Autó-Motor, 2019. január-június (71. évfolyam, 1-12. szám)

2019-06-05 / 11. szám

TUDTA-E? A Progressive Hydraulic Cushion rendszer lelke az acélrugókhoz tartozó lengéscsillapítókkal egybeépített hidrauli­kus ütközőelem, de a karosszériastruktúrá­nak és az üléseknek is fontos szerep jut. Grandland X-et és Peugeot 3008- ast gyártani, hogy látszólag sem­mi közös nincs egyik típusban sem. Ezzel a fantáziadús megje­lenéssel elsősorban az újdonsá­gokra nyitott fiatalokhoz szól a Citroen, a C5 Aircrossból csak úgy árad az életöröm. A tesztautó látványos, Volca­­no­ piros színén kívül a Tijuca­­kék az egyetlen élénk árnyalat a fehértől a feketéig terjedő skálán, cserében azokat is fel lehet dobni színes díszbetétekkel, akár a te­tősín is lehet kontrasztos. Kom­pakt méreteit felnagyítják a nagyautós arányok, egy tömbből faragott hatást keltő felépítése masszív autót sejtet. Könnyű a beszállás, akárcsak a repülőkön, itt is előre került az extra kényel­met nyújtó első osztály. Ülései citroënes mércével is kényezte­­tőnek számítanak. Ennyire puha és kiváló méretezésű darabokat manapság kevés márka kínál, igaz, az ülőlapot nem mindenki találta elég hosszúnak, viszont a háttámla szélessége és a fejtám­lák mérete is kifogástalan, akár a tartásuk, hosszabb távon is pi­hentető bennük az utazás. A hát­só sorban már kevésbé puhák az ülések, mégsem kényelmetlenek. Az egyterűekhez hasonlóan há­rom, sínen csúsztatható darabból állnak, azoktól eltérően szűkre szabott a lábtér, különben tágas a belső és méretes a csomagtartó. Ebben a karosszériában nincs hely harmadik üléssornak, azt jelenleg csak a hosszabb Peugeot 5008-as nyújtja. A belső kialakítás szintén megfelel a márkával szemben támasztott elvárásoknak, am­i­­ hajtáslánccal a tesztelt 3008-as 291 Peugeot 000 OpelGrandland 5000 alOlcsóbb DS Crossback1900000 tál drágább Citroennél. 2019/111 www.automotor.hu 31

Next