Autó-Motor, 2012. július-december (64. évfolyam, 12-23. szám)

2012-08-15 / 15. szám

RÖVIDEN Ultramaraton Sporttörténelmet írt az Audi, ugyanis ZSINÓRBAN MEGNYERTE A HÁROM LEGRANGOSABB EURÓ­PAI 24 ÓRÁS MEGBÍZHATÓSÁGI VERSENYT: 71 napon belül a né­metországi Nürburgring és a fran­ciaországi Le Mans után most a belga Spa-Francorchamps pályán is elsőként végeztek. A GT3-as ver­senyautók 12 különböző márkát és 66 indulót számláló mezőnye elé 16-SZOR KELLETT BEKÜLDENI A BIZTONSÁGI AUTÓT A RAPSZODI­­KUS IDŐJÁRÁS MIATT. A guminyo­mással játszó Audik a 9. órától do­mináltak, s végül a 16-os rajtszámú R8 LMS ultra (Piccini, Rast, Stippler) aratott győzelmet. Az 509 körös versenyben a márkatárs Haase, Miles, Ortelli trió ezüst-, a pole pozí­cióból induló BMW-s Kechele, Lauda, Franchi hármas pedig bronz­érmet szerzett. Kerülte a bajt A­ndreas Mikkelsen lehengerlő fölénnyel nyerte a romániai Nagyszeben Ralit, s ezzel megsze­rezte a Skoda 25. IRC-győzelmét. Egyébként a murvás versenyt „akropoliszi” keménységűként emlegették, s azzal viccelődtek, hogy dakaros beállításokat kell használni. A mezőny nagy részé­nek volt is gondja bőven, az első dobogós helyezése felé haladó Sepp Wiegandnak (Skoda Fabia S2000) például az utolsó napon el­tört a felfüggesztése, így a legendás Francois Delecour (Peugeot 207 S2000) előtt az a Patrik Flodin ért célba másodikként, aki egy kerék­törés miatt a második szakaszon az utolsó helyre esett vissza. A nor­vég címvédő azonban megúszta az üzemanyagpumpa cseréjével és egy defekttel, így öt és fél perces előny­nyel végzett az élen - idei második győzelmével Mikkelsen 49 pontra növelte előnyét a tabellán. Hova jutottunk? Finnországban nem egy helybéli a legesélyesebb az aranyra? Esélyegyenlőség? E­lvileg a fordos Jari-Matti Latvalának és a citroenes Mikko Hirvonennek is „illett” volna ver­nie Sebastien Loeböt, de végső soron miért is lett volna más a koreográfia, mint bárhol az előző fordulókban? Loeb az elején az élre állt és jottányit sem engedett. Ha hinni lehet a nyi­latkozatoknak, a Citroennél mindkét pilóta szabad utat kapott, ami sport­­diplomáciai nyavalygásból hétköz­napira fordítva azt jelentette, hogy Hirvonen bátran nyomhatta a gázt. Az eredményeken azonban ez nem látszott. Loeb mindenhol tartotta pár másodperces előnyét, s ha Hirvonen közeledett hozzá, a francia egy csipet­nyivel többet tett rá a következő sza­kaszon. A fordos Latvala és Solberg az elején nem találta az optimális be­állítást, majd mire rábukkantak, már késő volt. Sovány vigasz, hogy ezúttal egyikőjük sem bakizott, ám a végén megint a francia örülhetett. Loeb ezzel egyedüli „idegenként” immár harmadszor nyerte meg a korábban érinthetetlen finn versenyt. Közepes érdeklődés övezte az új-zélandi Chris Attkinson visszaté­rését egy Citroën C4 WRC volánja mögött. A Subarunál egykor komoly ígéretként számon tartott srác a 8. helyen tanyázott, amikor féltáv előtt jókorát bukfencezett, a bezsákolt félórás késéssel együtt pedig csak a sereghajtók között jegyezték. Az S2000-es mezőny élén vívott óriási csata azért volt különösen figyelemre méltó, mert az ír Craig Breen alig pár hónapja veszítette el navigátorát egy halálos baleset következtében, most mégis szédületes tempóban nyomult Ford Fiestájával. A svéd Per-Gunnar Andersson csak nagyon nehezen birkózott meg vele, sőt, csak úgy tudott nyerni, hogy Breen az utolsó előtti gyorson, alig 13 másodperces előny birtokában a legendás, 33 km­­es Ouninpoliján hatalmas bukfencet mutatott be. Andersson győzelme vi­szont azért megy szenzációszámba, mert a malajziai Protonnal immár második győzelmét szerezte meg, és egyben a lista élére is került, ami üde színfolt a Skoda és Ford által uralt mezőnyben. martin holmes 34 www.automotor.hu - 2012/15­ ­ IRC (13/8. FORDULÓ) Az összetett állás VERSENYZŐK: 1. Mikkelsen (NOR) 132 pont, 2. Kopecky (CZE) 83 pont, 3. Hanninen (FIN) 68 pont, 4. Wiegand (GER) 52 pont, 5. Basso (ITA) 40 pont, 6. Flodin (SWE) 28 pont,... 25. Szabó (HUN) 8 pont,... 31. Pus­­kádi (HUN) 6 pont. KONSTRUKTŐRÖK: 1. Skoda 307 pont, 2. Peugeot 169 pont. Az 50. arany! A­ntonio Cairoli a Cseh GP-n, pálya­futása 134. nagydíján karrierje 27. kettős futamgyőzelmét aratta, s egyúttal megszerezte 50. GP-diadalát is. A győzelmi örökranglistán befogta a belga Joel Robertet, és már „csak" két másik belga, Joel Smets (57x) és Stefan Everts (101x) áll előtte. Cairoli Loketben igencsak emlékezetesen ju­bilált. Az 1. futamban rajt-cél győze­lemmel nyert, majd a folytatásban az 5. helyről tört előre, így idei 7. győzel­mével 20-ról 30 pontra növelte elő­nyét az MX1-es tabellán. A királykate­góriában ott volt a magyar Szvoboda Bence (KTM) is, aki két jó kezdés után mindkét futamban kiállt. Az MX2-es listavezető, Jeffrey Herlings a 14. GP- diadalát könyvelhette el. A holland tini az Orosz GP utáni autóbalesete miatt bekötött fejjel versenyzett, kétszer is bukott, mégis kettős fu­tamgyőzelmet aratott. Ezzel 49-ről 57 pontra nőtt az előnye a tabellán a kawasakis Tommy Searle előtt.

Next