Az Aero, 1918 (6. évfolyam, 1-24. szám)

1918-01-25 / 2. szám

VI. évfolyam. Budapest, 1918 január 25. 2. szám. A J­agyar Repo-Szövetség és a Kir. M­­agyar Yacht-Club hivatalos lapja. Az Aero A lap foglalkozik a géprepüléssel, a légi és vízihajózással, az automobilizmussal, a moto­ros vontatás és a motorsportok minden ágával. A lap megjelenik minden hó id-én és 25-én. Előfizetési ára : egész évre 20 korona. Egyes szám ára 1 korona. Szerkesztőség: Budapest, V., Visegrádi­ utca 3. IV. 4. Kiadóhivatal : Budapest, I.,Retek­ u. 46. Telefon.: 114—76. Felelős szerkesztő : Prodán György old. gépészmérnök. Szerkesztő : Perl Leó old. gépész­­mérnök, az automobil rovatot vezeti Leitner Jenő műegyetemi adjunktus, a hajózási rovatot vezeti Harkányi József min. oszt.-tanácsos, a Kir. Magyar Yacht-Club vicecommodore-ja. Főmunkatársak: Bánki Donát műegy. r. tan., Bier Henrik repülőgépgyári vezérigazgató, Böszörményi Jenő aeromotorgyári igazgató, dr. Bresztovszky Jenő műegyet. r. tan., a «Műszaki mechanikai kísérleti állomás» főnöke, dr. Horovitz György repülőgépgyári igazgató, Markhot Jenő m. kir. ipari főfelügyelő, dr. Massány Ernő repülő­gépgyári igazgató, Schimanek Emil udv. tan., műegyet. r. tanár, az «Orsz. Automobilszakértő Bizottság» elnöke és gróf Zichy Béla Rezső a Magyar Aero-Szövetség elnöke. ÜDVÖZÖLJÜK a szövetséges államok testvér-egyesületeinek kiküldötteit Magyarország fővárosában ! A Magyar Aero Szövetség meghívására jöt­tek hozzánk szívesen látott vendégeink, hogy az aviatika eddig elért csodás eredmé­nyeinek, technikai vívmányainak megőrzését és fejlődésének irányát a társadalom, az állam és az egész emberiség javára megbeszéljük és hogy az ezekre hozandó törvényeknek, jog­szabályoknak útját egyengessük. Először ülnek össze az erre hivatottak oly módozatok, feltételek és tervek tárgyalására, a­melyekkel aviatikai közkincseinket legjobban megoldhatják és helyes használatukat a köz­nek legjobban garantálják. Valamennyien tud­­ju­k, hogy a konferencián hozott határozatok még csak mint egy hatalmasabb erkölcsi és szellemi tőkének alapozó előmunkálatai jöhet­nek tekintetbe , mégis számítunk arra, hogy hatásuk a jövőre korszakalkotó lesz. A kor szelleme, az aviatika hatalmas fejlő­dése nemcsak nekünk, hanem az egész világ­nak diktálja az előkészületek és berendezések intenzívebb mérvét és fokát. Ily körülmények között az elmaradás, a hátul kullogás nemzeti csapás volna minden népre. Amerika dúsgazdag Ae­ro Klubja páratlanul impozáns tőkével vezeti az Egyesült Államok e felkészülődéseit. Franciaország geniális aviatikájának minden inventiójából az angolok az alaposabb gyakor­lati felkészülődésükkel és érzésükkel a jobb és tökéletesebb teljesítményeket csikarják ki légjárásuk erősítésére. És nem Olaszországon múlott, hogy a sor­rendben csak ezek után következik. Az ellenséges külfölddel szemben a német aviatika — és vele együtt a miénk is ■— a tudomány acél üllőin a praksis hatalmas pö­rölycsapásai alatt kovácsolja össze erősebb és tökéletesebb fegyvereit. Mindezek a hatalmas anyagi és szellemi erők napról-napra tökéletesítik az aviatikát, amely — sajnos — most még csak a harc­tereken ejti bámulatba az egész világot. A francia Beauchamp százados Németorszá­gon és Svájcon át, a legnehezebb és legveszé­lyesebb 700 km-es légi út berepülése után Olaszországban szállt le. Az olasz Laurenti kapitány Turinból Londonba repült 200 km-es sebességgel. Az amerikaiak és angolok a repülőgépek óriási dimenzióiért küzdenek. Mindezekre a németek London állandó bombá­zásával és Hans Esse százados Berlin—Mol-3

Next