Autó-Motor, 2010. január-június (62. évfolyam, 1-13. szám)

2010-03-03 / 5. szám

MENETPRÓBA TOYOTA AURIS 9111 Tavaszi frissesség Apró módosítások so­rozatát hajtotta végre a Toyota az Aurison, s a megújult tartalom mellé néhány új extra is társult. A­z eddigi szolid külsőn fiatalító kúrát hajtottak végre a japá­nok, ami igencsak ráfért az Aurisra. Újak az első­ hátsó lámpák, a motorházfedél és a hűtőmaszk. Utóbbi immár teljes egészében bele­illik az Avensis és a Verso által meg­kezdett egységes márkaarculatba. Módosították a lökhárítókat, aminek eredményeként 25 mm-rel gyarapo­dott az autó hossza. Az oldalindexek a külső visszapillantó tükrök házai­ba kerültek, míg az opciós listáról új metálszínek és 16-17 colos könnyű­fém felnik is rendelhetők. Igényesebb belső, praktikus részletek Igazán drasztikus változáson az Auris belseje esett át. A sofőrnek rögtön szemet szúr a csapott aljú, vaskos sportkormány. Ennek fogása remek, s az áthangolt szervorásegítés révén a közvetlensége és a kocsi precíz irá­nyíthatósága is javult. Esztétikusabb belső kárpitok, igényes, gumiborítású műszerfalbetétek, új alakú kézifékkar és könyöklő jelzik a belső változáso­kat. A dupla fedelű kesztyűtartó felső része USB- és AUX-csatlakozónak ad helyet, pakolni pedig az öblös ajtózse­bekbe, a középkonzoli rekeszekbe és az új könyöklőbe is lehet. Enyhén át­hangolták a futóművet is, ami inkább a komfortos, mint a sportos irányvo­nalat erősíti. A menetpróbán az 1.33-as WT- 1-t és az 1.4-es D-40 változatot tet­tük próbára. A 99 lóerős benzines alacsony fordulatszámon igencsak nyomatékszegénynek bizonyult, vá­rosban közlekedve ugyan elegendő az ereje és a 128 Nm-es nyomaté­­ka, azonban autópályán már csak sűrű kapcsolgatás árán tudjuk tar­tani a forgalom lüktető ritmusát. A 90 lovas gázolajosnál már 1800-as percenkénti fordulatszámtól ébred a 205 Nm-es nyomaték, ezzel az aggregáttal jóval fürgébben szedi a lábát az Auris, jobb a rugalmas­sága, pályán pedig emelkedőn is zokszó nélkül tartja a kívánt tem­pót. A hazai kínálat részét képezi még az 1.6 Valvematic (132 LE) és a 2.0 D-4D (126 LE) motor, az 1.8-as benzinest (147 LE) és a 2.2- es dízelt (177 LE) azonban nálunk nem forgalmazzák. MOLNÁR 47095FHP Szemből az Auris beleillik a Toyota egységes formaarculatába, a korábbi modell áltál odébb az autó frontja­ ­ AURIS HSD Prius-génekkel Az év második felében dobják piacra az Auris hibridváltozatát, a HSD-t. A modell megörökölte a Prius hajtásláncát, így AZ AURIS TELJESÍTMÉNYE IS 136 LÓERŐ, KÁROSANYAG-KIBOCSÁTÁSA PE­DIG 99 G/KM ALATTI A legkisebb hibrid Toyota ideális akkumu­­látortöltöttséggel - 50 km/órás tempóig - akár két kilométert is képes megtenni anélkül, hogy üzemanyagot égetne el! 1 TOYOTA AURIS 1 1.33 VVT-i 1.6 V.matic 1.4 D-4D 2.0 D-4D­­ Összlökettérfogat (cm3): 1329 1598 1364 1998 Max. teljesítmény (kW/LE/min): 73/99/6000 97/132/6400 66/90/3800 93/126/3600 Max. forg.nyomaték (Nm/mín): 128/3800 160/4400 205/1800­ 2800 310/1800­ 2400 Hossz./szél./mag. (mm): 4245/1760/1515 Tengelytáv (mm): 2600 Saját tömeg (kg): 1295 1350 1340 1480 Terhelhetőség (kg): 425 400 420 410 Csomagtér (1): 354/1335 Gyorsulás 0-100 km/h (s): 13,1 10,2 12,0 10,3 Maximális sebesség (km/h): 175 195 175 195 Átlagfogyasztás (1/100 km): 5,9 6,6 4,8 5,2 C02­ kibocsátás (g/km): 136 154 127 138 Alapár (5 ajtós, Ft): 4330 000 4760 000 4810 000 5 855 000 2010/5 www.automotor.hu 21

Next