Autó-Motor, 2019. január-június (71. évfolyam, 1-12. szám)

2019-04-10 / 7. szám

zött a dél-koreai márka újra az élre állhasson. Az első tíz sza­kasz ott Tanak és Evans pár­bajáról szólt, aztán a Toyota ve­zérpilótája defektet kapott. Több mint két percet vesztett, oda lett a győzelme, és csupán a 6. helyen zárt. A Toyota ver­senyzőin egyébként átok ült, hiszen Tanak két csapattársa, Kris Meeke és Jari-Matti Lat­­vala sem úszta meg a defekte­­ket. A legpechesebb azonban Evans volt, aki a giga-pech el­lenére sem lehet csalódott. A Ford már a Svéd Ralin is a győzelemért küzdött Teemu Suninen révén, ám Korzikán a walesi Evans még inkább esé­lyes volt a győzelemre. Ő nyer­te a legtöbb speciált, már 11,5 másodperccel vezetett, a de­fekt azonban megfosztotta a sikertől. A szezon előtt „lesaj­nált” M-Sport Ford WRT-csapat tehát mégis megmutatta, hogy igenis egyenrangú a Toyotával, a Hyundai-jal és a Citroennel. Utóbbi márka is felemásan érezhette magát, hiszen a hat­szoros világbajnok Sebastien Ogier végig alulkormányozott­­ságra panaszkodott, neki is volt defektje, egyszer lefullasz­­totta az autóját, idén először pedig egyetlen szakaszt sem nyert, mégis elevickélt az ezüstig. WRC (14/4. forduló) Korzika 1. Neuville-Gilsoul [BEL/BEL] Hyundai, 2. Ogier-lngrassia [FRA/FRA] Citroen, 3. Evans-Martin [GBR/GBR] Ford, 4. Sordo-Del Barrio (SPA/SPA) Hyundai, 5. Suninen-Salminen [FIN/ FIN] Ford, 6. Tanak- Jarveoja [EST/EST] Toyota, 7. Lappi-Ferm [FIN/FIN) Citroen, 8. Loeb-Elena [FRA/MCO] Hyundai, 9. Meeke-Marshall (GBR/GBR) Toyota, 10. Latvala-Anttila [FIN/FIN] Toyota. Szakaszgyőzelmek: Evans 4 Neuville Meeke és Tanak 3-3, Sordo 1 Neuville 2011 és 2017 után harmad­szor nyert Korzikán, pályafutása 10. WRC-sikerét jegyezve Az összetett állás 1. Neuville 82 pont, 2. Ogier 80 pont, 3. Tanak 77 pont, 4. Evans 43 pont, 5. Meeke 42 pont, 6. Lappi 26 pont, 7. Loeb 22 pont, 8. Sordo 16 pont, 9. Lat­­vala 15 pont, 10. Suninen 14 pont. Következik az Argentin Rali, április 25-28. AZ 534. GYŐZTES Új győztest avattak a 67. Rali Euró­­pa-bajnokság idénynyitóján. A 44 éves lengyel Lukasz Habaj (Skoda Fabia R5) volt a legkiegyensúlyo­zottabb a sáros, vízátfolyásos, kö­dös, esős 54. Azori-szigeteki Balin, ahol több rekorddal szerezte meg karrierje első győzelmét. Az 1965 óta létező portugáliai murvás via­dal történetében ő lett az első len­gyel győztes és egyben a legidő­sebb nyertes is, amúgy pedig az 534. aranyérmese a kontinensvia­dalnak. Két bajnokesélyesnek vi­szont nagyon nem sikerült a sze­zonnyitó. A címvédő Alekszej Lu­­kyanuk óriási fölénnyel vezetett az első 13 speciálon. A Citroennel de­bütáló orosz a 15-ből kilenc sza­kaszt megnyert, az összetettben csak ő vezetett, közel 53 másod­perces előnye is volt, az utolsó két speciálon viszont előbb defektet kapott, majd fékhiba miatt felbo­rult és kiesett. Lukyanuk így csak annak örülhet, hogy megnyerve az első versenyszakaszt (az első 10 speciál tartozott bele), hét bónusz­­pontot kapott. A Herczig Norbert-Ferencz Ra­­món párosnak sem sikerült az idénynyitó, illetve a volkswage­­nes bemutatkozás. Előbb kup­lunggondjaik voltak, majd a kor­mánymű meghibásodása miatt a 7. etapon végleg fel kellett adniuk a versenyt. A magyar duó a Polo GTI R5-össel az összetett 8. he­lyén állt, amikor fel kellett adniuk a versenyt. 2019/71 www.automotor.hu 51

Next