Az Est, 1925. szeptember (16. évfolyam, 195-219. szám)

1925-09-29 / 218. szám

Izedd, 1925. szeptember 29. . szürke montorruhában, fején si­sakkal, nyakában hosszú sállal és megnézi az eredményt, azután elé­gedetlenül csóválja meg a fejét. Rossz idő, gyenge eredmények Mintha az eső is csak erre várt volna, most már leszakad a zápor, hideg szél fúj, de nemcsak ez az idő rossz, hanem a versenyzők Dr. Schmidt Gyula, az egyik Mago­­mobil vezetője a vasárnapi sváb­hegyi versenyen egy éles forduló­ban eredményidős is, öt percen belül kevés kocsi ér a célhoz. Még egy autót vár a közönség és amikor ez jön, a motor dugását szakadatlan éljenzés nyomja el: Delmar Wal­ter jön 4 és félliteres túrakocsiján,­­természetesen ő is rekordot javít és a közönség vállain hordozza kö­rül a népszerű magyar vezetőt. Több rekord nincs. Most a szél irigyelte meg a sok rekorddöntést és feldönt egy hatalmas rek­­irigyelte meg a sok rekorddöntést és feldöntött egy hatalmas rek­lámtáblát, amely m­aga alá temet egy perecárus leányt. Orvosért kiabálnak, rög­tön előkerül­t a közönség sorai­ból dr. Simono­­vics klinikai or­vos. Semmi baj sem történt, né­hány lényegtelen horzsolás. Käthe Rantzau: Vége a versenynek Már vége is a versenynek, az autók százai lefelé indulnak, bont­ják a telefonhuzalokat, lelkes él­jenek köszöntik gróf Kinsky és Delmar Walter cserkoszorús au­tóit. rAz Est munkatársa a Hungária szállóban levő lakásán kereste fel a nap hősét, gróf Kinsky Ullri- Shit. A verseny győztese éppen be­­fejezte toalettjét, a piszkos mon­­torruha helyett elegáns szmoking emelte ki karcsú alakját. Moso­lyogva köszönte meg Az Est gra­tulációját, azután a következőket jegyezte meg: — Hiszen jó ez az idő is, de még sokkal jobb eredményt értem vol­na el, ha nem esik az eső és nem, ázik fel a pálya. Ha teljesen szá­raz pályán mehettem volna, akkor most legalább 10 másodperccel jobb rekorddá válna a svábhegyi pályának. Jó eredmények A verseny eredményeit az esti órákban hirdette ki az autóklub­ban gróf Andrássy, a klub elnöke és dr. Szelnár Aladár vezértitkár. Az eredmény a következő m­otorkerékpárok 175 kcm hengerűrtar­­talomig. 1. Höbl Hugó (P­uch­) 5:05.2. Kategória rekord. 2. Méray-Horváth­ Ló­ránt (171 Méray—Blackburne) 5 : 08.2. 3. Kertész Zoltán (172 Méray—Viliers) 6 : 24.5. — 250 kcm hengerűrtartalomig. 1. Franz Blall (246 New­ Imperial—Jap) 4 : 35.0. Kategória­rekord. 2. Wein Levente (248 Méray—Blackburne) 4 : 38.4. 3. Kiinaszt Ferenc (248 Méray—Blackburne) 5 : 16.0. — 350 ken­ hengerűrtartalomig. 1. Balázs László (314 Zenith—Jap) 4 : 04.5. Kategória­rekord. 2. Urbach Íjászló (349 AJS) 4 :07.8. 3. Franz Gall (344 New-Imperial-Irap) 3 :13.2. — 500 kem­ hengerűrtartalmgg. 1. Dr. Felicty Idál (493 Sunbeam) 4 :00.1. Motorkerékpár pálya-rekord. A nap leg­jobb motorkerékpár-ideje. Átlagsebesség : 16 , 464 km. 2. Jelynek Köbei­­ (493 Sun­beam) 4 : 02.3. 3. Kaszala Károly (498 Scott) 4 : 35.6. — 500 kem felül: 1. Kaszala Károly (596 Scott) 4: 16.8. 2. Fedák Béla (588 Nor­ton) 4 : 56.2. — Oldalkocsis motorkerék, párok 600 kcm hengerűrtartalomig. 1. Dr. Hajós Imre (596 Scott) 4 : 54.8. Uj sidecar pálya­rekord. A nap legjobb oldalkocsi ideje. Sebesség : 61.056 km. 2. Urbach László (349 AJS) 5 : 00.1. — 600 kem felül. 1. Rezső Károly (980 Zenith-Jap) 5 :32.0. Kategória-rekord. — Túraautomobilok 1100 kem hengerűrtartalomig. 1. Színik Viktor (Saimson) 4 : 41.2. Kategória-rekord. 2. E. Donaldson (Aatra) 6 : 08.2. 3. Báró Rodieh Antal (Alatra) 6 : 18.7. — 1500 kem henger­űrtartalomig. 1. Ungar C. Ferenc (Fiat) 5 : 40.5. 2. C. G. Friese (Magornobil) 5 : 53.2. 3. Arsenievits Pál (Citroen) 6 :27.5. — 2000 kem hengerűrtartalomig. 1. Ferdinando Minela (O. M.) 4:45.3. 2. Hetecs Sándor (Bugatti) 4 :49.3. 3. Käthe Rantzau (An­saldo) 5 : 40.7. — 2500 kem hengerűrtarta­lomig. 1. Kamm­ergruber Antal (Austro- Daimler). — 3000 kem hengerűrtartalomig. 1. Landy István (Peugeot) 5 :14.2. 2. Gróf Festetich Sándor (Austro-Daim­ler) 5 : 28.2. 3 .1 300 kem hengerűrtartalomig. 1. Delmár Walterné (Steyr) 5 :15.0. 2. Gróf Zichy Ede (Steyr) 5 :23.4. 3. Daróczy József (Steyr) 6 : 21.0. — 4500 kein hengerűrtarta­lomig: 1. Delm­ár Walter (Steyr) 4 :06.8. Új túrakocsi pálya­rekord. A nap legjobb túrakocsi ideje. Sebesség : 72.861 km. 2. Wilheim Jenő (Peugeot) 1 : 32.0. 3. Prosko­­­vetz Wilfried (Vauxhall) 4 : 51.8. — Ver­­senykocsik 1300 kem hengerűrtartalomig. 1. C. O. Friese (Magomobil) 4 : 52.0. — 2000 kem hengerűrtartalomig. 1. Lovag Haupt Károly (Bugatti) 4 : 49.3 2. Simó Sándor (Simó-Ballot) 4 : 50.3. 3. Käthe Rantzau (Ansaldo) 5 : 38.6. — 3000 kem hengerűr­tartalomig. 1. Hayden Fritz (Austro- Dairdler) 4 : 01.0. Kategória-rekord. — 3000 kcm felül: 1. Gróf Kininky Ulrich (Steyr) 3 :54.8. A nap legjobb ideje. Pálya-rekord. Sebesség: 77.215 km.­­wwwwwwywwwywwww ESHESS Gyártja Kevszovas modern­em keresett Belvárosban, lelépést fizetek ! Ügynökök kizárva. — Ajánlatot: Párisi ucca 4.­szám, IH. emelet­ 9. hírek — A töf­tör nagy napja. A Sváb­hegyen tízezer és tízezer ember­ nézte végig a gépkocsik versenyét és ezek a tízezrek az autoverte porfelhőn keresztül alkalmasint tisztán látták azt a jövendőt, amelynek a tegnapi verseny csak szerény előjátéka volt. Látták azt a jövendőt, amikor az autó meg­hódította a világot s mindenki számára oly nélkülözhetetlen köz­lekedési eszközzé vált, mint ami­lyen ma a gőzvasút. Az intelligens ember már rég­óta úgy néz a száguldó autóra, mint a jövő szekerére s tisztán­ látja, hogy ez a szekér előbb-utóbb »mindenkié« lesz. Ez az oka annak, amiért minden egyes új autót örömmel üdvözöl, benne látván a jobb jövendő eljövetelének hirde­tőjét, minél több autó, annál vi­lágosabb körülöttünk az emberiség látóhatára. A Svábhegyen szo­rongó tízezrek előtt felrajzoló­dott tegnap az a boldogabb látó­határ, amely ráborul arra a korra, amikor autó-autó után fog re­pülni s amikor azok, akik ma az autóra irigykedve vagy gyűlöl­ködve néznek, olyan múzeumi rit­kaságok lesznek, mint azok, akik száz esztendővel ezelőtt a gőz­­vasúttól az emberi társadalom pusztulását­­várták. A Keszeg olasz társaság megtá­madta a bécsi mentőket. Bécsből jelenti tudósítónk. Vasárnap dél­után a II. kerület egy kávéházában nagy társaság iddogált, húszan voltak, majdnem kivétel nélkül olaszok. Órák hosszat maradtak együtt és­ sok konyakot ittak, egyi­kük, egy Gatti nevű nápolyi fiatal­ember egymaga 30 pohárka szeszt fogyasztott, mígnem eszméletlenül terült el a földön. A kávéhá­zból telefonon értesítették a mentőket, mert a nápolyi olaszon a mérgezés jelei mutatkoztak. Kivonultak a mentők és hordágyat vittek be a kávéházba, hogy kórházba vigyék az eszméletlenül fekvő részeg em­bert, de a társaság többi tagja ittasságában nem engedte és meg­támadta a mentőket. Olyan nagy lett a verekedés, hogy csak erős rendőrőrjárat volt képes helyre­állítani a rendet, akkoráig azon­ban az egyik mentőorvos már sú­lyosan megsebesült. Késekkel szur­kolták meg, a földre teperték és cipősarokkal rugdalták. Az eszmé­letlen nápolyi fiatalembert rendőri asszisztenciával vitték a kórházba, az orvos sebeit pedig társai kötöz­ték be. — Orvosi hír. Dr. Víg Sándor tü­dőbetegeknek újból rendel V, Sziget ucca 5. — Házasság. Weil Sárit eljegyezte Kovács Miksa, a Magyar-Olasz Bank igazgatója. — Víz alá került egy nagy né­met bányatelep. Düsseldorf kerü­lethez tartozó Sterkradéből távira­­tozzák. Pénteken a Hansel tárnába betört a víz. A tárnafalak beom­lottak. Az első vasaiban dolgozó hat munkás biztonságba helyezte magát, az egyik azonban karját törte. Az árvíz a szomszédos tár­nák vájatait is elöntötte. A Jacobi­­tárnában a víz a második vájatig hatolt, azonban a szivattyúzási munkálatok által további terjedé­sének gátat tudtak vetni. Az első vájat meg­semmisültnek tekinthető. Szombaton a legnagyobb tárna­épület a toronnyal és a gépekkel együtt egy nyolcvan méternyi ki­terjedésű víztölcsérbe elsülyedt. A második tárnát is beomlás fe­nyegeti. A hatóság kiszállt a szín­helyre, hogy a szerencsétlenség okát megállapítsa. 9. oldal S­zóbeszéd tárgya KACSI R .neáAR Budapest, IV. ker., Calvin tér hatsz. a legutolsó divat szerinti árakkal dúsan felszerelt hat osztályán csak hat napig az alant felsorolt rendkívül olcsó árakon a következő hat reklámcikket bo­­csájtja az igen tisztelt vásárló közönség rendelkezésére: 6 darab jó minőségű kemény duplagallér............................ 66.000 8 pár jóm­inőségű strapa-ha­risnya..................................... 6 darab ízlésesenhímzett női ing .........­............................. 166.000 3 méter jó minőségű férfi öl­tönykelme, angol minták­ban, jó béléssel és az egyéb összes hozzávaló kellé­kekkel....................................366400 1 darab tiszta gyapjú kötött női mellény,divatszínekben 116.000 1 pár férfi bergsteiger cipő, kézimunka, erős talppal ... 266.000 Ezen árak csak két napig érvényesek I ffildsiislÉltat H I ebédlőket, úriszobákat, szalon- és klubgarnitű-­­ rákat, konyha- és előszobaberendezéseket­­eg-­r mérsékeltebb árban szállít. Sándor Ignác 1 S­űtoráruháza9VIl Dessewffy ucca 18—20 ‘ Üzemvezetőt ládagyárba aki önállóan ilyen üzemet vezetett és megfelelő gya­korlattal bír, alkalmazna előkelő budapesti cég. Ajánlatot bizonyítványmásolatokkal és fizetési igé­nyekkel »Tartós állás« jeligére a kiadóhivatalba két ZONGORÁT pianinót Káldory zeneszerző legszolidabbnak elismert zon­goraszalonjában vásároljunk. VI. ,Gróf Zichy Jenő uccahar­­mincnégy.Fizetéskedvezmény m­milt up m mm­­ CIPŐ Női barna serró, divatpánt, fasarok... 320.000 Női fekete antilop, lakkdísz ............ 340.000 Női lakk, divat ..................................... 350.000 Férfi fekete, magas, fűzős.................. 283.000 Férfi barna, magas, fűzős ................. 375.000 Iskolacipők erős, tartós minőségben. Sár-és hérgipek legolcsóbban Suli Wer cipőház, Rákóczi úti MBJjV, tűzifát, szőlőkarót UJZVMSZBMPR—BH3B—L— és mindennemű más fát azonnal szállít Lőwy Sándor és József fanagykereskedők, Budapest, V., Bálvány utca 8. szám. Telefon: iroda 21—69. lakás: 183—17 Textil és divat, luxusbőr és divat­­cipők, nemzet­közi iparművészeti és technikai kiállítás a frankfurti őszi Vásáron 1925 október 2-j-ig Felvilágosítást nyújt a tiszteletbeli képviselő: Ácsél Gyula, Budapest, VII., Rákóczi út 32. sz. Telefón­­ József 118-10. Nagy utazási kedvezmény az összes vonalakon: 50% vízumkedvezmény

Next