Autó-Motor, 2014. január-június (66. évfolyam, 1-11. szám)
2014-04-16 / 7. szám
A korábbi F-1-es pilóták szerint össze sem lehet hasonlítani a két szériát, di Restánál azonban Petrov valamivel konkrétabb volt: „a DTM kocsiknak elöl van a motorja és nehezebbek is, teljesen más vezetési stílust igényelnek. Amíg a F-1-ben nagyon későn fékezünk és a kigyorsításra dolgozunk, addig itt fontosabb a kanyarbemenet. Nekem féktávon elég idegesnek tűnik a kocsi, egyáltalán nem vagyok elégedett magammal, gyorsabban kellene tanulnom” - nyilatkozott az orosz. Véleményük szerint, hiába ismerik jól a pályát, ez nem jelent előnyt, mivel a profi versenyzők 5-10 kör alatt felveszik a ritmust. A 2010-es bajnoki címe után az F-1-et megjárt di Resta azon humorizált, hogy Petrov, Nico Müller (Audi), António Félix da Costa és Maxime Martin (mindkettő BMW) mellett tulajdonképpen ő is újoncnak számít, mert időközben annyit változott a DTM. Ugyanakkor a technikai szabályzat szigorú megkötései miatt a tavalyi autóknak csak az aerodinamikai elemein és a futóművén lehetett módosítani. „Az orrkiképzés, a légterelő elemek és a felfüggesztések változtak, de azonban visszacsúszott, a spanyoltól pedig Mikko Hirvonen és Ott Tanak (mindkettő Ford Fiesta RS WRC) vette át a kezdeményezést. Csakhogy a következő két napon Ogier magasabb fokozatba kapcsolt, s magabiztos előnnyel nyert - a VW zsinórban 8. győzelmét aratta, amivel beállították a Citroen 2011-es rekordját. A finn nem tudott lépést tartani a címvédővel, úgyhogy kénytelen volt beérni az ezüsttel, miközben Tanak a 10. szakaszon hibázott és kiesett, Sordo pedig az utolsó nap elején féltengelytörés miatt állt félre, így aztán a sok kiesésből Mads Östbeg profitált, és egyenletes teljesítménynyel végzett harmadikként. Ma sokféle kreatív ötletet látni. Ezek kulcsfontosságúak a DTM-ben, ha valami félresikerül, lőttek az egész szezonnak” - meséli Mortara. Tomczyk pedig hozzátette, hogy idén alapvetően nem változik az autók vezetése, csak a kicsivel nagyobb leszorító erő és tapadás miatt gyorsabbak lesznek a kanyarokban, ám ez körönként csupán 2-3 tizedet jelent. Végül hétfőn kezdetét vette a valódi munka, mindegyik pilótának 2 nap jutott, reggel 9 órától délután 5-ig körözhettek. Igaz, egy kisebb malőr miatt az első napon hamarabb be kellett fejezni a programot: a 2-es kanyar előtti féktávnál ugyanis a pálya jobb szélén letöredezett az aszfalt, amit ki kellett javítani - a kiesett időt később pótolták. A beállítások után a szabadedzés menetrendjét és a boxkiállásokat gyakorolták, majd kvalifikációt és teljes verseny-szimulációkat is futottak a csapatok - persze mindenki hangsúlyozta, hogy nem a leggyorsabb körre utazott. A négy nap alatt a 23 versenyző összesen 4996 kört (21 887,476 km) teljesített a Flangaroringen, a legtöbbet a BMW-s Timo Glock (278 kör, 1217,918 km) futotta, de az audis Müller csupán egyetlen „runddal” (277) maradt el tőle, míg a Mercedesnél 255 körrel Robert Wickens volt a legszorgalmasabb. A DTM jubileumi 30. szezonja május 4-én rajtol Flockenheimben, a Hungaroring pedig a harmadik fordulónak (május 31.-június 1.) ad majd otthont. Izzs Hasonlítanak, de az utcai BMW M4-es és a versenyautó egyetlen csavarja sem azonos Tomczyk, Farfus, Wittmann és Glock a kivilágított Lánchíd előtt Idén csak egy boxkiállás kötelező Paffett, Petrov, di Resta és Wehrlein az új C-osztállyal pózol A mercedeses Vietoris volt a teszt leggyorsabbja A mezőny 49%-a Ford Fieta volt: 6 db RS WRC, 5 db RRC, 2 db S2000, 14 db R5,15 db R2. Hirvonen (bal elöl) volt a legjobb közülük Gyorsítósáv A köridők alapján az első két napon az Audi dominált, a második kettőn pedig a tavaly szenvedő Mercedes állt az élre a Hungaroringen, DE A DTM-RE JELLEMZŐ MÓDON KIEGYENLÍTETTEK VOLTAK AZ ERŐVISZONYOK. A teszt leggyorsabb körét szerdán futotta Christian Vietoris (Mercedes)’37,461-gyel. Csak az összehasonlítás kedvéért, az aktuális nyomvonalon 138,773”-mal Sebastian Vettel (2010, Red Bull) tartja az F-1-es körrekordot, míg 1988-ban Cecotto l’55,59"-cel szerezte meg az első rajtkockát. A WTCC-ben tavaly Yvan Muller l'53,426"-os idővel jegyezte a pole pozíciót. • KOMBINÁLT KÖRIDŐK 1. vietoris (Mercedes) 137,461" 2. Müller (Audi) 137,505" 3. Farfus (BMW) 137,640" 4. Martin (BMW) 137,733" 5. Molina (Audi) 137,792" 6. Mortara (Audi) 137,806" 7. Rockenfeller (Audi) 137,842" 8. Glock (BMW) 137,861" 9. Ekström (Audi) 137,912" 10. Paffett (Mercedes) 137,927" 1 VÉGEREDMÉNY (13/4.) Portugália 1. Ogier-lngrassia (FRA/FRA) VW Polo R WRC, 3 óra 3320,4”, 2. Hirvonen-Lehtinen (FIN/FIN) Ford Fiesta RS WRC, +43,2", 3. Östberg- Andersson (N0R/SWE) Citroen DS3 WRC, +1T2.4”, 4. Mikkelsen-Markkula (N0R/FIN) VW Polo R WRC, +4'50,5”, 5. H. Soiberg-Minor (N0R/AUT) Ford Fiesta RS WRC, +5T0.2", 6. Prokop- Tománek (CZE/CZE) Ford Fiesta RS WRC, +827,2", 7. Neuville-Gilsoul (BEL/BEL) Hyundai Í20 WRC. +8’32,3", 8. Hanninen-Tuominen (FIN/FIN) Hyundai Í20 WRC, +8'51,6”, 9. Al-Attiyah- Bernacchini (QAT/ITA) Ford Fiesta RRC S2000, +1014,7", 10. Ketomaa-Lindstrom (FIN/FIN) Ford Fiesta R5, *1026,3". Szakaszgyőzelmek: Ogier 8, Sordo 2, Meuville. Hirvonen, Latvala és Östberg 11-11. Az összetett állás 1. Ogier 91 pont, 2. Latvala 62 pont, 3. Östberg 48 pont, 4. Mikkelsen és Hirvonen 36-36 pont, 6. Neuville 21 pont, 7. Evans 20 pont, 8. Bouffier és Prokop 18-18 pont, 10. Meeke 17 pont. Következik az Argentin rali, május 8-11.