Autó-Motor, 2011. július-december (63. évfolyam, 14-25. szám)

2011-08-17 / 17. szám

A dízel alapmotor után most a csúcs­benzinessel tesz­teltük a helyenként túlzottan is extrava­gáns Citroen DS4-est. Hogy milyen nagy a kontraszt, az cik­künkből kiderül. H­a emlékeznek még a DS4-es első tesztjére (AM 2011/14.), az 1.6 HDi 110 gázolajos ver­ziótól nem voltunk éppen elájulva. Ezt az 1,6 THP 200-ast viszont egé­szen más fából faragták! A príma turbós benzinmotornak köszönhe­tően jóval temperamentumosabb a kocsi. Megtelik élettel és lendület­tel, élmény néha megkergetni egy szerpentinen! A gázadásra ugyanis késlekedés nélkül válaszol és sza­porán pörög fel a négyhengeres, teljesítményleadása szép egyenle­tes. Már alul sem vérszegény, de 1500-as fordulattól amúgy isten­igazából belehúz, s egészen a piros mezőig bírja szusszal. Közben a halk suttogás helyébe egyre érce­sebb tónus lép, ami lelkesítő mó­don festi alá a gyorsulási élményt. A 7,9 másodperces százas sprint és az előzési rugalmasság ugyancsak megnyerő, s ha úgy adódik, még autópálya-tempóról is nagyot lép - a franciákhoz képest szokatlanul határozott és pontosan kapcsolha­tó a hatfokozatú sebességváltó. A vezetési pozíció valamivel magasabb, mint egy normál sze­mélyautóban, de a feszes tömé­sű, masszázsfunkciós bőrfotelek legalább megfelelő oldaltartást biztosítanak. Mindez hasznára is válik, mivel az 1.6 THP 200 lényegesen jobban fogja az utat, mint a dízel: később válik alulkor­­mányzottá és csúszik le az ívről, pedig a gyári adatok szerint ez a súlyosabb és orrnehezebb da­rab. A multifunkciós kormány jó fogású és közvetlen (csak megle­hetősen túlzsúfolt), s még némi visszajelzést is kapunk az első kerekek felől. Élvezetesen vezet­hető, csekély karosszériadöféssel és stabilan fordul az autó - sajnos a kikapcsolt menetstabilizátor 50 km/óra felett élesíti magát. Persze a megemelt kasztnit csak feszes rugókkal és lengéscsilla­pítókkal lehet kordában tartani, úgyhogy az úthibákon döcögősen megy át a Citroen, kanyarban pe­dig hajlamos elpattogni a kereszt­bordákról. Utam a csúcsra 9111 TESZT CITROEN DS4 1.6 THP 200 Látványos az ajtó­keretbe integrált kilincs, de ez így balesetveszélyes A hátsó lökhárítóban krómdísz imitálja a kipufogócsövet. Nem kellene rejtegetni, mert szép, érces a hangja A minőségér­zetre nem lehet panasz, az átte­kinthetőségre és a praktikumra már annál inkább A menetstabilizáló rendszert csak 50 km/óra alatt lehet kikapcsolni Hasznos a sebességkijelzés, mert a mutatót nehéz „megtalálni" A színes képernyős navigációért 210 000 forintot kérnek a Citroennél 22 www.automotor.hu - 2011/17 A vezetési élménynek megvan az ára Természetesen a THP 200-as top­modell kizárólag a Sport csúcsfel­szereltséggel választható, így pedig már alaphangon 7 890 000 forintot

Next