Autó-Motor, 2019. január-június (71. évfolyam, 1-12. szám)
2019-04-10 / 7. szám
zött a dél-koreai márka újra az élre állhasson. Az első tíz szakasz ott Tanak és Evans párbajáról szólt, aztán a Toyota vezérpilótája defektet kapott. Több mint két percet vesztett, oda lett a győzelme, és csupán a 6. helyen zárt. A Toyota versenyzőin egyébként átok ült, hiszen Tanak két csapattársa, Kris Meeke és Jari-Matti Latvala sem úszta meg a defekteket. A legpechesebb azonban Evans volt, aki a giga-pech ellenére sem lehet csalódott. A Ford már a Svéd Ralin is a győzelemért küzdött Teemu Suninen révén, ám Korzikán a walesi Evans még inkább esélyes volt a győzelemre. Ő nyerte a legtöbb speciált, már 11,5 másodperccel vezetett, a defekt azonban megfosztotta a sikertől. A szezon előtt „lesajnált” M-Sport Ford WRT-csapat tehát mégis megmutatta, hogy igenis egyenrangú a Toyotával, a Hyundai-jal és a Citroennel. Utóbbi márka is felemásan érezhette magát, hiszen a hatszoros világbajnok Sebastien Ogier végig alulkormányozottságra panaszkodott, neki is volt defektje, egyszer lefullasztotta az autóját, idén először pedig egyetlen szakaszt sem nyert, mégis elevickélt az ezüstig. WRC (14/4. forduló) Korzika 1. Neuville-Gilsoul [BEL/BEL] Hyundai, 2. Ogier-lngrassia [FRA/FRA] Citroen, 3. Evans-Martin [GBR/GBR] Ford, 4. Sordo-Del Barrio (SPA/SPA) Hyundai, 5. Suninen-Salminen [FIN/ FIN] Ford, 6. Tanak- Jarveoja [EST/EST] Toyota, 7. Lappi-Ferm [FIN/FIN) Citroen, 8. Loeb-Elena [FRA/MCO] Hyundai, 9. Meeke-Marshall (GBR/GBR) Toyota, 10. Latvala-Anttila [FIN/FIN] Toyota. Szakaszgyőzelmek: Evans 4 Neuville Meeke és Tanak 3-3, Sordo 1 Neuville 2011 és 2017 után harmadszor nyert Korzikán, pályafutása 10. WRC-sikerét jegyezve Az összetett állás 1. Neuville 82 pont, 2. Ogier 80 pont, 3. Tanak 77 pont, 4. Evans 43 pont, 5. Meeke 42 pont, 6. Lappi 26 pont, 7. Loeb 22 pont, 8. Sordo 16 pont, 9. Latvala 15 pont, 10. Suninen 14 pont. Következik az Argentin Rali, április 25-28. AZ 534. GYŐZTES Új győztest avattak a 67. Rali Európa-bajnokság idénynyitóján. A 44 éves lengyel Lukasz Habaj (Skoda Fabia R5) volt a legkiegyensúlyozottabb a sáros, vízátfolyásos, ködös, esős 54. Azori-szigeteki Balin, ahol több rekorddal szerezte meg karrierje első győzelmét. Az 1965 óta létező portugáliai murvás viadal történetében ő lett az első lengyel győztes és egyben a legidősebb nyertes is, amúgy pedig az 534. aranyérmese a kontinensviadalnak. Két bajnokesélyesnek viszont nagyon nem sikerült a szezonnyitó. A címvédő Alekszej Lukyanuk óriási fölénnyel vezetett az első 13 speciálon. A Citroennel debütáló orosz a 15-ből kilenc szakaszt megnyert, az összetettben csak ő vezetett, közel 53 másodperces előnye is volt, az utolsó két speciálon viszont előbb defektet kapott, majd fékhiba miatt felborult és kiesett. Lukyanuk így csak annak örülhet, hogy megnyerve az első versenyszakaszt (az első 10 speciál tartozott bele), hét bónuszpontot kapott. A Herczig Norbert-Ferencz Ramón párosnak sem sikerült az idénynyitó, illetve a volkswagenes bemutatkozás. Előbb kuplunggondjaik voltak, majd a kormánymű meghibásodása miatt a 7. etapon végleg fel kellett adniuk a versenyt. A magyar duó a Polo GTI R5-össel az összetett 8. helyén állt, amikor fel kellett adniuk a versenyt. 2019/71 www.automotor.hu 51