Autó-Motor, 2010. július-december (62. évfolyam, 14-26. szám)
2010-09-29 / 20. szám
Sebastian Loeb úgy kapott ki, hogy hal vány esélye sem volt a top 3-ba kerülni. A Citroen nem kesereg, hiszen a honfitárs, Ogier húzta be a japán derbit. Loeb sem a pályákkal, sem az autóval nem tudott eredményes kontaktust teremteni. Az még hagyján, hogy a király ritka rossz hétvégéjének lehettünk tanúi, de a végén majdnem rosszul is sült el a dolog, elsősorban a franciák részéről. Mindenesetre fura verseny volt: papíron nem kevesebb, mint 26 gyorsasági szerepelt a programban, de ebből nyolcszor a sapporói stadionban épített 1,5 km-es, veszedelmes betonfalakkal körbebástyázott, népszórakoztató cirkuszban kellett repeszteni, ahol sokat nyerni nem, de rontani annál inkább lehetett. A „maradék” 18 pálya között aztán a 3,5-östől a 33 km-esig többféle variáció akadt, s különösen ravasznak ígérkezett a zárónap, amikor 7 szakaszt kellett abszolválni szervizlehetőség nélkül. Solberg hiába alázott, ő nem francia... Az első két stadionos meccset ugyan Sebastian Ogier nyerte, ám utána Petter Solberg három abszolút idővel úgy megsorozta a mezőnyt, hogy vezető pozíciója majdnem a verseny végéig kitartott. Ez azért volt kényelmetlen a Citroen számára, mert alig pár nappal a verseny előtt közölték a norvéggal, hogy 2011-ben maximum 4 új, a DS3-as alapjaira épített WRC-t tudnak kerékre állítani, s ebbe a keretbe ő nem fér be... Magyarán karrierjének eredményes folytatása került veszélybe, s talán ezért sem véletlen, hogy erős meghűlése dacára fantasztikus formában verte szét a konkurenseket. Az biztos, hogy a harmadik napon mindkét gyári csapatvezetőt a guta kerülgette: Malcolm Wilsont azért, mert - bár komoly lemaradással és féltengelytöréssel is küzdött - Latvala a tempója révén most végre ismét győzhetett volna, Olivier Quesnelt pedig azért, mert mi lesz, ha Solberg nyer a pátyolgatott saját menői helyett. Noha a fordosok végül még örülhettek is Latvala bronzérmének, a Citroennél úgy állították helyre a franciák békéjét, hogy az utolsó napon Solberg egyik hátsó lengéscsillapítója meghibásodott, ráadásul a kormányszerve is betegeskedni kezdett (minő véletlen...), emiatt egyre nehezebben tudta a C4-est befordítani a kanyarokba. Ogier így szinte kényelmesen vette át a vezetést és mentette meg ezzel a gyáriak „becsületét”. MARTIN HOLMES SPORT RALI-VILÁGBAJNOKSÁG: JAPÁN 9111 Francia belügy? ^a ifnl iYiWUTk Hit ” 'tkfTj iki n iTKiwj^^.. ...és végül mégis Ogier nyert 1 SUPER 2000 Foghíjas mezőny Az S2000-es futamot magabiztos fölénnyel, rajt-cél győzelemmel nyerte a finn Jari Ketomaa - Ford Fiestával a cseh márkatárs, Prokop előtt (csendben azért jegyezzük meg, hogy MOST EGYETLEN SKODÁT ÉS PEUGEOT-T SEM REPÍTETTEK A TÁVOLI JAPÁNBA), míg az N-es autók viadalán majdnem hasonló fölénnyel szerezte meg a győzelmet a svéd Patrik Flodin (Subaru). VÉGEREDMÉNY [13/10.) Japán 1. Ogier-lngrassia (F/F) Citroen C4 WRC, 3 óra tO’26,4”, 2. P. Solberg-Patterson (NOR/ GB) Citroen C4 WRC, +OOT5,7”, 3. latvala- Anttila (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC09, tOO’26,0", 4. Sordo-Vallejo (E/E) Citroen C4 WRC, +00'35,2”, 5. Loeb-Elena (F/MC) Citroen C4 WRC, +00’53,3”, 6. Hirvonen- Lehtinen (FIN/FIN) Ford Focus RS WRC09, +OT13.5", 7. H. Solberg-Minor (NOR/A) Ford Fiesta S2000, +0303,1”, 8. Villagra-Perez Companc (RA/RA) Ford Focus RS WRC08, +1017,9", 9. Ketomaa-Stenberg (FIN/FIN) Ford Fiesta S2000, +1447,1", 10. Prokop- Tomanek (CZ/CZ) Ford Fiesta S2000, +15’20,8”. SZAKASZGYÖZELMEK: P. Solberg 7, Ogíer 5, Latvala és Loeb 4-4, Hirvonen 3, Sordo 2, H. Solberg 1. Az összetett állás VERSENYZŐK: 1. Loeb 201 pont, 2. Ogier 158 pont, 3. Latvala 132 pont, 4. P. Solberg 118 pont, 5. Sordo 107 pont, 6. Hirvonen 94 pont, 7. Wilson 56 pont, 8. H. Solberg 31 pont, 9. Viliágra 30 pont, 10. Raikkönen 21 pont, 11. Ostberg 16 pont, 12. Andersson 8 pont. 13. Pons, AI Qassimi és Ketomaa 6-6 pont, 16. Túrán és Kankkunen 4 4 pont, 18. Prokop 3 pont, 19. Kuipers, Hanninen és Van Eldik 2-2 pont, 22. Araujo, Burkart és Sandell 1-1 pont. KONSTRUKTŐRÖK: 1. Citroen 345 pont, 2. Ford 250 pont, 3. Citroen Junior 183 pont, 4. Stobart M-Sport 130 pont, 5. Munchi's Ford 46 pont. Következik a Francia Rali, október 13. 2010/20 www.automotor.hu 59