Az Est, 1925. szeptember (16. évfolyam, 195-219. szám)
1925-09-29 / 218. szám
Izedd, 1925. szeptember 29. . szürke montorruhában, fején sisakkal, nyakában hosszú sállal és megnézi az eredményt, azután elégedetlenül csóválja meg a fejét. Rossz idő, gyenge eredmények Mintha az eső is csak erre várt volna, most már leszakad a zápor, hideg szél fúj, de nemcsak ez az idő rossz, hanem a versenyzők Dr. Schmidt Gyula, az egyik Magomobil vezetője a vasárnapi svábhegyi versenyen egy éles fordulóban eredményidős is, öt percen belül kevés kocsi ér a célhoz. Még egy autót vár a közönség és amikor ez jön, a motor dugását szakadatlan éljenzés nyomja el: Delmar Walter jön 4 és félliteres túrakocsiján,természetesen ő is rekordot javít és a közönség vállain hordozza körül a népszerű magyar vezetőt. Több rekord nincs. Most a szél irigyelte meg a sok rekorddöntést és feldönt egy hatalmas rekirigyelte meg a sok rekorddöntést és feldöntött egy hatalmas reklámtáblát, amely maga alá temet egy perecárus leányt. Orvosért kiabálnak, rögtön előkerült a közönség soraiból dr. Simonovics klinikai orvos. Semmi baj sem történt, néhány lényegtelen horzsolás. Käthe Rantzau: Vége a versenynek Már vége is a versenynek, az autók százai lefelé indulnak, bontják a telefonhuzalokat, lelkes éljenek köszöntik gróf Kinsky és Delmar Walter cserkoszorús autóit. rAz Est munkatársa a Hungária szállóban levő lakásán kereste fel a nap hősét, gróf Kinsky Ullri- Shit. A verseny győztese éppen befejezte toalettjét, a piszkos montorruha helyett elegáns szmoking emelte ki karcsú alakját. Mosolyogva köszönte meg Az Est gratulációját, azután a következőket jegyezte meg: — Hiszen jó ez az idő is, de még sokkal jobb eredményt értem volna el, ha nem esik az eső és nem, ázik fel a pálya. Ha teljesen száraz pályán mehettem volna, akkor most legalább 10 másodperccel jobb rekorddá válna a svábhegyi pályának. Jó eredmények A verseny eredményeit az esti órákban hirdette ki az autóklubban gróf Andrássy, a klub elnöke és dr. Szelnár Aladár vezértitkár. Az eredmény a következő motorkerékpárok 175 kcm hengerűrtartalomig. 1. Höbl Hugó (Puch) 5:05.2. Kategória rekord. 2. Méray-Horváth Lóránt (171 Méray—Blackburne) 5 : 08.2. 3. Kertész Zoltán (172 Méray—Viliers) 6 : 24.5. — 250 kcm hengerűrtartalomig. 1. Franz Blall (246 New Imperial—Jap) 4 : 35.0. Kategóriarekord. 2. Wein Levente (248 Méray—Blackburne) 4 : 38.4. 3. Kiinaszt Ferenc (248 Méray—Blackburne) 5 : 16.0. — 350 ken hengerűrtartalomig. 1. Balázs László (314 Zenith—Jap) 4 : 04.5. Kategóriarekord. 2. Urbach Íjászló (349 AJS) 4 :07.8. 3. Franz Gall (344 New-Imperial-Irap) 3 :13.2. — 500 kem hengerűrtartalmgg. 1. Dr. Felicty Idál (493 Sunbeam) 4 :00.1. Motorkerékpár pálya-rekord. A nap legjobb motorkerékpár-ideje. Átlagsebesség : 16 , 464 km. 2. Jelynek Köbei (493 Sunbeam) 4 : 02.3. 3. Kaszala Károly (498 Scott) 4 : 35.6. — 500 kem felül: 1. Kaszala Károly (596 Scott) 4: 16.8. 2. Fedák Béla (588 Norton) 4 : 56.2. — Oldalkocsis motorkerék, párok 600 kcm hengerűrtartalomig. 1. Dr. Hajós Imre (596 Scott) 4 : 54.8. Uj sidecar pályarekord. A nap legjobb oldalkocsi ideje. Sebesség : 61.056 km. 2. Urbach László (349 AJS) 5 : 00.1. — 600 kem felül. 1. Rezső Károly (980 Zenith-Jap) 5 :32.0. Kategória-rekord. — Túraautomobilok 1100 kem hengerűrtartalomig. 1. Színik Viktor (Saimson) 4 : 41.2. Kategória-rekord. 2. E. Donaldson (Aatra) 6 : 08.2. 3. Báró Rodieh Antal (Alatra) 6 : 18.7. — 1500 kem hengerűrtartalomig. 1. Ungar C. Ferenc (Fiat) 5 : 40.5. 2. C. G. Friese (Magornobil) 5 : 53.2. 3. Arsenievits Pál (Citroen) 6 :27.5. — 2000 kem hengerűrtartalomig. 1. Ferdinando Minela (O. M.) 4:45.3. 2. Hetecs Sándor (Bugatti) 4 :49.3. 3. Käthe Rantzau (Ansaldo) 5 : 40.7. — 2500 kem hengerűrtartalomig. 1. Kammergruber Antal (Austro- Daimler). — 3000 kem hengerűrtartalomig. 1. Landy István (Peugeot) 5 :14.2. 2. Gróf Festetich Sándor (Austro-Daimler) 5 : 28.2. 3 .1 300 kem hengerűrtartalomig. 1. Delmár Walterné (Steyr) 5 :15.0. 2. Gróf Zichy Ede (Steyr) 5 :23.4. 3. Daróczy József (Steyr) 6 : 21.0. — 4500 kein hengerűrtartalomig: 1. Delmár Walter (Steyr) 4 :06.8. Új túrakocsi pályarekord. A nap legjobb túrakocsi ideje. Sebesség : 72.861 km. 2. Wilheim Jenő (Peugeot) 1 : 32.0. 3. Proskovetz Wilfried (Vauxhall) 4 : 51.8. — Versenykocsik 1300 kem hengerűrtartalomig. 1. C. O. Friese (Magomobil) 4 : 52.0. — 2000 kem hengerűrtartalomig. 1. Lovag Haupt Károly (Bugatti) 4 : 49.3 2. Simó Sándor (Simó-Ballot) 4 : 50.3. 3. Käthe Rantzau (Ansaldo) 5 : 38.6. — 3000 kem hengerűrtartalomig. 1. Hayden Fritz (Austro- Dairdler) 4 : 01.0. Kategória-rekord. — 3000 kcm felül: 1. Gróf Kininky Ulrich (Steyr) 3 :54.8. A nap legjobb ideje. Pálya-rekord. Sebesség: 77.215 km.wwwwwwywwwywwww ESHESS Gyártja Kevszovas modernem keresett Belvárosban, lelépést fizetek ! Ügynökök kizárva. — Ajánlatot: Párisi ucca 4.szám, IH. emelet 9. hírek — A töftör nagy napja. A Svábhegyen tízezer és tízezer ember nézte végig a gépkocsik versenyét és ezek a tízezrek az autoverte porfelhőn keresztül alkalmasint tisztán látták azt a jövendőt, amelynek a tegnapi verseny csak szerény előjátéka volt. Látták azt a jövendőt, amikor az autó meghódította a világot s mindenki számára oly nélkülözhetetlen közlekedési eszközzé vált, mint amilyen ma a gőzvasút. Az intelligens ember már régóta úgy néz a száguldó autóra, mint a jövő szekerére s tisztán látja, hogy ez a szekér előbb-utóbb »mindenkié« lesz. Ez az oka annak, amiért minden egyes új autót örömmel üdvözöl, benne látván a jobb jövendő eljövetelének hirdetőjét, minél több autó, annál világosabb körülöttünk az emberiség látóhatára. A Svábhegyen szorongó tízezrek előtt felrajzolódott tegnap az a boldogabb látóhatár, amely ráborul arra a korra, amikor autó-autó után fog repülni s amikor azok, akik ma az autóra irigykedve vagy gyűlölködve néznek, olyan múzeumi ritkaságok lesznek, mint azok, akik száz esztendővel ezelőtt a gőzvasúttól az emberi társadalom pusztulásátvárták. A Keszeg olasz társaság megtámadta a bécsi mentőket. Bécsből jelenti tudósítónk. Vasárnap délután a II. kerület egy kávéházában nagy társaság iddogált, húszan voltak, majdnem kivétel nélkül olaszok. Órák hosszat maradtak együtt és sok konyakot ittak, egyikük, egy Gatti nevű nápolyi fiatalember egymaga 30 pohárka szeszt fogyasztott, mígnem eszméletlenül terült el a földön. A kávéházból telefonon értesítették a mentőket, mert a nápolyi olaszon a mérgezés jelei mutatkoztak. Kivonultak a mentők és hordágyat vittek be a kávéházba, hogy kórházba vigyék az eszméletlenül fekvő részeg embert, de a társaság többi tagja ittasságában nem engedte és megtámadta a mentőket. Olyan nagy lett a verekedés, hogy csak erős rendőrőrjárat volt képes helyreállítani a rendet, akkoráig azonban az egyik mentőorvos már súlyosan megsebesült. Késekkel szurkolták meg, a földre teperték és cipősarokkal rugdalták. Az eszméletlen nápolyi fiatalembert rendőri asszisztenciával vitték a kórházba, az orvos sebeit pedig társai kötözték be. — Orvosi hír. Dr. Víg Sándor tüdőbetegeknek újból rendel V, Sziget ucca 5. — Házasság. Weil Sárit eljegyezte Kovács Miksa, a Magyar-Olasz Bank igazgatója. — Víz alá került egy nagy német bányatelep. Düsseldorf kerülethez tartozó Sterkradéből táviratozzák. Pénteken a Hansel tárnába betört a víz. A tárnafalak beomlottak. Az első vasaiban dolgozó hat munkás biztonságba helyezte magát, az egyik azonban karját törte. Az árvíz a szomszédos tárnák vájatait is elöntötte. A Jacobitárnában a víz a második vájatig hatolt, azonban a szivattyúzási munkálatok által további terjedésének gátat tudtak vetni. Az első vájat megsemmisültnek tekinthető. Szombaton a legnagyobb tárnaépület a toronnyal és a gépekkel együtt egy nyolcvan méternyi kiterjedésű víztölcsérbe elsülyedt. A második tárnát is beomlás fenyegeti. A hatóság kiszállt a színhelyre, hogy a szerencsétlenség okát megállapítsa. 9. oldal Szóbeszéd tárgya KACSI R .neáAR Budapest, IV. ker., Calvin tér hatsz. a legutolsó divat szerinti árakkal dúsan felszerelt hat osztályán csak hat napig az alant felsorolt rendkívül olcsó árakon a következő hat reklámcikket bocsájtja az igen tisztelt vásárló közönség rendelkezésére: 6 darab jó minőségű kemény duplagallér............................ 66.000 8 pár jóminőségű strapa-harisnya..................................... 6 darab ízlésesenhímzett női ing ...................................... 166.000 3 méter jó minőségű férfi öltönykelme, angol mintákban, jó béléssel és az egyéb összes hozzávaló kellékekkel....................................366400 1 darab tiszta gyapjú kötött női mellény,divatszínekben 116.000 1 pár férfi bergsteiger cipő, kézimunka, erős talppal ... 266.000 Ezen árak csak két napig érvényesek I ffildsiislÉltat H I ebédlőket, úriszobákat, szalon- és klubgarnitű- rákat, konyha- és előszobaberendezéseketeg-r mérsékeltebb árban szállít. Sándor Ignác 1 Sűtoráruháza9VIl Dessewffy ucca 18—20 ‘ Üzemvezetőt ládagyárba aki önállóan ilyen üzemet vezetett és megfelelő gyakorlattal bír, alkalmazna előkelő budapesti cég. Ajánlatot bizonyítványmásolatokkal és fizetési igényekkel »Tartós állás« jeligére a kiadóhivatalba két ZONGORÁT pianinót Káldory zeneszerző legszolidabbnak elismert zongoraszalonjában vásároljunk. VI. ,Gróf Zichy Jenő uccaharmincnégy.Fizetéskedvezmény mmilt up m mm CIPŐ Női barna serró, divatpánt, fasarok... 320.000 Női fekete antilop, lakkdísz ............ 340.000 Női lakk, divat ..................................... 350.000 Férfi fekete, magas, fűzős.................. 283.000 Férfi barna, magas, fűzős ................. 375.000 Iskolacipők erős, tartós minőségben. Sár-és hérgipek legolcsóbban Suli Wer cipőház, Rákóczi úti MBJjV, tűzifát, szőlőkarót UJZVMSZBMPR—BH3B—L— és mindennemű más fát azonnal szállít Lőwy Sándor és József fanagykereskedők, Budapest, V., Bálvány utca 8. szám. Telefon: iroda 21—69. lakás: 183—17 Textil és divat, luxusbőr és divatcipők, nemzetközi iparművészeti és technikai kiállítás a frankfurti őszi Vásáron 1925 október 2-j-ig Felvilágosítást nyújt a tiszteletbeli képviselő: Ácsél Gyula, Budapest, VII., Rákóczi út 32. sz. Telefón József 118-10. Nagy utazási kedvezmény az összes vonalakon: 50% vízumkedvezmény