Auto és Motorujság, 1928 (7. évfolyam, 1-24. szám)

1928-01-01 / 1. szám

b­udapest, 1926 január• 1 MITQ, A BUDAPESTI BÉRAUTÓFUVAROZÓK IPARTÁRSULATÁNAK HIVATALOS LAPJA AUTÓ» MOTOR, MOTORKERÉKPÁR« REPÜLŐGÉP» RÁDIÓ» SPORT« KERESKEDELEM AUTO » MOTOR » KRAFTRÄDER » FLUGWESEN » RADIO » SPORT » HANDEL MEGJELENIK MINDEN HÓ 1-ÉN ÉS 15-ÉN » ÁRA PÉLDÁNYONKÉNT 70 FILLÉR 11111 mm mm 1111 Szerkesztik: SCHREIBER JÓZSEF WITTENBERG OTTÓ HEGEMEN LAJOS oki. gépészmérnök Főmunkatárs: ERNYEI FRIGYES Hetedik évfolyam 1. szám ELŐFIZETÉSI ÁR: 1 évre.................................................. V2 évre.................................................. Külföldre az előfizetés: 1 évre ................................................. ll2 évre.................................................. M Gmuí<m 12 pengő 7 pengő 24 pengő 12 pengő SZERKESZTŐSÉG ÉS KIADÓHIVATAL: Budapest VII. Dohány­ utca 92 Szerk. és kiadóhiv. telefon: József 412-68 Műszaki szerkesztő telefon: József 375.00 Postatakarékpénztári csekkszámla: 53.116 Hetedik évfolyam... Az uj esztendő küszöbén nemcsak kötelesség, hanem jóleső érzés is visszatekinteni arra a görön­gyös útra, amelyen immár hetedik esztendeje járunk. Kötelesség azért, mert így év végén minden „gondos“ üzletember, de még „privát“ is megáll egy pillanatra és ki-ki a módja szerint — egyik nyilvánosan, a másik csak „házihasználatra“ — számadást tesz önmagával. Mi nyilvánosan és nyíltan számolunk be az automobil ipar és kereskedelem minden fázisáról, nyilvánosan hívjuk föl az illetékesek figyelmét minden tényre, amely vállalt programunkból fakad és itt kérjük lapunk barátait és minden érdekeltet, hogy a­ szaksajtót támogassák. És mert mindig a nyilvánosság éltető erejét igényeljük, már jelle­günknél fogva, most sem térhetünk ki a nyilvános „beszámoló“ elöl. Hét esztendővel ezelőtt, amikor még a magyar automobilizmus gyermekcipőben járt, indítottuk útnak — akkor még szerény keretek között — lapunkat „mindent a magyar automobilizmusért“ szűkreszabott programmal. Dolgoztunk is és még ma is szántjuk az ugart; igaz hittel, komoly meg­győződéssel és lelkesedéssel dolgozunk, hogy ebben az országban is legyen ipar, legyen keres­kedelem és hogy az autót ne mint luxuscikket, hanem — túlnyomórészben — mint hasznos szük­ségleti cikket, illetve mint közhasznú közlekedési eszközt tekintsék. Mellettünk azután egymásután nőttek ki — sokkal gyorsabb tempóban, mint az automobilizmus fejlődött — többi laptársaink és megalakult ezenkívül még két igen fontos egyesület is. Hosszú ideig nem szegődtünk sehová, míg végre ez évben odaálltunk a magyar bérautófuvarozás mellé és a sajtó igazi erejével: a nyilvánossággal támogatjuk azt a mozgalmat, amely azt akarja elérni, hogy az ósdi konflisok helyett a modern kor követelményeinek megfelelő járművek bonyo­lítsák le úgy a főváros, mint a vidék személy- és teherforgalmát. Ezzel a ténykedésünkkel azután teljesen behálóztuk Magyarországot lapunkkal, mert ma már alig van falu vagy város, ahol bér­autófuvarozás ne volna, avagy autóbusz ne kötné össze egyik falut vagy várost a másikkal. Szakcikkek egész sorozatát közöljük le évente, de nem feledkezünk meg azért az autóról, mint sporteszközről sem. Mindenki mellett ott voltunk és leszünk, aki az ipar és kereskedelem istápolá­­sán fáradozik, de szembe találják magukat velünk az olyanok, akik eme nemes cél ellen cselekszenek, örömmel tölt el bennünket egy-egy ilyen év­forduló, mert a mi speciális viszonyainkat tekintve valósággal művészek azok, akik a sajtóval szemben megnyilvánuló indolencia dacára is nívós lapot tudnak kihozni, anélkül, hogy szabad véleményü­ket kockára tennék. Nálunk még nem értékelik a reklámot úgy, amint ez más országokban meg­van, nálunk még azt mondják: „mi csak abban a szaklapban hirdetünk, ahol muszáj“. Máshol viszont azt mondják azok, akiknek eladó árujuk van, hogy „a meggazdagodáshoz az út a nyomda­­festéken át vezet“ és hirdetnek. Máshol külön újságok vannak, amelyek a reklám szükségességét és annak tökéletes kivitelezését propagálják, míg nálunk sok évtized után most jelent meg az első könyv a reklámról. Ilyen körülmények között büszke önérzettel mondhatjuk el, hogy vállalt kötelezettségünknek az elmúlt évben is eleget tettünk és akik bennü­n- FORD SZEMÉLY- és TEHERAUTÓK autorizált képviselete: HAHNI Kossuth Lajos­ utca 12

Next