Autó-Motor, 2016. január-június (68. évfolyam, 1-13. szám)

2016-05-04 / 9. szám

YAMAHA TRICITY am MENETPROBA egy Az alapmodell ABS fékrendszerrel van ellátva, vagyis ha az első kereket fékezzük, a ve­zérlés hátra is küld fék­erőt. A Tricityhez 150 ezer Ft-os felárért ABS is rendelhető. Éppen 10 éve, hogy a Piaggio bemu­tatta az MP3-ast, amely a kezdeti megrökönyödés ellenére hihetetlen karriert futott be, sok autósnak ez a típus hozta meg a kedvet a moto­rozáshoz. A Yamaha igazából csak követi az olasz példát, ám a Tricity csupán 125 cm3-es változatban kap­ható, és fizikailag is kisebb jármű. Egy hagyományos robogóhoz ké­pest persze így is vaskosnak tűnik, de a kormány a legszélesebb pont­ja, vagyis ugyanúgy elférünk vele a kocsisorok között mint akármelyik kismotorral. A háromkerekűség megkérdőjelezhetetlen előnye ter­mészetesen a nagyobb tapadás, itt vészfékezés esetén sem kell attól tartani, hogy kibukik a kerék. Csú­szós útburkolaton is igazi áldás ez a tapadási felület, és mivel a vezethe­tőség természetes érzetet kelt, egy idő után fel sem tűnik, hogy nem egy „normál” robogóval megyünk. Az első futómű nagyon szépen kiru­gózza az úthibákat, a hátsó viszont indokolatlanul feszes, fekvőrendő­rön áthajtva érződik, hogy az első és hátsó gátlók nincsenek megfelelően összehangolva. Az sem fog minden­kinek tetszeni, hogy nem tudunk előretolt lábakkal ülni, illetve robo­gónál sokkal nagyobb hátrány, hogy az első futómű kialakítása miatt nincs kesztyűztartó. Mivel az ülés alá csak egy kisebb méretű (nyitott) sisak fér be, itt aligha elkerülhető a gyári doboz megrendelése. A TRICITYBE 11 lóerős, folyadékhű­tésű blokkot építenek, ami lássuk be, nem sok egy 156 kg-os jármű eseté­ben. A gázkar kis túlzással kétállású kapcsolóként üzemel, még városban is szinte állandóan koppanásig húzva kell tartani, lakott területen kívül meg nem is lehet másképpen használni. A 100-as tempót csak hosszú nekifutás után tudja éri el a Yamaha, vagyis az erőtartalékai miatt teljesen érthető, hogy a gyártó az Urban Mobility, azaz a városi robogók közé sorolja. Kár, mert a kényelmes ülés, illetve a szél- és esővédelem alkalmassá tenné arra, hogy akár az agglomerációból bejárók ideális választása legyen, hiszen ezzel a tapadási szinttel gya­korlatilag egy igazi négy évszakos motornak tekinthető. Az 1,35 millió Ft-os vételár nyilván nem kevés, de a Yamaha sosem volt arról híres, hogy olcsón adná robogóit. Csak hogy a Tricityt lehessen mihez viszonyítani, egy 125-ös XMaxért legkevesebb 1,6 milliót kell leszurkolni. KTTftTOi HN­M­ITTflUfffTfl és trendi is egyben. Az ülés alatti tárolóban csak egy nyitott sisak fér el YAMAHA Tricity Lökettérfogat: 125 cm­ Hengerek/szelepek: 1/4 Max. teljesítmény: 8,1 kW (N­­LE) 9000/perc Max. nyomaték: 10 Nm 5500/perc Sebességváltó: fokozatmentes Tengelytáv: 1310 mm Ülésmagasság: 780 mm Üzemanyagtank: 6,61 Fék elöl/hátul: 220/230 mm tárcsa Gumi elöl/hátul: 90/80 R14/110/90 R12 Menetkész tömeg: 156 kg Max. sebesség: 145 km/h Alapár: 1 348 000 Ft 2016/91 www.automotor.hu A1

Next