Autó-Motor, 2013. július-december (65. évfolyam, 12-23. szám)

2013-08-07 / 14. szám

ak­i TESZT CITROEN C­ELYSÉE 1.2 VTi Az alapmotorral sem kell szégyen­keznie a PSA kis szedánjának. Sőt! K­orábban már teszteltük a PSA kisautó-újdonságainak csúcs­modelljeit, az 1,6-os benzines és dízelmotoros változatokat (AM 2013/4.), most pedig az alapverzi­ót próbálhattuk ki. Kiderült, hogy az 1,2 literes háromhengeressel a legharmonikusabb a konstrukció. Persze nem szabad túlságosan sokat elvárni egy jó nagy méretű, de kis motorral felszerelt autótól, de azt legalább magabiztosan hoz­za a C-Elysée. Nem okoz gondot a forgalom ritmusának tartása, elképesztően csendes és vibráció­mentes az erőforrás. Jelen esetben 72 lóerő a teljesítmény, s a tempós haladáshoz nagyon kell hergelni a motort, hiszen jó hosszú áttéte­lezést választottak. Az előzéseket gondosan meg kell tervezni, nem lehet csak úgy tessék-lássék módon megkezdeni azt. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a légkondicio­náló használatát érezni, hallhatóan megkönnyebbül a háromhengeres, amikor lekapcsol a klímakompresz­­szor. Az ötfokozatú, kézi kapcsolá­sú váltónak a márkától/konszerntől megszokott módon kis erővel hasz­nálható a karja, azonban a kulissza akadozik. Határozott kézzel vagy öreguras megfontoltsággal tudja magát túltenni ezen a sofőr. Alapszinten nem bővíthető a csomagtér Azoknak lesz tökéletes választás az autó, akik A-ból B-be szeret­nének eljutni különösebb extra igények nélkül. Ők egy kényelmes i i 1 »Tn 1 i i In rTi ul mMuli ü t»lKi a^TTirTuT^ s] ?T~d tl n j^-HTudflOtml !ETEl ?4 á?£i^8 H »]f ;11 üH»1 ni mxm Nyári forróságban jól jön a légkondi feláras (30 000 Ft), MAX funkció- Nagyra nőtt emberek is kényel­­ja. Világos betétet kap a Citroen műszerfala, a minőség rendben van mesen elférnek hátul Oroszlános körítéssel is elérhető a sokolda­lú kis szedán. A­utóskártyában igazi patthelyze­tet jelent, ha a Citroen C-Elysée és a Peugeot 301-es csap össze. Oly­annyira össze van hangolva a két autó árazása, hogy az egyes extrák felára is forintra megegyezik a test­­vérmodelleknél. Annyi az eltérés, hogy a Peugeot-nál kedvező hitele­zéshez kötik a plakátokon hirdetett 2,4 millió Ft-os árat, a Citroennél pedig használtautó-csereprogram keretében lehet ezt elérni. Ezek nélkül azonban már a Peugeot áll nyerésre, hiszen ott 2,7 millió a

Next