Autó-Motor, 2014. július-december (66. évfolyam, 12-24. szám)

2014-08-21 / 15. szám

autó motor f.kt.lililllllll IN MEMÓRIÁM Kökényesi György 1943-2014 71 éves korában elhunyt Kökényesi György, a honi motorsport elmúlt bő 40 évének egyik legmeghatáro­zóbb tagja és formálója. „Kökény" elsősorban a terepmotorozásban, a motokrosszban, a szupermotóban és a quadban alkotott maradandót, s ugyanezt tette televíziós szak­kommentátorként is. Motokrosz­­szosként a 60-as, 70-es években három bajnoki címet szerzett, majd szakvezetőként még nagyobb sike­reket ért el. A nevéhez fűződik az első hazai motokrossziskola meg­alapítása, s a teremkrosszt ő hono­sította meg hazánkban. Neki kö­szönhető, hogy a motokrossz-vb és az Európa-bajnokság ellátogatott hazánkba a 90-es évektől kezdve. Cserénfa, Piliscsév és Nyáregyháza révén a magyar motokrossz világ­híressé vált. A magyar szupermoto szintén bekapcsolódott általa a nemzetközi vérkeringésbe, hiszen az Európa-bajnokság többször ellá­togatott hazánkba. Kökényesi az elmúlt négy évtizedben emblema­­tikus tagja volt a Magyar Motor­sport Szövetségnek (MAMS), a Nemzetközi Motorkerékpáros Szö­vetségnek (FIM), valamint a FIM európai szövetségének, a FIM Europe-nak. Nevéhez fűződik a ma­gyar motokrossz bibliája is, hiszen ő írta a honi krossz alapművét, a Porban az igazság című könyvet. Kökény édesapaként is mesteredző volt, hiszen fia, ifjabb Kökényesi György többszörös motokrossz- és szupermoto-bajnok lett, továbbá szupermoto Európa-bajnoki címe­ket is szerzett. 34 www.automotor.hu - 2014/15 A­z argentin José-María López tavaly alaposan felhívta ma­gára a figyelmet, amikor debütáló versenyén az ütőképesnek éppen nem mondható BMW-vel sikerült nyernie hazai közönsége előtt. Idén a Citroennel nem is lehetett más a célja, mint hogy megismételje sike­rét: előbb a négyszeres világbajnok csapattársra, Yvan Mullerre 0,428 másodpercet verve begyűjtötte a pole pozíciót, aztán az első futa­mon magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, a második menetben pedig úgy jött át a fél mezőnyön, mint kés a vajon, s a 10. pozícióból indulva ismét felállhatott a dobogó tetejére! Ugyanakkor az európai ítéletidő és a törölt repülőjáratok miatt Michelisz Norbinak csak jelentős késéssel sikerült megérkeznie a Termas de Rio Hondo versenypályára. Bukta is az első tesztet, ám ehhez képest a Citroën-trió mögé, az előkelő 4. helyre kvalifikálta Hondáját. Egy parádés rajttal lenyomta Sebastien Loeböt és Mullert, majd előnyét ügyesen beosztva, szépen védekezve tartotta meg az ezüstöt! A fordított rajtrácsos második futamon a 7. helyről indult és ott is végzett, de ezúttal is volt egy meglepetésember. Mégpedig Robert Huff: az élről raj­toló brit remek tempót autózott a Lada Grantával, egészen a 9. körig vezetett, és csak Lópeznek sikerült megelőznie, Muller már nem tudta befogni, így aztán Huff az orosz márka első dobogós helyezését sze­rezte a sorozatban. 1) H '­ López és a Citroen diadala nem is annyira, Norbi és Huff ezüstje annál inkább meglepetés volt Bevált a Lada új első felfüggesztése: története során először vezetett WTCC-versenyen, s Rob Huffnak köszönhetően első érmüket is begyűjtötték az oroszok WTCC ' un LE reentina 1 WTCC (12/8. FORDULÓ) Az összetett állás 1. López (ARG) 310 pont. 2. Muller (FRA) 250 pont, 3. Loeb (FRA) 213 pont, 4. Montéira (POR) 146 pont, 5. Tarquini (ITA) 121 pont, 6. Coronel (NED) és Michelisz (HUN) 100-100 pont, 8. Morbidelli (ITA) 84 pont, 9. Chilton (GBR) 83 pont, 10. Bennani (MAR) 57 pont.

Next