Anyagvizsgálók Közlönye, 1943 (21. évfolyam, 1-5. szám)

1943 / 1. szám

Anyagvizsgálók Közlönye 1943. évi (XXI. évf.) 1. szám A vasúti felépítmény korszerű anyagvizsgálati kérdései * Irta: Dr. Ne­mesdy József, műegyetemi ny. r. tanár. A felépítményi elemek anyagvizsgálati módszerei. A körívekben fekvő sínek különleges elbírálása és javaslat külön ívsínek alkalmazására. A fáradási határ jelentősége síneknél és sínhegesztéseknél. Egy új sínhegesztés. Ülő­próba helyett hajlítási próba ajánlatos. Kopásszilárdság és szakítószilárdság viszonya. Sín- és abroncsanyag viszonylagos kopásszilárdsága. Japán kísér­letek — magyar javaslat. Zeitgemässe Fragen der Materialprüfung im Eisenbahnoberbauwesen Prüfverfahren der Oberbauelemente. Sonderstellung der in Bögen liegenden Schienen. Vorschlag zur Einführung von besonderen Bogenschienen. Bedeutung der Ermüdungsfestigkeit bei Schienen und Schienenschweissun­­gen. Eine neue autogene Schienenschweissung. Bi.egeprobe statt Schlag­­biegeprobe. Verhältnis von Verschleissfestigkeit und Zerreissfestigkeit. Relative Verschleissfestigkeit von Rad und Schiene. Japanische Versuche diesbezüglich. Vorschlag zur Prüfung der relativen Verschleissfestigkeit im Massstab 1:1. A nemzet- és világgazdaság, valamint a hadviselés közlekedési és szál­lítási szükségletét ma is változatlanul és elsősorban a vasút elégíti ki. Dorpmüller német közlekedésügyi miniszter a szerény sint a közlekedés fundamentumának nevezi és 1938-ban megállapította, hogy az erősen moto­rizált Németországban a szállított tonnák 81%-a és a szállított személyek 95%-a a vasutat használta. A vasutak építése és fenntartása a hozzá szók­ * A Magyar Anyagvizsgálók Egyesületének XXXVII. rendes közgyűlé­sén tartott előadás.

Next