Autó-Motor, 2012. július-december (64. évfolyam, 12-23. szám)
2012-07-04 / 12. szám
dal HÍREK RÖVIDEN Turbós szívvel Az Opel a Corsához is elérhetővé tette 1,4 literes, benzines turbómotorját. A kisautóba 120 lóerős teljesítménnyel bekerülő egység 5,5 LITERT FOGYASZT 100 KILOMÉTERENKÉNT, illetve 10,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a hamarosan leváltásra kerülő modellt. Első szerelés A BMW a Michelin Pilot Super Sport abronccsal szereli fel gyárilag az új M6-ost. Az abroncs az eredetileg versenygumikhoz kifejlesztett BI-COMPOUND TECHNOLÓGIÁVAL KÉSZÜL, vagyis különböző gumikeveréket használ a futófelület bal és jobb oldalán. A külső részen alkalmazott elasztomer biztosítja a kivételes tapadást a gyors kanyarokban. Dízel versenyautó A Mazda bemutatta új Skyactiv-D versenymotorját, melyet AZ LMP2- ES VERSENYAUTÓKBA ÉPÍTHETNEK BE A LE MANS-BAN INDULÓ CSAPATOK. A 2,2 literes, négyhengeres egység fogyasztása révén lehet igazán ütőképes a viadalon. A Mazda egyébként az egyetlen ázsiai autógyártó, amely (1991-ben) összesített első helyen ért célba Le Mans-ban. HIRDETÉS KERES-KÍNÁL OKMÁNYIRODÁI és REGISZTRÁCIÓS ADÓ ügyintézés! Egy nap alatt: RENDSZÁMTÁBLA - AUTÓÁTÍRATÁS, műszaki vizsgáztatás, 1 17 ninch eredetvizsgálat! BKULUK-l. Elveszett, sérült, egyedi, matrica, „E", „P” rendszámtáblák. EU-sítás. Forgalomba helyezés, kivonás. Tel: 06-30-525-7111 www.rendszamtabla.hu www.automotor.hu - 2012/12 A korábban már lapunk ha-sábjain is bemutatott Peugeot 301-es testvérmodellje az új Citroen C-Élysée, amelyet az alsóközépkategóriás szedánok ellen küld harcba a gyártó. Az újdonságnak nincs szégyenkeznivalója a méretek alapján, hosszúsága 4,43, tengelytávolsága 2,65 méter, míg csomagterének befogadóképessége 506 liter. A forma egyébként nélkülözi a Citroenre jellemző kreatív ötleteket, bár az opciók között számos olyan tétel szerepel, amivel - a kategóriára nem jellemző módon - az apró részletekig személyre lehet szabni az autót. A C-Élysée motorpalettája az év végi piacra dobáskor három tagot számlál: a belépőmotor a 72 lóerős, 1,2-es benzines, de az autó méretéből adódóan vonzóbb lehet a 115 lovas, 1,6-os benzines, vagy az 1,6 HDi 90 lóerővel. A C4-eséhez hasonló fizimiskát kapott az új lépcsőshátú Győztes motorok Az International Engine of the Year (Év Motorja) címet a díj 13 éves történetének legmagasabb pontszámával kapta meg a Ford 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorja (képünkön). Az EcoBoost turbómotor után a VW kettős feltöltésű TSI-je és a Ferrari 4,5 literes V8-asa kapta a legtöbb szavazatot a zsűritől, ám a Ford azért is örülhetett, mert az „új motorok” és az 1,0 liter alatti motorok kategóriájában is győzelemre vitte. Az 1,4 liter alattiaknál az említett VW egység vitte a prímet, az 1,4-1,8 litereseknél pedig a BMWPSA 1,6 literes turbómotorja győzött. A felsőbb kategóriákban egyértelmű német uralom volt, hiszen az 1,8-2,0 literes erőforrásoknál a BMW 2,0 literes benzines turbómotorja, míg a 2,0-2,5 literesek között az Audi öthengeres benzinese vitte a prímet. A 2,5-3,0 literes aggregátoknál a BMW örülhetett a dupla turbós, 3,0 literes benzines miatt, de a 3,0-4,0 liter közötti kategóriában is egy bajor motor, az M3-as V8-asa végzett az élen. A 4,0 liter feletti és nagy teljesítményű erőforrásoknál az említett Ferrari egység nyert, a „zöld” motorok között pedig a Chevrolet Volt/Opel Ampera 1,4 literes aggregátja végzett az élen. A sikeres munkáért Hazánkban jelentősen javult a közúti közlekedés biztonsága, hiszen 2001 és 2011 között a közúti balesetben meghalt személyek száma több mint 48%-kal csökkent. Az elmúlt évek sikersorozata immár nemzetközi szinten is meghozta eredményét, ugyanis a közlekedésbiztonság terén elért kiemelkedő eredmények elismeréseként az Európai Közúti Biztonsági Tanács (ETSC) Magyarországnak „PIN Award 2012” díjat adományozott. A díjat minden évben annak a tagállamnak ítélik oda, amely az elmúlt esztendőben a legtöbbet tette a közúti közlekedés biztonságának javítása és a halálos áldozatok számának csökkentése érdekében. Éw-étf»** *r«»i»iWrt