Autó-Motor, 2010. július-december (62. évfolyam, 14-26. szám)

2010-09-29 / 20. szám

Sebastian Loeb úgy kapott ki, hogy hal­ vány esélye sem volt a top 3-ba kerülni. A Citroen nem kese­reg, hiszen a honfi­társ, Ogier húzta be a japán derbit. L­oeb sem a pályákkal, sem az autóval nem tudott eredmé­nyes kontaktust teremteni. Az még hagyján, hogy a király ritka rossz hétvégéjének lehettünk tanúi, de a végén majdnem rosszul is sült el a dolog, elsősorban a fran­ciák részéről. Mindenesetre fura verseny volt: papíron nem kevesebb, mint 26 gyorsasági szerepelt a programban, de ebből nyolcszor a sapporói sta­dionban épített 1,5 km-es, veszedel­mes betonfalakkal körbebástyázott, népszórakoztató cirkuszban kellett repeszteni, ahol sokat nyerni nem, de rontani annál inkább lehetett. A „maradék” 18 pálya között aztán a 3,5-östől a 33 km-esig többféle variáció akadt, s különösen ravasz­nak ígérkezett a zárónap, amikor 7 szakaszt kellett abszolválni szerviz­­lehetőség nélkül. Solberg hiába alázott, ő nem francia... Az első két stadionos meccset ugyan Sebastian Ogier nyerte, ám utána Petter Solberg három abszo­lút idővel úgy megsorozta a me­zőnyt, hogy vezető pozíciója majd­nem a verseny végéig kitartott. Ez azért volt kényelmetlen a Citroen számára, mert alig pár nappal a verseny előtt közölték a norvéggal, hogy 2011-ben maximum 4 új, a DS3-as alapjaira épített WRC-t tudnak kerékre állítani, s ebbe a keretbe ő nem fér be... Magyarán karrierjének eredményes folytatása került veszélybe, s talán ezért sem véletlen, hogy erős meghűlése da­cára fantasztikus formában verte szét a konkurenseket. Az biztos, hogy a harmadik na­pon mindkét gyári csapatvezetőt a guta kerülgette: Malcolm Wilsont azért, mert - bár komoly lemaradás­sal és féltengelytöréssel is küzdött - Latvala a tempója révén most vég­re ismét győzhetett volna, Olivier Quesnelt pedig azért, mert mi lesz, ha Solberg nyer a pátyolgatott saját menői helyett. Noha a fordosok vé­gül még örülhettek is Latvala bronz­érmének, a Citroennél úgy állítot­ták helyre a franciák békéjét, hogy az utolsó napon Solberg egyik hátsó lengéscsillapítója meghibásodott, ráadásul a kormányszerve is bete­geskedni kezdett (minő véletlen...), emiatt egyre nehezebben tudta a C4-est befordítani a kanyarokba. Ogier így szinte kényelmesen vette át a vezetést és mentette meg ezzel a gyáriak „becsületét”. MARTIN HOLMES SPORT RALI-VILÁGBAJNOKSÁG: JAPÁN 9111 Francia belügy? ^a ifnl iYiWUTk Hi­­­t ” 'tkfTj i­k­i n iTKiwj^^.. ...és végül mégis Ogier nyert 1 SUPER 2000 Foghíjas mezőny Az S2000-es futamot magabiztos fölénnyel, rajt-cél győzelemmel nyerte a finn Jari Ketomaa - Ford Fiestával­­ a cseh márkatárs, Prokop előtt (csendben azért je­gyezzük meg, hogy MOST EGYET­LEN SKODÁT ÉS PEUGEOT-T SEM REPÍTETTEK A TÁVOLI JAPÁNBA), míg az N-es autók viadalán majd­nem hasonló fölénnyel szerezte meg a győzelmet a svéd Patrik Flodin (Subaru).­ ­ VÉGEREDMÉNY [13/10.) Japán 1. Ogier-lngrassia (F/F) Citroen C4 WRC, 3 óra tO’26,4”, 2. P. Solberg-Patterson (NOR/ GB) Citroen C4 WRC, +OOT5,7”, 3. latvala- Anttila (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC09, tOO’26,0", 4. Sordo-Vallejo (E/E) Citroen C4 WRC, +00'35,2”, 5. Loeb-Elena (F/MC) Citroen C4 WRC, +00’53,3”, 6. Hirvonen- Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC09, +OT13.5", 7. H. Solberg-Minor (NOR/A) Ford Fiesta S2000, +0303,1”, 8. Villagra-Perez Companc (RA/RA) Ford Focus RS WRC08, +1017,9", 9. Ketomaa-Stenberg (FIN/FIN) Ford Fiesta S2000, +1447,1", 10. Prokop- Tomanek (CZ/CZ) Ford Fiesta S2000, +15’20,8”. SZAKASZGYÖZELMEK: P. Solberg 7, Ogíer 5, Latvala és Loeb 4-4, Hirvonen 3, Sordo 2, H. Solberg 1. Az összetett állás VERSENYZŐK: 1. Loeb 201 pont, 2. Ogier 158 pont, 3. Latvala 132 pont, 4. P. Solberg 118 pont, 5. Sordo 107 pont, 6. Hirvonen 94 pont, 7. Wilson 56 pont, 8. H. Solberg 31 pont, 9. Viliágra 30 pont, 10. Raikkönen 21 pont, 11. Ostberg 16 pont, 12. Andersson 8 pont. 13. Pons, AI Qassimi és Ketomaa 6-6 pont, 16. Túrán és Kankkunen 4 4 pont, 18. Prokop 3 pont, 19. Kuipers, Hanninen és Van Eldik 2-2 pont, 22. Araujo, Burkart és Sandell 1-1 pont. KONSTRUKTŐRÖK: 1. Citroen 345 pont, 2. Ford 250 pont, 3. Citroen Junior 183 pont, 4. Stobart M-Sport 130 pont, 5. Munchi's Ford 46 pont. Következik a Francia Rali, október 1­3. 2010/20 www.automotor.hu 59

Next