Autó-motor, 2015. január-június (67. évfolyam, 1-12. szám)

2015-03-25 / 6. szám

RALI-VB: MEXIKó am­i sport Az UNESCO Világörökség részének számító Guanajuto város utcáin és a korábbi ezüstbányák alagútjaiban kialakított közönségszórakoztató menetet még Thierry Neuville nyer­te a továbbfejlesztett befecskendező­rendszerrel felvértezett Hyundai i20 WRC-vel, de a leoni versenypályán kialakított 2. gyorsaságin Sébastien Ogier (VW Polo R WRC) átvette a kezdeményezést. A kezére játszott az is, hogy másnap csípős hideg (7 Celsius-fok) volt, így aztán a pá­lyatakarító szerep sem jelentett szá­mára hátrányt. REMEK TAKTIKAI ÉRZÉKKEL előre lágy gumikat tett fel, miközben a legtöbben nem tudták felmelegí­teni a keményeket és csak estek­­keltek a pályán. A 3. szakaszon Neuville és csapattársa, Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC), Kris Meeke (Citroen DS3 WRC), Robert Kubica, Benito Guerra és Lorenzo Bertelli (mindhárom Ford Fiesta RS WRC) is elvérzett, de mind közül Ott Tanakék balese­te volt a leginkább bizarr: az útról lecsúszva egy 5 méter mély tóba es­tek! A Ford Fiesta RS WRC gyor­san megtelt vízzel, de szerencsére a „Titanak” legénységének sikerült kiúsznia - Raigo Molder navigá­tor még az itinert is megmentette. A kocsi kb. 10 órát töltött a tó fe­nekén, majd az M-Sport mérnökei heroikus munkával, 3 óra alatt új­jáépítették, hogy a Rally2 szabály szerint Tänak a következő napon folytathassa a versenyt. Csakhogy gyújtáshiba miatt a motor rendsze­resen kihagyott, ezért még egyszer nekiláttak szerelni és kiszárítani a kocsit, Tanakék pedig végigmentek és a 11. pozícióban értek célba! Ezalatt a szokásos Ogier kontra Jari-Matti Latvala csata bontako­zott ki, mígnem a 12. speciálon a finn ismét hibázott, eltrafálta a sziklafalat és kitörte a VW Polo R WRC bal hátsó kerekét. Kiesésével kényelmes egy percre hízott a fran­cia előnye, és zsinórban harmadik mexikói, illetve idei győzelmét arat­ta. Mögötte Mads Östberg két meg­­forgásával magára húzta ellenfelét, de a 19.gyorson Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) is piruettezett egyet. Végül négy nap és közel 400 kilométer után Östberg mindössze 6,3 másodperccel nyert a tavaly kétszer is bukó Mikkelsen előtt. mountain bike balesetben szenvedett bordatörése után tért vissza, de már a pályabejáráson felborult, s így is ötödikként zárt. A Titónak túlélői Ogier a harmadik győzelmét húzta be zsinórban, a „Titänak” pedig egyszerűen elsüllyedt. Tanakék egészen viccesen iiudulM­hiiliiiiil!Uiiitiii,viEliIlE[! VÉGEREDMÉNY 113/3.­ Mexikó 1. Ogier-Ingrassia (FRA/FRA) VW Polo R WRC, 4 óra 19­ 13,4”, 2. Östberg-Andersson (NOR/SWE) Citroen DS3 WRC, *178,8"’, 3. Mikkelsen-Floene (NOR/NOR) VW Polo R WRC, *1'25,1", 4. Evans-Barritt (GBR/GBR) Ford Fiesta RS WRC, +3'40,2", 5. Sordo-Marti (SPA/SPA) Hyundai 120 WRC, +5’01,8", 6. Pro­­kop-Tomanek (CZE/CZE) Ford Fiesta RS WRC, +6'36,1", 7. Al-Attiyah-Baumel (QAT/FRA) Ford Fiesta RRC, +14’52,7", 8. Neuville- Gilsoul (BEL/BEL) Hyundai 120 WRC, +22'43,3", 9. Fuchs-Musano (PER/ARG) Ford Fiesta R5, +22'49,0", 10. Ketomaa-Lindström (FIN/ FIN) Ford Fiesta R5,+2330,2". Szakaszgyőzelmek: Ogier 9, Neuville 3, Latvala és Östberg 2-2, Meeke, Sordo, Kubica, Trivino és Mikkelsen 1-1. Az összetett állás 1. Ogier 81 pont, 2. Mikkelsen 47 pont, 3. Neuville 35 pont, 4. Östberg 32 pont, 5. Evans 26 pont, 6. Latvala 19 pont, 7. Sordo 18 pont, 8. Prokop 14 pont, 9. Tanak 12 pont, 10. Paddon és Meeke 10-10 pont. Következik az Argentin Rali, április 23-26. SZÖVEG: TÓTH ZOLTÁN ZSOLT | FOTÓ: CSAPATOK 2015/6 www.autom­otor.h­u 09

Next