Auto és Motorujság, 1930 (9. évfolyam, 1-24. szám)
1930-01-01 / 1. szám
1930 JANUÁR 11. SZÁM * 7. OLDAL JURKÓ ÉS RÓNA az összes európai és amerikai típusok szakszerű javítása Budapest VI. kerület, Lomb utca 29. szám autó mobil javító üzem Telefon: A.921-76, A. 925-78 Karosszériamunkák Elektromos berendezések Fényezés Ducozás dett terhelés együttes súlyát (és mind a teherautomobiloknál, mind az autóbuszoknál az egy tengelyre eső legnagyobb nyomást is) föl kell a táblán tüntetni. 3. Ugyanezen szakasz 1. h) pontja értelmében szabad kipuffogóberendezéssel bíró gépjárművek forgalomban nem tarthatók. 4. Az 1. i) pontja értelmében a baloldalon lévő kormánykerékkel ellátott, vagy csukott vezetőülésig azaz olyan gépkocsiknál, amelyeknél a vezető jobbkarját ki nem nyújthatja, mechanikai irányjelzőkészüléket (index) kell alkalmazni. 5. Az 1. j) pont értelmében a hátsó számtáblát megvilágító lámpa oly elrendezésű legyen, hogy az csak magánál a rendszámtáblánál legyen eloltható. 6. Az 1. h) pont szerint nagyobb városokon kívül közlekedő gépjáróműveknek az első segélynyújtáshoz szükséges kötöző- és fertőtlenítőszerekkel kell ellátva lennie. 7. Az 58. § 4. pontja értelmében a motorkerékpárokkal egyébként azonos elbírálás alá eső három- vagy négykerekű kis gépjáróműveket világítás szempontjából a gépkocsikkal azonosan kell elbírálni. 8. Az 5. pont értelmében a reflektoros lámpák szerkezetének olyannak kell lennie, hogy a lámpák fénye tompítható, vagy lefelé vetíthető legyen. 9. A 11. pont értelmében tömör gumiabroncs alkalmazása esetén, ha a gépjárómű összterhelése 2,5 tonnánál több, vagy megengedett sebessége 15 km-nél nagyobb, a kerékabroncsoknak használt állapotban is legalább 50 mm vastagoknak és olyan széleseknek kell lenniök, hogy a terhelt járómű által a pályatestre gyakorolt nyomás az abroncsnak a talajjal érintkező egy cm sávjára tömör guminál a 100 kg-ot meg ne haladja. 10. A 12. pont értelmében a rakománnyal együtt öt tonnánál nagyobb összsúlyú gépjáróművek, illetőleg pótkocsik jobboldalára 10 X20 cm nagyságú, fehér alapú táblát kell erősíteni, melyen fekete betűkkel, illetőleg számokkal fel kell tüntetni a megengedett legnagyobb terhelést, továbbá azt, hogy a járómű terhelten milyen nyomást gyakorol a tengelyekre és az 1 cm széles abroncsszélességre. 11. A 14. pont értelmében oly gépjáróműveken, amelyek négykerékfékkel vannak ellátva, ennek jelzésére hátul az egyik sárhányón vagy más szembetűnő helyen, legalább 20 cm nagyságú oldalnagyságú pirosvonalú, egyenlő oldalú háromszögű jelzést kell alkalmazni. Budapest, 1929. évi december hó 2-án. Markhot s. k., miniszteri tanácsos. Hivatalos lapunk, az Autó- és Motorújság kedvezményes előfizetési díja tagjainknak évi 8.— pengő. Kérjük tagjainkat, hogy ezen 8.— pengőt Clubunk titkárságához postafordultával beküldeni szíveskedjenek, minthogy ezentúl a lapot csak azon tagjainknak küldhetjük, akik az előfizetési díjat nálunk befizették. Kérelem. Nagyon kérjük tagtársainkat, hogy tagdíjaikat a megküldött csekklapok felhasználásával mielőbb befizetni szíveskedjenek, minthogy kötelezettségeinknek csak az esetben tudunk eleget tenni. Felhívjuk a régi „Autisz“-tagok figyelmét újólag, hogy tagdíjhátralékai 1929 december hó 31-ig befizetendők, mert ellen esetben alapszabályaink értelmében a tagok sorából törlendők lesznek. Legfontosabb a biztonság A technika mai állása mellett eléri, ha: karosszériája Metallo-acél, üvegezése Triplex és alvázát Metallo tartja karban Metallo Karosszéria RT xpaan—db—.i. iiiijijummivmix Budapest VI, Forgács utca 9. sz. Telefon: Aut. M3-38