Autó-Motor, 2020. január-június (72. évfolyam, 1-12. szám)
2020-06-03 / 11. szám
am sporthírek Báldi a bajnok! Szép magyar sikerrel fejeződött be a WTCR első virtuális bajnoksága, amelyben a sztárok együtt versenyeztek a szimulátoros menőkkel. Az első Esports WTCR sorozatot a 25 éves Báldi Gergő, Michelisz Norbert esport csapata, a M1RA Esports tagja nyerte. A négyfordulós, nyolcfutamos bajnokságban Báldi három győzelmet és négy dobogót jegyzett, a malajziai Sepangban egy-egy 2. és 8. hellyel biztosította be bajnoki elsőségét. Báldi csapattársainak is köszönettel tartozik, hiszen Csuti Zoltán és Nagy Dávid tökéletesen védte őt legnagyobb riválisa, a német Moritz Löhner ellenében. A sorozatban több más magyar szimulátoros is remekelt. Bánki Bence Sepangban megnyerte az 1. futamot, míg a pontversenyben a 3. hely lett az övé. A lehetséges 24 éremből tízet a magyarok gyűjtöttek be, Báldi, Bánki, Csuti, Pinczés Ádám és Barna Martin volt az éremszerző. Michelisz három ponttal zárt, míg Tassi pont nélkül fejezte be a szériát. A WTCR-sztárok közül Esteban Guerrieri volt a legjobb, az összetettben 7. lett, Sepangban pedig ő nyerte a 2. futamot. SZAFARI NEL SAINZ A LEGNAGYOBB A WRC szervezői április és május között megszavaztatták a szurkolókat és az újságírókat, hogy szerintük ki minden idők legjobb raliversenyzője. A sorozat hivatalos oldalán 20 ralisra lehetett voksolni, a 18 világbajnok, Loeb, Ogier, Kankkunen, Makinen, Röhrl, Sainz, Biasson, Grönholm, Waldegard, Vatanen, Mikkola, Blomqvist, Salonen, Auriol, McRae, Burns, Solberg és Tanak mellett a Világkupa-győztes Markku Alenre és a háromszoros vb-második Jari-Matti Latvalára lehetett szavazni. Több mint 300 ezren értékeltek és a legtöbb szavazatot a kétszeres világbajnok Carlos Sainz kapta, megelőzve a kilencszeres világbajnok Loeböt. Sainz karizmatikus személyisége révén az egyik legnépszerűbb pilóta, aki győzött a sáros RAC Ralin Nagy-Britanniában, a legnehezebb aszfaltoson Korzikán, Afrikában a Szafari Ralin, a legpatinásabb derbin, a Monte-Carlo Ralin, és ő volt az első, aki a Finn Ralin véget vetett a skandinávok uralmának. A Toyotával, a Subaruval, a Forddal és a Citroennel is képes volt győzni. Sainz 1987 és 2005 között 196 futamon indult, a két vb-cím mellett 26 győzelmet és 97 érmet szerzett 46 www.automotor.hu 12020/11 Kiszáll az A belső égésű motorokkal hajtott autókat gyártó márkák közül jelenleg a Volkswagen költi a legtöbb pénzt az elektromos autók fejlesztésére. A VW 2020 és 2023 között több mint 30 milliárd eurót akar áldozni az elektromos autók fejlesztésére, míg a wolfsburgi cég 2030-ra azt tervezi, hogy autóinak 40%-a elektromos hajtású lesz. A VW elköteleződése az autósportban is kitűnik. A Formula E-ben az Audival és a Porschéval is jelen van a vállalatcsoport, a jövőben pedig még inkább az FE- re kívánnak koncentrálni. Ennek érdekében szinte teljesen hátat fordítottak a túraautó-versenyzésnek. A VW és az Audi már nincs jelen gyári csapatokkal a WTCR-ben, míg az Audi bejelentette, hogy 2020 végén a DTM-ből is kiszáll. A márka kiválása alapjaiban rázhatja meg a DTM-et, hiszen idén az Aston Martin már nem indul, így 2021-ben egyelőre csak a BMW folytathatja a szériában. A DTM még abban reménykedhet, hogy a japán SuperGT bajnoksággal kötött szerződését bővíteni tudja, aminek köszönhetően japán gyártókat is el tud csábítani.