Auto és Motorujság, 1927 (6. évfolyam, 1-24. szám)

1927-01-01 / 1-2. szám

1927 JANUÁR 1-15 Magyísz 1-2. SZÁM * 7. OLDAL mint a magassági rekordok behatóbb ellenőrzésé­ről, a műszaki, illetve az aerológiai bizottságnak adták ki. A nagyfeszültségű elektromos vezetékek ügyében tett ezután Franciaország érdekes indít­­ványt. Az utóbbi időkben ugyanis több katasztrófa történt, mert a kényszerleszállást végző légi jármű, ismeretlen területen való aláereszkedésekor a nagy­feszültségű magasvezetékbe ütközött. A javaslat ezeknek a vezetékeknek normális és repülőtérképe­ken való feltüntetését követeli. Nemzetközi légi­­forgalmi szabályok szerint a repülőtereken és kör­nyékükön nagyfeszültségű vezetéknek futnia nem szabad, ez azonban ma még nincsen egyöntetűen végrehajtva, ami pedig már a közeljövő légiforgal­mában igen fontos követelmény lenne. Említésre­­méltó, hogy a svájci kormány ezentúl nem enge­délyezi magasfeszültségű áramvezetékek létesítését kényszerleszállásra alkalmas szabad területek fö­lött, illetve az ilyenek fölött már berendezett veze­tékeket áthelyezteti. Anglia indítványozta, hogy az idén Amerikában rendezett nemzetközi Schneider - versenyt ezentúl, a repülőipar érdekeinek szem előtt tartásával, kétévenként tartsák meg s a kiírások 12 hónappal a verseny terminus előtt lássanak napvilágot. A brazíliai Aéro Club képviselője a Délamerika és Európa közt létesítendő légiközle­kedés érdekében szólalt föl. Javasolta, hogy a ten­geri hatalmak tengeri légi kikötők építésével moz­dítsák elő a terv kimenetelét. Hollandia a pilóta­oklevelek kiszolgáltatását orvosi vizsgálat eredmé­nyétől is függővé óhajtotta tenni. Olaszország fel­szólalására az F. A. I. és a C. I. N. A. hatás­körét pontosabban megállapították, nemkülönben elhatározták, hogy lépéseket tesznek az államközi repülőturizmus föllendítésére. A kongresszus utolsó ülésén az újonnan föl­állított rekordok elismerése s ezzel kapcsolatban az F. A. I. még a tavasszal kiírt érempályázatának eredményei kerültek napirendre. Az F. A. I. ugyanis minden évben éremmel óhajtja kitüntetni azokat, akik az év folyamán az aviatika terén igen értékes teljesítményeket produkáltak. Különböző országokból érkeztek be pályaművek, a győzelem Blin francia művész éremmintájának jutott. Utána Orsoláa olasz művész tervezete kapta a legtöbb szavazatot, míg a harmadik helyre Szántó Gergely magyar pályázó munkája került. A kongresszus egyhangúlag de Pinedo olasz repülőnek ítélt­e oda az első érmet. A kongresszus ezután de la Vaulx gróf és Scalea olasz gyarmatügyi miniszter és az olasz Aero-Szövetség elnökének beszédei után befejező­dött s a tagok részben vasúton, részben pedig re­pülőgépen Nápolyba, Milánóba és Turinba utaztak, ahol megtekintették a fontosabb repülőgépgyárakat és légikikötőket. ii—ii—n—ii—ii—ii—ír ii m 0 □ D DDD mncinnmcinncini-ir-ini-im-ii-imna BOSCH ÉS KRISCH AUTO JAVÍTÓMŰHELY BUDAPEST VII, HERMINA­UT 41. SZÁM 0a D 0 0 0 MINERVA, STEYR TYPE XII., LAURIN-KLEMENT, BALLOT, TALBOT, F. N. stb. AUTÓK TULAJDONOSAINAK FIGYELMÉBE SCINTILLA DYN­AMOK INDÍTÓMOTOROK MÁGNESEK STB. VEZÉRKÉPVISELETE ^ ’­URNER ÉS BERKOVITS VILLAMOS AUTÓBERENDEZÉSEK GYÁRA, BUDAPEST V, POZSONYI­ ÚT 4/1 UTOLSÓ PALATINUS-HÁZ. TELEFON: 972-63 Bármely gyártmányú berendezés javítása garancia mellett Dolt I Budapest V, Vág­ utca 5. Tasi AP ailfrftnfttl/’flfcil# Traktorpótkocsik. Ka-DCII­­L(9j£IU Telefon: 911—21. szám. I did CSUIU|JUN­\UL 3ll\a rosszénak. Autójavító

Next