Autó-Motor, 2010. január-június (62. évfolyam, 1-13. szám)

2010-01-20 / 2. szám

2012-ig 14 új típust, illetve modellvál­­tozatot mutat be a Peugeot­ A franciák a friss márkaarculat és egy merész kon­cepcióautó prezen­tálásával kezdték az új évet, hogy tavaly a Citroennél véghez­­vitték a nagy imázsforradalmat, úgy most a PSA-csoport másik márkájánál, a Peugeot-nál is eljött az ideje az új arculat leleplezésének. Megváltoztatták az oroszlános emb­lémát, amely matt és fényes felülete miatt háromdimenziós hatást kelt, és mostantól a Peugeot-kék is sötétebb színben pompázik. Hosszú idő után megújult a márkanév betűtípusa is, az új grafikai nyelvvel következetesebbé válik a márka kifejezésmódja. A Peugeot belesűrítette tudását az SRl-esbe Mindezek persze mit sem érné­nek az új SR­l-es tanulmányautó nélkül. Ez az első Peugeot, amely megmutatja, milyenek is lesznek a jövő oroszlános modelljei. Szépen lassan eltűnik majd az autók front­részéről a „cicaszem” és a harcsa­száj, helyettük elegánsabb irányba mozdul el az autók formaterve. A váltás az új designfőnök, Jean- Pierre Poule nevéhez fűződik, aki az SR-1-est a márka új „stíluskiált­ványának” tekinti. Időtlen és mű­vészi formákat szeretnének vissza­hozni a márka kínálatába, és olyan hatást akarnak mindezekkel elérni, mintha az autót egyetlen tömbből faragták volna. Az SR-1-est nem csak megjelené­se miatt mondhatjuk a jövő Peugeot­­jának, technikája is iránymutatóként szolgál a következő évek sorozat­gyártású modelljeivel kapcsolatban. Fejlett hibridrendszert találunk benne, amely az 1,6 literes THP turbómotorból és a hátsó tengelynél elhelyezett villanymotorból áll. A 313 lóerős összteljesítmény mellett a négykerékhajtás (az elektromotor csak hátul, a benzinmotor csak elöl hajt) is figyelemre méltó, csakúgy. A „Mu by Peugeot" rendszer az interneten, előre feltölthető kártya segítségével KÖZLEKEDÉSI SZOL­GÁLTATÁSOK EGÉSZ SORÁT TESZI ELÉRHETŐVÉ. Az ügyfelek a világ­hálón „mobil crediteket” vásárolva tölthetik fel kártyájukat, mellyel személyautót, haszonjárművet, biciklit, robogót, vagy kiegészítőt (pl. navigációs rendszert, tetőcso­magtartót) bérelhetnek. A szolgál­tatástól azt várja a Peugeot, hogy egyre többen ismerkedjenek meg termékeikkel anélkül, hogy megvá­sárolták volna, mint a négykerékkormányzás. Az LRI-es azt is szemlélteti, hogy a jövőben ez a hajtási mód lehet a célravezető a nagy teljesítményű, ám szerény fogyasztású járművek fejlesztésénél. A tanulmányautó átlagfogyasztása 4,9 liter, míg CO2- kibocsátása csupán 119 g/km. Az még bizonytalan, hogy mikor kerül tömeggyártásba az SRI-es, az azonban biztos, hogy idén is több Peugeot-újdonság kerül a kereskedé­sekbe. Hamarosan megrendelhető lesz az Audi TT ellenfelének számító RCZ, és szintén elérhetővé válik a tisztán elektromos, közvetlen káros­­anyag-kibocsátás nélküli, négyszemé­lyes ion miniautó. Bár a titoktartás teljes a 407-es és 607-es közös utód­ját illetően, az 508-as névre keresztelt újdonság is idén debütál, valószínű­leg ősszel, a Párizsi Autószalonon. 2012-ig a 207-es és a 308-as is átadja helyét az utódnak, ám a Peugeot sze­rint olyan szokatlan koncepciókat tükröző modelleket is bemutatnak majd, amelyek egyik hagyományos kategóriába sem sorolhatók. MIKLÓS-ILLÉS KÁLMÁN A BEMUTATÓ PEUGEOT-OFFENZÍVA EUGEOT MY BY PEUGEOT Teljes mobilitás

Next