Autó-Motor, 2014. január-június (66. évfolyam, 1-11. szám)

2014-02-12 / 2. szám

A sorozatba 11 éves ki­hagyás után visszatérő Hyundai bemutatko­zása nem volt zökke­nőmentes, de ezúttal Ogier győzelme sem... A­z 120 WRC-vel induló koreai márka főszponzornak meg­nyerte a Shellt, első számú ver­senyzőnek pedig elcsábította a Qatar- Ford csapattól a tavaly hét dobogós helyezést szerző Thierry Neuville-t. Amíg a belga teljes szezont teljesít, addig a második autón az eddigi két tesztpilóta, a 2012-es ERC-bajnok Juho Hanninen és Chris Atkinson, valamint a Citroentől érkező Dani Sordo osztozik. Amúgy a 2014-es szezonra ala­posan felbolydult a pilótapiac: gya­korlatilag csak a címvédő Volkswa­gen stábja maradt változatlan, ahol továbbra is a világbajnok Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen dirigálja a Polo R WRC- ket. Miután Mikko Hirvonen képtelen volt Sébastien Loeb hiányát pótolni, s tavaly még csak nyerni sem tudott a Citroennel, két esztendő után visz­­szatért az M Sport-Fordhoz. A finn mellett Malcolm Wilson még Bryan Bouffiernek, a fiatal tehetség Ellyn Evansnak és Robert Kubicának ad lehetőséget - a lengyel teljes szezont mehet a WRC-ben! Azután, hogy ösz­­szes versenyzőjük távozott, a Citroen leigazolta Mads Ostberget és Kris Meeket, egyes versenyeken pedig Khalid Al-Qassimi is rajthoz állhat. Korán elszállt koreai remények A Hyundai egyébként reális célokat tűzött ki maga elé az idei szezonra: mindkét autóval szeretnének célba érni és minél több tapasztalatot gyűjteni, majd elcsípni néhány dobo­gós helyezést. Nos, ez a szezonnyitó Monte-Carlo Ralin már 6 kilométer után megdőlt, amikor Neuville egy oszlopnak csapta a kocsi hátulját, míg Sordo a negyedik gyorsaságit követő etapon elektromos hiba mi­att esett ki a biztató harmadik hely­ről. Amúgy nem kis meglepetésre az első két speciált Kubica nyerte meggyőző előnnyel, de a harmadik szakaszon másokkal egyetemben pórul járt, akik nem vittek maguk­kal téli gumit a csomagtartóban, amíg a kemény havazás az élre ugró Bouffiernek és Meekenek kedvezett, addig a lengyel 40 másodperces hát­rányba került, Ogier pedig a szuper­lágy slickeken szánkózva 1,20”-et kapott. A katasztrofális kezdés (már a verseny első kanyarjában a falnak csúszott) után a francia megrázta magát és kemény támadást indítva már a 9. szakaszon átvette a veze­tést - éppen itt csúszott le az útról egy híd alá Kubica. Ogier ezután senkitől sem zavartatva, magabiztos előnnyel nyert, míg egy megpördü­­léssel és a hibás itinerrel együtt a Fordnál bemutatkozó Bouffier pá­lyafutása első dobogós helyezését szerezte a bronzos Meeke előtt. Izzs SPORT RALI-VILÁGBAJNOKSÁG: MONTE-CARLO Suil Csapatmozgások Taktikus hadvezér: Ogier kivárt, majd a táv kétharmadánál az élre állt. Győzelme végül is papírforma Gyönyörű az új Hyundai i20 WRC, de a célba érés még várat magára Kubica márkát váltott, erősen­­ kezdett, de túlvállalta magát . LOTOS Ogier 17. győzelmével az örök­ranglistán utolérte Miki Biasiont­ ­ VERSENYNAPTÁR A folytatás Február 5-9. Svédország Március 6-9. Mexikó Április 3-6. Portugália Május 8-11. Argentína Június 6-8. Olaszország Június 27-29. Lengyelország Augusztus 1-3. Finnország Augusztus 22-24. Németország Szeptember 12-14. Ausztrália Október 3-5. Franciaország Október 24-26. Spanyolország November 14-16. Nagy Britannia i VÉGEREDMÉNY (13/1.1 Monte-Carlo 1. Ogier-lngrassia (FRA/FRA) VW Polo R WRC, 3 óra 55’14,4", 2. Bouffier-Panseri (FRA/FRA) Ford Fiesta RS WRC, +118,9", 3. Meeke-Nagle (GBR/IRl) Citroen DS3 WRC, +1'54,3", 4. Ostberg-Andersson (NOR/SWE) Citroen DS3 WRC, +3'53,9”, 5. Latvala- Anttila (FIN/FIN) VW Polo R WRC, +6'08,3", 6. Evans-Barritt (GBR/GBR) Ford Fiesta R5, +8'37,4", 7. Mikkelsen-Markkula (NOR/FIN) VW Polo R WRC, +1142,3”, 8. J. Melicharek-E. Melicharek (CZE/CZE) Ford Fiesta RS WRC, +2T56.2", 9. Gamba-Arena (ITA/ITA) Peugeot 207 S2000, +23’50,7", 10. Protasov-Chere­­pin (UKR/UKR) Ford Fiesta R5, +2543,1". SZAKASZGYŐZELMEK: Ogier 7, Latvala 3, Kubica és Bouffier 2-2. Az összetett állás 1. Ogier 27 pont, 2. Bouffier 18 pont, 3. Meeke 16 pont, 4. Latvala 13 pont, 5. Östberg 13 pont, 6. Evans 8 pont, 7. Mikkelsen 6 pont, 8. Melicharek 4 pont, 9. Gamba 2 pont, Protasov 1 pont.

Next