Auto és Motorujság, 1934 (13. évfolyam, 1-24. szám)
1934-01-01 / 1-2. szám
1934 JANUÁR 1-15 AJOJOKUSAO 1-2. SZÁM * 5. OLDAL Weisz A. fogaskerékgyár Precíziós fogaskerekek, autóalkatrészek, gépgyártás, Henger- és főtengely köszörülés. Budapest Vill. ker., Nagytemplom utca 34. szám 588.000 pengőre rúg. Mily kevés összeg az államháztartás szükségleteihez arányítva és mégis mily fantasztikus nagy szám, ha egyes automobilok beszerzési értékét vesszük tekintetbe. Az eredetileg védővámnak tervezett és az évtizeddel előtt, az akkori automobilok magas áraihoz alkalmazott vámok ma már teljesen idejét múlták. A modern autógyártás mai tökéletes volta olyan alacsony árakon produkál, amely mellett a most nem létező autóiparunkat védő vámtétel 60—80%-ra rúg, mely teljesen megakadályozza egy egészséges automobilélet kifejlődését és emellett a legtávolabbról sem segíti elő a magyar autógyártás lehetőségét. Föl sem becsülhető ezenkívül a kár, amely a különböző adók elmaradása folytán az államot éri, az elmaradt munkabér összege, amely sok száz család megélhetését biztosítaná és nem utolsó sorban az a hátrány, amely az egész közgazdaságot a közlekedés, illetve a szállítóeszköz meg nem okolt drágasága révén éri. Le kell bontanunk azonsorompókat, amelyik megakadályozzák egy modern autópark behozatalát. Meg kell szüntetnünk azon meg nem indokolható magas adókat, amelyek az autó tartását egyrészt megdrágítják, másrészt jelenlegi formájukban oly aránytalan teherrel sújtják, amelyek adminisztrációja az államnak sok költséget, az autótulajdonosnak bosszúságot és kellemetlenséget jelent. Kérjük, szállítsák le a vámokat! Kérjük, töröljék el az autóadót! Daimler-Benz Aktiengesellschaft Stuttgartultertürkheimi cég, a 99.262. számú, „Eljárás tartályoknak, különösen szemeteskocsiknak megtöltésére és kiürítésére“ című, a 99.547. számú, „Égésianyag - gázosító és porlasztó gyújtókamrás gépek számára“ című és a 99.263. számú, „Vakuum fék-berendezés, különösen nyersolajmotoros gépjárművekhez“ című magyar szabadalmak tulajdonosa, szabadalmainak gyártása céljából magyar gyárosokkal összeköttetést keres. Bővebb felvilágosítást ad Kelemen András, hites szabadalmi ügyvivő, Budapest, V., Árpád ucca 8. Egy-két adat tanulságul a magyar intézőköröknek Bankzárlat óta egyre hanyatlik a magyar automobilipar és -kereskedelem. A szakma jelesei minden tudásukat, minden erejüket arra, fordítják, hogy módozatokat terjesszenek illetékes helyre, a végveszélytől való megmentés érdekében. Az alább közölt beszédes bizonyítékot az autókereskedelem egyik jelese, dr Steiner Imre küldte be étel mi, mint akik szenvedő hősei vagyunka fuldokló iparnak és kereskedelemnek, azt íme átadjuk a nagy nyilvánosságnak, talán meghallják: Spanyolország 35% engedményt léptetett életbe az iautókbehozatali vámjából. Eredmény: 1932 első felében behoztak 1300 autót, 1933 első felében behoztak 4600 autót. Mit jelent ez a vámbevételrel a mi mértékünkkel! 1300 autó vámja á 2000 P · 2.600.000 P, 4600 autó vámja á 2000 P — 9,200.000 P, ebből le 35% engedmény: 3,220.000 P, marad 5.980.000P. Egy fél év alatt a kincstár bevételi többlete 3.380.000 P. Könnyű megítélni, micsodaéletet visz be az egész gazdaságiéletbe a behozatali többletként elvámolt 3300 autó. Tessék követnió példát — ki lett próbálva. Olaszország azzal segíti elő az autóvásárlást, hogy 12 adóerő és 12.000 líra érték alatti gyári új személyautókra az ínzembehelyezés első kilenc hónapja alatt adómentességet engedélyez. Egészen biztos, hogy nem fizet rá. Az üzemképes autópark a nemzeti vagyonnak eleven része, a honvédelem lényeges eszköze. Jól jegyezzék ezt meg maguknak az intéző körök. Telefon: 39-8-05 és 45 - 85 Győrffy autómentő Budapest, Bulcsu ucca 13 Telefon: 90-7-21 „MÁRKA" autó szaküzlet Tulajdonos: Ausch és Isa Telefon: 16-5-40 CITX&DEN, Chevrolet, Ford stb alkatrészek Michelin, Fisk pneumatikok Ternon fékszalag, préseltfékbetét, kapcsoló tárcsák vezérképviselete Hungária tömítőanyagok, hengerfejtömítések, alkatrészek és felszerelési cikkek VI. Mozsár UtCa 1 (Nagymező utca sarok)