérhetőek, és ők szintén bármikor felhívhatnak minket, anélkül, hogy a költségek miatt kellene ag­gódnunk. Az egymás közötti beszélgetések közben tehát nem szükséges számolni a perceket, nem kell figyelni mikor és med­dig tart a csúcsidő. Ráadásul a csoportba bevont Domino kártyáról a csoporton belül akkor is lehet hívást indítani, ha azon már nincs pénz. Azaz pl. a gyerek akkor is fel­hívhatja szüleit, ha a kártyáján lévő össze­get már lebeszélte. A Családbarát kedvezménynek a telefoná­lás szabadságán túl a legnagyobb előnye a kiszámíthatóság. A beszélgetések hosszá­tól függetlenül mindig előre tudható, hogy a családon belüli csevegés a következő havi számlában mekkora tételt jelent majd. Auto-Motor 2008/4 • www.automotor.hu 39 HIRDETÉS

Next