Auto és Motorujság, 1934 (13. évfolyam, 1-24. szám)

1934-01-01 / 1-2. szám

1934 JANUÁR 1-15 AJOJOKU­SAO 1-2. SZÁM * 5. OLDAL Weisz A. fogaskerékgyár Precíziós fogaskerekek, autóalkatrészek, gép­gyártás, Henger- és főtengely köszörü­lés. Budapest Vill. ker., Nagytemplom utca 34. szám 588.000 pengőre rúg. Mily kevés összeg az állam­­háztartás szükségleteihez arányítva és mégis mily fantasztikus nagy szám, ha egyes automobilok be­szerzési értékét vesszük tekintetbe. Az eredetileg védővámnak tervezett és az év­tizeddel előtt, az akkori automobilok magas árai­hoz alkalmazott vámok ma már teljesen idejét múlták. A modern autógyártás mai tökéletes volta olyan alacsony árakon produkál, amely mellett a most nem­ létező autóiparunkat védő vámtétel 60—80%-ra rúg, mely teljesen megakadályozza egy egészséges automobilélet kifejlődését és emel­lett a legtávolabbról sem segíti elő a magyar autó­gyártás lehetőségét. Föl sem becsülhető ezenkívül a kár, amely a különböző adók elmaradása folytán az államot éri, az elmaradt munkabér összege, amely sok száz család megélhetését biztosítaná és nem utolsó sorban az a hátrány, amely az egész közgazdaságot a közlekedés, illetve a szállítóeszköz meg nem okolt drágasága révén éri. Le kell bontanunk azon­­sorompókat, amelyik megakadályozzák egy modern autópark behoza­talát. Meg kell szüntetnünk azon meg nem indo­kolható magas adókat, amelyek az autó tartását egyrészt megdrágítják, másrészt jelenlegi formá­jukban oly aránytalan teherrel sújtják, amelyek adminisztrációja az államnak sok költséget, az autótulajdonosnak bosszúságot és kellemetlenséget jelent. Kérjük, szállítsák le a vámokat! Kérjük, töröljék el az autóadót! Daimler-Benz Aktiengesellschaft Stuttgart­ul­­tertürkheimi cég, a 99.262. számú, „Eljárás tartá­lyoknak, különösen szemeteskocsiknak megtöltésére és kiürítésére“ című, a 99.547. számú, „Égésianyag - gázosító és porlasztó gyújtókamrás gépek számára“ című és a 99.263. számú, „V­aku­­um fék-berendezés, különösen nyer­solajmotoros gépjárművekhez“ című magyar szabadalmak tulajdonosa, szabadalmainak gyártása céljából magyar gyárosokkal összekötte­tést keres. Bővebb felvilágosítást ad Kelemen András, hites szabadalmi ügyvivő, Budapest, V., Árpád ucca 8. Egy-két adat tanulságul a magyar intézőköröknek Bankzárlat óta egyre hanyatlik a magyar auto­mobilipar és -kereskedelem. A szakma jelesei min­den tudásukat, minden erejüket arra,­­ fordítják, hogy módozatokat terj­esszenek illetékes­­ helyre, a végveszélytől való megmentés érdekében. Az alább közölt beszédes bizonyítékot az autó­kereskedelem egyik jelese, dr Steiner Imre küldte be étel mi, min­t akik szenvedő hősei vagyunk­­a ful­dokló iparnak és kereskedelemnek, azt íme átadjuk a nagy nyilvánosságnak, talán meghallják: Spanyolország 35% engedményt léptetett életbe az iautók­­behozatali vámjából. Eredmény: 1932 első felében behoztak 1300 autót, 1933 első felében be­hoztak 4600 autót. Mit jelent ez a vámbevételre­­l a mi mértékünkkel! 1300 autó vámja á 2000 P · 2.600.000 P, 4600 autó vámja á 2000 P — 9,200.000 P, ebből le 35% engedmény: 3,220.000 P, marad 5.980.000­­P.­­ Egy fél év alatt a kincstár bevételi többlete 3.380.000 P. Könnyű megítélni, micsoda­­életet visz be az egész gazdasági­­életbe a behozatali többletként elvámolt 3300 autó. Tessék követni­­ó példát — ki lett próbálva. Olaszország azzal segíti elő az autóvásárlást, hogy 12 adóerő és 12.000 líra érték alatti gyári új személyautókra az ín­zembehelyezés első kilenc hó­napja alatt adómentességet engedélyez. Egészen biztos, hogy nem fizet rá. Az üzemképes autópark a nemzeti vagyonnak eleven része, a honvédelem lényeges eszköze. Jól jegyezzék ezt meg maguknak az intéző körök. Telefon: 39-8-05 és 45 - 85 Győrffy autómentő Budapest, Bulcsu ucca 13 Telefon: 90-7-21 „MÁRKA" autó szak­üzlet Tulajdonos: Ausch és Isa Telefon: 16-5-40 CITX&DEN, Chevrolet, Ford stb alkatrészek Michelin, Fisk pneum­atikok Ternon fékszalag, préselt­­fékbetét, kapcsoló tárcsák vezérképviselete Hungária tömítőanyagok, hengerfejtömítések, alkatré­­szek és felszerelési cikkek VI. Mozsár UtCa 1 (Nagymező utca sarok)

Next