Autó-motor, 2015. január-június (67. évfolyam, 1-12. szám)
2015-03-25 / 6. szám
RALI-VB: MEXIKó ami sport Az UNESCO Világörökség részének számító Guanajuto város utcáin és a korábbi ezüstbányák alagútjaiban kialakított közönségszórakoztató menetet még Thierry Neuville nyerte a továbbfejlesztett befecskendezőrendszerrel felvértezett Hyundai i20 WRC-vel, de a leoni versenypályán kialakított 2. gyorsaságin Sébastien Ogier (VW Polo R WRC) átvette a kezdeményezést. A kezére játszott az is, hogy másnap csípős hideg (7 Celsius-fok) volt, így aztán a pályatakarító szerep sem jelentett számára hátrányt. REMEK TAKTIKAI ÉRZÉKKEL előre lágy gumikat tett fel, miközben a legtöbben nem tudták felmelegíteni a keményeket és csak estekkeltek a pályán. A 3. szakaszon Neuville és csapattársa, Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC), Kris Meeke (Citroen DS3 WRC), Robert Kubica, Benito Guerra és Lorenzo Bertelli (mindhárom Ford Fiesta RS WRC) is elvérzett, de mind közül Ott Tanakék balesete volt a leginkább bizarr: az útról lecsúszva egy 5 méter mély tóba estek! A Ford Fiesta RS WRC gyorsan megtelt vízzel, de szerencsére a „Titanak” legénységének sikerült kiúsznia - Raigo Molder navigátor még az itinert is megmentette. A kocsi kb. 10 órát töltött a tó fenekén, majd az M-Sport mérnökei heroikus munkával, 3 óra alatt újjáépítették, hogy a Rally2 szabály szerint Tänak a következő napon folytathassa a versenyt. Csakhogy gyújtáshiba miatt a motor rendszeresen kihagyott, ezért még egyszer nekiláttak szerelni és kiszárítani a kocsit, Tanakék pedig végigmentek és a 11. pozícióban értek célba! Ezalatt a szokásos Ogier kontra Jari-Matti Latvala csata bontakozott ki, mígnem a 12. speciálon a finn ismét hibázott, eltrafálta a sziklafalat és kitörte a VW Polo R WRC bal hátsó kerekét. Kiesésével kényelmes egy percre hízott a francia előnye, és zsinórban harmadik mexikói, illetve idei győzelmét aratta. Mögötte Mads Östberg két megforgásával magára húzta ellenfelét, de a 19.gyorson Andreas Mikkelsen (VW Polo R WRC) is piruettezett egyet. Végül négy nap és közel 400 kilométer után Östberg mindössze 6,3 másodperccel nyert a tavaly kétszer is bukó Mikkelsen előtt. mountain bike balesetben szenvedett bordatörése után tért vissza, de már a pályabejáráson felborult, s így is ötödikként zárt. A Titónak túlélői Ogier a harmadik győzelmét húzta be zsinórban, a „Titänak” pedig egyszerűen elsüllyedt. Tanakék egészen viccesen iiudulMhiiliiiiil!Uiiitiii,viEliIlE[! VÉGEREDMÉNY 113/3. Mexikó 1. Ogier-Ingrassia (FRA/FRA) VW Polo R WRC, 4 óra 19 13,4”, 2. Östberg-Andersson (NOR/SWE) Citroen DS3 WRC, *178,8"’, 3. Mikkelsen-Floene (NOR/NOR) VW Polo R WRC, *1'25,1", 4. Evans-Barritt (GBR/GBR) Ford Fiesta RS WRC, +3'40,2", 5. Sordo-Marti (SPA/SPA) Hyundai 120 WRC, +5’01,8", 6. Prokop-Tomanek (CZE/CZE) Ford Fiesta RS WRC, +6'36,1", 7. Al-Attiyah-Baumel (QAT/FRA) Ford Fiesta RRC, +14’52,7", 8. Neuville- Gilsoul (BEL/BEL) Hyundai 120 WRC, +22'43,3", 9. Fuchs-Musano (PER/ARG) Ford Fiesta R5, +22'49,0", 10. Ketomaa-Lindström (FIN/ FIN) Ford Fiesta R5,+2330,2". Szakaszgyőzelmek: Ogier 9, Neuville 3, Latvala és Östberg 2-2, Meeke, Sordo, Kubica, Trivino és Mikkelsen 1-1. Az összetett állás 1. Ogier 81 pont, 2. Mikkelsen 47 pont, 3. Neuville 35 pont, 4. Östberg 32 pont, 5. Evans 26 pont, 6. Latvala 19 pont, 7. Sordo 18 pont, 8. Prokop 14 pont, 9. Tanak 12 pont, 10. Paddon és Meeke 10-10 pont. Következik az Argentin Rali, április 23-26. SZÖVEG: TÓTH ZOLTÁN ZSOLT | FOTÓ: CSAPATOK 2015/6 www.automotor.hu 09