Autó-Motor, 2019. január-június (71. évfolyam, 1-12. szám)
2019-06-05 / 11. szám
TUDTA-E? A Progressive Hydraulic Cushion rendszer lelke az acélrugókhoz tartozó lengéscsillapítókkal egybeépített hidraulikus ütközőelem, de a karosszériastruktúrának és az üléseknek is fontos szerep jut. Grandland X-et és Peugeot 3008- ast gyártani, hogy látszólag semmi közös nincs egyik típusban sem. Ezzel a fantáziadús megjelenéssel elsősorban az újdonságokra nyitott fiatalokhoz szól a Citroen, a C5 Aircrossból csak úgy árad az életöröm. A tesztautó látványos, Volcano piros színén kívül a Tijucakék az egyetlen élénk árnyalat a fehértől a feketéig terjedő skálán, cserében azokat is fel lehet dobni színes díszbetétekkel, akár a tetősín is lehet kontrasztos. Kompakt méreteit felnagyítják a nagyautós arányok, egy tömbből faragott hatást keltő felépítése masszív autót sejtet. Könnyű a beszállás, akárcsak a repülőkön, itt is előre került az extra kényelmet nyújtó első osztály. Ülései citroënes mércével is kényeztetőnek számítanak. Ennyire puha és kiváló méretezésű darabokat manapság kevés márka kínál, igaz, az ülőlapot nem mindenki találta elég hosszúnak, viszont a háttámla szélessége és a fejtámlák mérete is kifogástalan, akár a tartásuk, hosszabb távon is pihentető bennük az utazás. A hátsó sorban már kevésbé puhák az ülések, mégsem kényelmetlenek. Az egyterűekhez hasonlóan három, sínen csúsztatható darabból állnak, azoktól eltérően szűkre szabott a lábtér, különben tágas a belső és méretes a csomagtartó. Ebben a karosszériában nincs hely harmadik üléssornak, azt jelenleg csak a hosszabb Peugeot 5008-as nyújtja. A belső kialakítás szintén megfelel a márkával szemben támasztott elvárásoknak, ami hajtáslánccal a tesztelt 3008-as 291 Peugeot 000 OpelGrandland 5000 alOlcsóbb DS Crossback1900000 tál drágább Citroennél. 2019/111 www.automotor.hu 31