Autó-Motor, 2018. január-június (70. évfolyam, 1-12. szám)

2018-03-21 / 6. szám

Peugeot Rifter 4x4 A tágas belső tér a Dangel által szállított összke­rékhajtás okán ideális expedíciós járműnek tartja a Peugeot a Rifter 4x 4-est, amelynek tanulmányát a megszokott feltűnő grafika mellett elektromos kerék­párok (Peugeot eM02 FS Powertube) és egy Overland tetősátor teszi különlegessé. A Dangel cég egyébként kifejezetten emiatt az autó miatt készített magának új logót, amelyet büszkén visel a karosszéria. Az utas­térben már színes a hangulat, bár a fekete alcantara kárpit a meghatározó, de azért a könnyen tisztítható és vízálló neoprénnel sem spóroltak. A műszerfal alu­míniumbetétjeit hatalmas tömbökből forgácsolták, ezek várhatóan nem kerülnek át a sorozatgyártású modellbe. A motortérben az 1,5 literes BlueHDi 130 dí­zelmotor található, a 300 Nm-es maximális nyomaté­­kú négyhengeres hatfokozatú, kézi kapcsolású váltón keresztül hajt. A Dangel által fejlesztett összkerékhaj­tás fogadására 80 mm-rel növelték a hasmagasságot, magát a rendszert a váltókar mellett elhelyezett forgókapcsolóval lehet vezérelni. Kétkerékhajtás, automatikus összkerékhajtás (az első kerekek kipör­gése esetén küld hátra nyomatékot a rendszer) és 4WD Lock üzemmód közül lehet választani. A 16 colos felnikre BF Goodrich terepabroncsokat szereltek, míg a szélvédő felett 1,35 méter hosszú, 100 darab LED-et tartalmazó kiegészítő fényszórót helyeztek el. Peugeot Ritter Keith Ryder volt felelős a külsőért, aki igyekezett ma­gabiztosabb megjelenést adni az új modul egyterűnek, ezt akarják erősíteni a névváltással, ami a korábbi Peugeot Partner Tepee helyett sokkal rövidebb és ka­rakteresebb Peugeot Rifter lett. Mivel a divat az ilyen, alapvetően ésszerű választást jelentő autókat sem kerüli el, GT Line felszereltség és akár 17 colos felni is választható. A Peugeot jelen esetben is az i-Cockpit mellett tette le a garast, az analóg műszeregységet feljebb tolták, a kormány kisebb átmérőjű, egyébként pedig ott az akár 8 colos képátlójú érintőképernyő középen, és a sok tárolóhelyet nyújtó középső konzol sem hiányzik. Itt is három ülés van a második sorban, a két hátsó pótülés feláras, 2019 második felétől lesz elérhető a Magic Flat rendszer, amellyel egy gomb­nyomásra eltűnik az összes hátsó ülés a padlóban. Annak érdekében, hogy a vezetés élvezetesebb legyen, a testvérmodel­lekhez képest áthangolják az elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt lengőkaros fel­függesztést. A fordulókor a rövid változatnál 10,9 mé­teres. Michelin négyévszakos gumikkal együtt adják az Advanced Grip Control nevű állítható szabályozási tartományú menetstabilizálót, amellyel együtt lejtme­­neti fékvezérlést is kap a Rifter. De ez nem minden, a Dangel segítségével rendes összkerékhajtás is kérhető lesz ehhez a modul egyterűhöz.

Next