Autó-Motor, 2012. július-december (64. évfolyam, 12-23. szám)

2012-07-04 / 12. szám

dal HÍREK RÖVIDEN Turbós szívvel Az Opel a Corsához is elérhetővé tette 1,4 literes, benzines turbómotorját. A kisautóba 120 lóerős teljesítménnyel bekerülő egység 5,5 LITERT FOGYASZT 100 KILOMÉTERENKÉNT, illetve 10,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a hamarosan leváltásra kerülő modellt. Első szerelés A BMW a Michelin Pilot Super Sport abronccsal szereli fel gyárilag az új M6-ost. Az abroncs az eredetileg ver­senygumikhoz kifejlesztett BI-COM­­POUND TECHNOLÓGIÁVAL KÉSZÜL, vagyis különböző gumikeveréket használ a futófelület bal és jobb olda­lán. A külső részen alkalmazott elasz­tomer biztosítja a kivételes tapadást a gyors kanyarokban. Dízel versenyautó A Mazda bemutatta új Skyactiv-D versenymotorját, melyet AZ LMP2- ES VERSENYAUTÓKBA ÉPÍTHETNEK BE A LE MANS-BAN INDULÓ CSAPA­TOK. A 2,2 literes, négyhengeres egy­ség fogyasztása révén lehet igazán ütőképes a viadalon. A Mazda egyéb­ként az egyetlen ázsiai autógyártó, amely (1991-ben) összesített első he­lyen ért célba Le Mans-ban. HIRDETÉS KERES-KÍNÁL OKMÁNYIRODÁI és REGISZTRÁ­CIÓS ADÓ ügyintézés! Egy nap alatt: RENDSZÁMTÁBLA - AUTÓÁTÍRATÁS, műszaki vizsgáztatás, 1 17 n­­inc­h eredetvizsgálat! BKULUK-l. Elveszett, sérült, egyedi, matrica, „E", „P” rendszámtáblák. EU-sítás. Forgalomba helyezés, kivonás. Tel: 06-30-525-7111 www.rendszamtabla.hu­ ­ www.automotor.hu - 2012/12 A korábban már lapunk ha-­­sábjain is bemutatott Peuge­ot 301-es testvérmodellje az új Citroen C-Élysée, amelyet az alsó­középkategóriás szedánok ellen küld harcba a gyártó. Az újdon­ságnak nincs szégyenkeznivalója a méretek alapján, hosszúsága 4,43, tengelytávolsága 2,65 méter, míg csomagterének befogadóképessé­ge 506 liter. A forma egyébként nélkülözi a Citroenre jellemző kreatív ötleteket, bár az opciók között számos olyan tétel szere­pel, amivel - a kategóriára nem jellemző módon - az apró rész­letekig személyre lehet szabni az autót. A C-Élysée motorpalettája az év végi piacra dobáskor három tagot számlál: a belépőmotor a 72 lóerős, 1,2-es benzines, de az autó méretéből adódóan vonzóbb lehet a 115 lovas, 1,6-os benzines, vagy az 1,6 HDi 90 lóerővel. A C4-eséhez hasonló fizimiskát kapott az új lépcsőshátú Győztes motorok A­z International Engine of the Year (Év Motorja) címet a díj 13 éves történetének legmaga­sabb pontszámával kapta meg a Ford 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorja (képünkön). Az EcoBoost turbómotor után a VW kettős feltöltésű TSI-je és a Ferrari 4,5 literes V8-asa kapta a legtöbb szavazatot a zsűritől, ám a Ford azért is örülhetett, mert az „új motorok” és az 1,0 liter alatti moto­rok kategóriájában is győzelemre vitte. Az 1,4 liter alatti­aknál az említett VW egység vitte a prímet, az 1,4-1,8 litereseknél pedig a BMW­­PSA 1,6 literes tur­bómotorja győzött. A felsőbb kategóriákban egyértelmű német uralom volt, hiszen az 1,8-2,0 literes erőforrásoknál a BMW 2,0 literes benzines turbómotorja, míg a 2,0-2,5 literesek között az Audi öthengeres benzinese vitte a prímet. A 2,5-3,0 literes aggregá­toknál a BMW örülhetett a dupla turbós, 3,0 literes benzines miatt, de a 3,0-4,0 liter kö­zötti kategóriában is egy bajor motor, az M3-as V8-asa végzett az élen. A 4,0 liter feletti és nagy teljesít­ményű erőforrás­oknál az említett Ferrari egység nyert, a „zöld” motorok kö­zött pedig a Chevro­let Volt/Opel Ampera 1,4 literes aggregátja végzett az élen. A sikeres munkáért H­azánkban jelentősen javult a közúti közlekedés biztonsága, hiszen 2001 és 2011 között a közúti balesetben meghalt személyek szá­ma több mint 48%-kal csökkent. Az elmúlt évek sikersorozata immár nemzetközi szinten is meghozta eredményét, ugyanis a közlekedés­­biztonság terén elért kiemelkedő eredmények elismeréseként az Euró­pai Közúti Biztonsági Tanács (ETSC) Magyarországnak „PIN Award 2012” díjat adományozott. A díjat minden évben annak a tagállamnak ítélik oda, amely az elmúlt esztendőben a legtöbbet tette a közúti közlekedés biztonságának javítása és a halálos áldozatok számának csökkentése érdekében. Éw-étf»** *r«»i»iWrt

Next