Autó-Motor, 2010. július-december (62. évfolyam, 14-26. szám)

2010-10-27 / 22. szám

ait! HASZNÁLT AUTÓ CITROEN CA (2006) ÉS FORD FOCUS (2006) A Focus minden irányban nagyobb a C4-esnél Utánajártunk, miként teljesít a használt Citroen C4-es és a Ford Focus. Ford kívül-belül hozza a kis­sé sarkos, németes formát, talán a legfeltűnőbb része az ötajtós csapott fara - az elnyújtott vertikális lámpatestekkel mely kifejezetten látványos elem. Belül kissé ingerszegény a környezet, viszont könnyű kiigazodni a kevés kapcsolón, semmi meglepetés vagy egyedi megoldás. A Focus brillíro­­zik a Fordokra mostanság oly jel­lemző remek vezethetőség terén: futóműve, váltója és kormányzása is kategóriaátlag feletti. Eltérő karakterek: a sportos és a komfortos Utóbbi téren szöges ellentéte a Focusnak a C4-es, mely nem tör sportos babérokra. A Citroen rugó­zása komfortos, kormányzása nem olyan közvetlen, váltója pedig ke­vésbé tökéletes darab, mint a Fordé. A formavilága azonban sokkal meg­­nyerőbb, bájos és ötletteli. A pult első ránézésre kusza, s ez az érzés a második szemrevételezés során sem tompul... A digitális sebességmérő középre került, a fix agyrészű kor­mányra tucatnyi gombot helyeztek, mélyen található a szellőzés állító­panelja, felette a rádió, majd annak külön kijelzője kapott helyet. Nincs mese, a C4-es fedélzeti kijelzőit, kapcsolóit nem megszokni, hanem megtanulni kell. Mindkét kompakt gazdag karosszériakínálattal rendel­kezik, választható egyterű, három­, A A Citroennél csak a kormánykarima mozog, a középrész fix Mindkét modell első ülései között pohártartókat és rekeszeket találunk Semmi fakszni, a Focus egyhangú műszerfala könnyen átlátható 32 www.automotor.hu 2010/22­ ­ ÜTKÖZÉSBIZTONSÁG Fej-fej mellett A Citroen C4-es (1) és a Ford Focus (2) egyaránt 5 csillagot ért el az Euro-NCAP töréstesztjén. A C4-es frontális teszten 15, az oldalsón 16, a gyermekvédelmére 42 pontot gyűjtött be, a gyalogosgázolási pró­bán pedig 22 pontot ért el. A Focus idevágó adatai: 16,16,40 és 15 pont. A JÓ EREDMÉNYEKET MINDKÉT TÍPUS HAT LÉGZSÁKKAL ÉRTE EL. A Citroenben a vezető combján és lábszárán mértek enyhe mértékű erőhatást, míg a Fordnál a mellkas kapott hasonló terhelést.

Next