Autó-Motor, 2008. január-június (60. évfolyam 1-13. szám)

2008-02-20 / 4. szám

sze nem sokat tudtunk meg, csupán annyit, hogy a konszern vezetősége tavasszal tárgyalja a jövő sportterveit. A verseny első napja a rosszat sejtető meteo­rológiai ómen dacára vaskos meglepetéseket ho­zott. Az elsőként rajtolt Loeb szinte csak bukdá­csolt, nehezen talált magára, az útra és a valóban tempós haladásra, viszont a tizenkettedikként in­dult Jari-Matti Latvala a kettes számú gyári Ford Focusban gyorsról gyorsra győzött a szépen lesö­pört pályákon, és napnyugtakor arra eszmélt mindenki, hogy a finn szinte behozhatatlan előnnyel vezet! Ez annál is könnyebben sikerült neki, mert Loeb a 4. gyorson, egy ártatlannak lát­szó balkanyarban a belső íven a hófalba akasztot­ta az olvadt latyak alatt megbúvó jégfolton hirte­len kitörő Citroen orrát. Csakhogy ez nem klasz­­szikus hótömeg volt, hanem egy nehéz, vizes ólomsúlyú, tömör valami (ráadásul alatta egy jó­kora kősziklácska), és ez úgy megfogta, megdob­ta a kocsit, hogy a hossztengelye körül megfor­dulva landolt ismét a kerekein. A legnagyobb baj azonban a kuplung végzetes sérülése volt, így Loebék sorsa bármiféle további erőlködés, hős­ködés mellett gyakorlatilag megpecsételődött! Latvala bámulatos tündöklése gyakorlatilag nem is volt akkora meglepetés. Annyiban persze váratlanul érte a ralis „közeget”, hogy a 22 éves sráctól még nem vártak túl nagy villantást, tanul­­ni-gyakorolni vették a gyári csapat védőszárnyai alá. Arra azonban nem számított senki, hogy a csapnivaló körülmények között egy pillanatra sem fog hibázni, s előnyét az utolsó pillanatig ma­ximálisan kamatoztatja. Bezzeg Hirvonen! Az „idegtől” szinte nem lá­tott, bosszúságát, csalódottságát leplezni is alig bírta. Miközben a csúfságot, a becsületén eset­fol­tot kellett volna kijavítani, azért arra is ügyelnie kellett, hogy inkább biztos pontszerzőként célba érjen, pláne Loeb gondjait látván, mert az még mindig többet hoz a konyhára, mint egy erőlkö­désbe fulladt kudarc. Egyébként a friss „nyugdí­jas” Grönholm nem kis kárörvendő mosollyal fi­gyelmeztetett, hogy fog ez a Latvala gyerek még meglepetéseket okozni­­ Hirvonennek, a csapat­nak, s persze a közönségnek is... Igaz, a második napon fordult a kocka, most már Latvalának kellett első rajtolóként a pályát seperni (idén már nincs fordított rajtsorrend az első 15 között), de Hirvonen már nem volt képes a közel egyperces hátrányát veszélyes rizikózás nélkül ledolgozni, sőt, még 10 másodperc bünte­tést is kapott egy elhúzódó javítás miatt. Szóval akár erről a sorrendről álmodott a csapatvezetés, akár nem, végül örülhettek. Egy ideig úgy nézett ki, talán még a 3. helye is bizonytalan Hirvonen­nek, midőn Henning Solberg a narancssárga Stobbart Forddal nem csupán 2003-as világbaj­nok öcsikéjét porolta el, hanem a két éllovast le­számítva az egész mezőnyt. Az első nap végére olyan veszélyesen megközelítette Hirvonent, hogy többen már vigyorogva Wilson csapatfő­nökre sandítottak, hogy vajon mikor parancsolja vissza a túlságosan magabiztossá vált norvégot. Másnap aztán Henning saját maga oldotta meg a főnök lelki tusáját, mert kétszer is bakizott, má­sodjára végzetesen, így füstbe ment a nagy H­irvo­­nen-verés, éppen úgy, mint egy áhított dobogós helyezés. A finn Hanninen gondoskodott róla, hogy a skandináv fordulón a Mitsubishi is értékelhető teljesítményt nyújtson, bár a márka nem szerzett vb-pontot 74 Auto-Moter 2008/4 • www.automotor.hu Galli boldog, Atkinson bosszús Az ezúttal balszerencsés Loeb és a 22 évével min­den idők legfiatalabb vb-futamgyőzteseként cél­ba ért Latvala mellett az olasz Gigi Galli is emlé­kezetébe vésheti a 2008-as svédországi derbit. Ő ugyan már sokszor járt itt fenn északon, a skan­dináv körülmények sem voltak idegenek számá­ra, így nem is csoda, hogy szépen hozta a másik Stobbart Forddal a bronzérmes helyezést. Kacs­­karingós karrierje során Galli először állhatott fel vb-futam dobogójára - ismételten igazolva, hogy remek húzás volt őt a süllyesztőből visszahozni! Chris Atkinson azonban a lehető legkeserűbb szájízzel csomagolt. A rajt előtt még szépen meg­nyerte a bemelegítő shakedown futamot, de már a 3. gyorson úgy elszállt a kevéske havon, hogy 15 percet veszítve már értelme sem volt a folytatás.

Next