Autó-Motor, 2011. január-június (63. évfolyam, 1-13. szám)

2011-01-12 / 1. szám

dm TESZT CITROEN C4 1.6 VTi Bizalomgerjeszt H­a egy gyártó egyszer már elját­szotta a vevők bizalmát bár­mivel, onnantól kezdve csak háromszoros erőfeszítéssel tudja azt visszaszerezni. A Citroen szerin­tem pont ebben a cipőben járt, mert ugyan egészen kiváló modelljeik is vannak, a megbízhatósággal kap­csolatos korábbi aggályok bizony élénken élnek az emberekben. Hogy az új C4-es hogyan áll e tekintetben, az természetesen csak hosszabb idő múlva derülhet ki, mindenesetre bá­mulatos, hogy minden apró terüle­ten tetten érhető az igyekezet. Egy ilyen masszív és jól összerakott autó ritkaságszámba megy az alsó-közép­­kategóriában, sőt például a belső összeszerelési minőség tekintetében egyértelműen a legjobbak közé tar­tozik az új modell. A kevesebb néha több - teljesen igaz a C4-esre A külsőn azonnal látszik, hogy nem egyszerűen felfrissítették a C4-est, hanem alapjaiban gondolták át, s megváltoztatták a koncepciót. Az extravagáns formák helyett néme­­tesen elegáns a karosszéria, trükkös részletet csak elvétve találunk rajta. Összességében sokkal komolyabb autó benyomását kelti a C4-es, mint eddig, s jóval figyelemfelkeltőbb, mint a Peugeot 308-as, amelynek alapjaira épül. Az új Citroenbe be­ülve azonnal feltűnik, milyen lágyan puffannak az ajtók, s a kapcsolók is mennyire határozottan járnak. Sőt, a vezetőülésből úgy érezzük, mintha egy ablakos trezorban ül­nénk. Vastagok az első oszlopok és a küszöbök (valósággal át kell lépni rajtuk beszálláskor), hátrafelé pedig alig lát valamit az ember, olyannyira kicsik az ablakfelületek. A tolatóra­dar a C4-es esetében több, mint egy hasznos extra! Az újdonságban tehát egészen másfajta érzése van az embernek, mint az elődben, már csak azért is, mert a túlságosan különc megoldá­sokat és formai elemeket elhagy­ták, így például nincs többé fix közepű kormánykerék (3,5 kg súly­nyereség), sem középen elhelyezett digitális műszerfal. Ez nem jelenti azt, hogy konzervatív lenne a C4- es belseje, ám ez a visszafogottság előnyére válik az autónak. Az em­lített kormánykerék és kijelző he­lyére hagyományos volán és órák kerültek, bár hozzáteszem, ► Személyre szabható, polifonikus hanggyűjteményből választhatjuk ki, hogyan kattogjon az irányjelző £ m X * 1 a 1111 11 A felhasznált anyagoknál igen jelentős az előrelépés ! FRANCIA RIVÁLISOK Honfitársak, hasonló felfogás szerint A Citroen C4-esnek tucatnyi konku­rense van, azonban a Peugeot 308-as (1) és a Renault Mégane (2) különösen fontos ellenfélnek számít, hiszen ezek is francia gyártmányok. Mivel a C4-es a 308-as padlólemezére épül, nem meg­lepő, hogy a Peugeot tengelytávja is 2608 mm, ugyanakkor A 308-AS 5 CEN­TIMÉTERREL RÖVIDEBB A CITROENNÉL, s csomagtere is „csak” 348 literes. A motorpaletta teljesen azonos a két modellnél (95-156 LE), ám az árkép­zést illetően jelentős különbségek vannak. A bázismodelleknél a Peugeot (1.4 95 LE) az olcsóbb (4 129 000 Ft), ám ha az 1.6 VTi motorral hasonlítjuk össze a típusokat, akkor már a 308-as a drágább (4 859 000 Ft). A Peugeot a Citroennel ellentétben háromajtós, kombi és kupé-kabrió verziót is kínál kompakt autójából. 4,29 méteres hosszával a Renault Mégane is rövidebb, mint a C4-es, to­vábbá 372 literes csomagtartója is ki­sebb. A 90-től 250 lóerőig terjedő mo­torkínálatban a 3 090 000 Ft-os 1,6-os, 110 lóerős benzinmotor hajtotta verzió a legolcsóbb, tehát A RENAULT AZ ÁR/ ÉRTÉK ARÁNY ÖSSZEVETÉSÉBEN NA­GYON JÓL ÁLL. A 308-ashoz hasonlóan a Mégane is több karosszériavariáci­óval készül: a három- és ötajtós mo­dellek mellett kombi és kupé-kabrió is létezik belőle. 22 www.automotor.hu-2011/1

Next