Auto és Motorujság, 1927 (6. évfolyam, 1-24. szám)
1927-01-01 / 1-2. szám
1927 JANUÁR 1-15 Magyísz 1-2. SZÁM * 7. OLDAL mint a magassági rekordok behatóbb ellenőrzéséről, a műszaki, illetve az aerológiai bizottságnak adták ki. A nagyfeszültségű elektromos vezetékek ügyében tett ezután Franciaország érdekes indítványt. Az utóbbi időkben ugyanis több katasztrófa történt, mert a kényszerleszállást végző légi jármű, ismeretlen területen való aláereszkedésekor a nagyfeszültségű magasvezetékbe ütközött. A javaslat ezeknek a vezetékeknek normális és repülőtérképeken való feltüntetését követeli. Nemzetközi légiforgalmi szabályok szerint a repülőtereken és környékükön nagyfeszültségű vezetéknek futnia nem szabad, ez azonban ma még nincsen egyöntetűen végrehajtva, ami pedig már a közeljövő légiforgalmában igen fontos követelmény lenne. Említésreméltó, hogy a svájci kormány ezentúl nem engedélyezi magasfeszültségű áramvezetékek létesítését kényszerleszállásra alkalmas szabad területek fölött, illetve az ilyenek fölött már berendezett vezetékeket áthelyezteti. Anglia indítványozta, hogy az idén Amerikában rendezett nemzetközi Schneider - versenyt ezentúl, a repülőipar érdekeinek szem előtt tartásával, kétévenként tartsák meg s a kiírások 12 hónappal a verseny terminus előtt lássanak napvilágot. A brazíliai Aéro Club képviselője a Délamerika és Európa közt létesítendő légiközlekedés érdekében szólalt föl. Javasolta, hogy a tengeri hatalmak tengeri légi kikötők építésével mozdítsák elő a terv kimenetelét. Hollandia a pilótaoklevelek kiszolgáltatását orvosi vizsgálat eredményétől is függővé óhajtotta tenni. Olaszország felszólalására az F. A. I. és a C. I. N. A. hatáskörét pontosabban megállapították, nemkülönben elhatározták, hogy lépéseket tesznek az államközi repülőturizmus föllendítésére. A kongresszus utolsó ülésén az újonnan fölállított rekordok elismerése s ezzel kapcsolatban az F. A. I. még a tavasszal kiírt érempályázatának eredményei kerültek napirendre. Az F. A. I. ugyanis minden évben éremmel óhajtja kitüntetni azokat, akik az év folyamán az aviatika terén igen értékes teljesítményeket produkáltak. Különböző országokból érkeztek be pályaművek, a győzelem Blin francia művész éremmintájának jutott. Utána Orsoláa olasz művész tervezete kapta a legtöbb szavazatot, míg a harmadik helyre Szántó Gergely magyar pályázó munkája került. A kongresszus egyhangúlag de Pinedo olasz repülőnek ítélte oda az első érmet. A kongresszus ezután de la Vaulx gróf és Scalea olasz gyarmatügyi miniszter és az olasz Aero-Szövetség elnökének beszédei után befejeződött s a tagok részben vasúton, részben pedig repülőgépen Nápolyba, Milánóba és Turinba utaztak, ahol megtekintették a fontosabb repülőgépgyárakat és légikikötőket. ii—ii—n—ii—ii—ii—ír ii m 0 □ D DDD mncinnmcinncini-ir-ini-im-ii-imna BOSCH ÉS KRISCH AUTO JAVÍTÓMŰHELY BUDAPEST VII, HERMINAUT 41. SZÁM 0a D 0 0 0 MINERVA, STEYR TYPE XII., LAURIN-KLEMENT, BALLOT, TALBOT, F. N. stb. AUTÓK TULAJDONOSAINAK FIGYELMÉBE SCINTILLA DYNAMOK INDÍTÓMOTOROK MÁGNESEK STB. VEZÉRKÉPVISELETE ^ ’URNER ÉS BERKOVITS VILLAMOS AUTÓBERENDEZÉSEK GYÁRA, BUDAPEST V, POZSONYI ÚT 4/1 UTOLSÓ PALATINUS-HÁZ. TELEFON: 972-63 Bármely gyártmányú berendezés javítása garancia mellett Dolt I Budapest V, Vág utca 5. Tasi AP ailfrftnfttl/’flfcil# Traktorpótkocsik. Ka-DCIIL(9j£IU Telefon: 911—21. szám. I did CSUIU|JUN\UL 3ll\a rosszénak. Autójavító