Autó Motor, 1938 (10. évfolyam, 1-18. szám)

1938-01-15 / 1. szám

­­i Előgyúttas A kitűnő koradélutáni lapban olvas­tuk ezt a kis cikkelyt,­­ hogy január utolsó nap­jaiban a KMAC Apponyi-téri helyiségeit szállodává alakít­ják át a Keletről érkező és Monte Carlo felé tartó autósok számára. A montecarlói csil­lagtúra résztvevői Budapesten töltenek egy éjszakát, ahol a „KMAC hotelban“ laknak majd. Lesz bár, sőt táncterem is, Landauer Edward dr. ve­zértitkár ez alkalommal hotel­igazgató lesz, míg a pesti sportfiúkat bogoknak, portá­soknak, a spor­tladyket pedig szobalányoknak öltöztetik fel. Hát istenuccse nem rossz, ahogyan azt a cikk kitűnő írója, az avatott szín­házi intimus elképzeli. Hotel KMAC. Grand Hotel KMAC. Ahol bár van és táncterem. Ahol majd a montekarlói csillagtúrások éjjel bározni és táncolni fognak és talán meg is csipkedik a szobalányjelmezbe öltözött képesti sportlédik grübedlirekt. És Landauer Edi, a hoteligazgató. Nem lehet azt mondani, hogy jeles szaktársunknak nincsen fan­táziája, nagy kár azonban, hogy ezt a fantáziját kurta prózára fogta és nem hagyta szabadon csapongani. És nem sorolt fel több lehetőséget is. Megírhatta volna például azt is, hogy — mondjuk — a Grand Hotel KMAC- ban Delmar Walter lesz a londiner és a külön erre a célra hirtelen vissza­szívott Wilhelm Sanyi kezeli majd a bandában a­­ nagybőgőt. Megírhatta volna azt is, hogy a bármixeri teendő­ket a sportbizottság titkára fogja el­látni, akinek nagy gyakorlata van a keverések és keveredések terén és hogy a köszönőember (magyarul grá­­szer) szerepét Hartmann Lacinak szán­ták, aki bár kénytelen lesz a legsür­gősebben hazatérni Délafrikából, vi­szont mint a legkellemesebb és leg­­behízelgőbb orgánum tulajdonosa, egyenesen született erre a szerepre. Azt is elárulhatta volna például a ki­tűnő cikkíró, hogy az országos fel­ügyelő erre az alkalomra házfelügye­lőnek fog beöltözni és a szervezési költségmegtérítések helyett ezúttal ka­pupénzekért fogja tartani áldott jobb­ját. És hogy a higiénikus nénike sze­repét senki sem akarja vállalni annak ellenére, hogy a szóbanforgó hölgy vékony papírra nyomott triptik készle­tet kap. Ami a legsajnálatosabb: nem vete­tette fel azt az ötletet, hogy ezt a KMAC hotelosdit állandósítani kellene. Ugyanis ez a munka teljesen, 100%­­ban lefoglalná a KMAC idejét és mun­kaerejét, aminek rendkívül üdvös ha­tása volna a magyar motorsportok fej­lődésére. * A­mikor az új főkapitány elfoglalta székét és alig néhány nappal ké­sőbb az észszerűség és célszerűség követelményeinek megfelelőleg meg­reformálta az Andrássy út—Vilmos császár út keresztezés hajtási szabá­lyait oly módon, hogy részben fel­oldotta a tiszta keresztezés jellegét, mindenki örömmel mondotta, hogy no most — folytatása következik. A kez­deti lendület azonban nem volt újabb és régen esedékes reformoknak beha­­rangozója, maradt minden a régiben, ahelyett, hogy végre megoldották volna a fővárosi közlekedésnek oly sok és oly régen vajúdó problémáját. Mert közlekedési probléma több van, mint gondolnák. A megoldások viszont annyira kézenfekvők, hogy szinte kia­bálnak a megvalósítás után. Történni viszont nem történik semmi, bármeny­nyire látják az illetékesek is, hogy végre tenni kell valamit. Napról-napra szaporodik a forgalomba kerülő jár­művek száma, a főváros forgalma már kezd világvárosi jelleget ölteni, a for­galom hatósági lebonyolítása és sza­bályozása azonban cseppet sem világ­városi, inkább a balkáni. Talán célravezető volna, ha a KMAC memorandumban hívná fel a főkapi­tány figyelmét a rengeteg tennivalóra, ha már a közlekedés hivatásos irá­nyítói nem hajlandók kimozdulni ké­nyelmes elefántcsont-tornyukból. M­égis lesz autókiállítás! örömmel üdvözöljük az Autókereskedők Egyesületének ezt az elhatározását, mert a kiállítás olyan propagandát je­lent, melynek hasonlóját nem ismerjük. Újabb rétegeket vonz, újabb tömegeket mozgat. Csakhogy! A kiállításnak álta­lános autópropagandát kell csinálnia. Mert jelenlegi struktúrájában csupán az egyes márkákat propagálja. A kiállítás célja: autópropaganda. Aminek érdekében meg kell mozgatni mindazon lehetőségeket, melyek új­autósok megteremtésére alkalmasak. Legelsősorban annak kell propagandát csinálni, hogy ma már a kisjövedelmű­nek is módjában van autót tartani. Tele kell aggatni a kiállítás csarnokát táblázatokkal, melyek az autótartás minimális költségeit közlik a közönség­gel, melynek nagy része még ma is azt képzeli, hogy aki nem bankcégvezető, vagy nincsen legalább az ötödik sze­­tési osztályban, annak lehetetlen autón járnia. Itt kell megfogni a róka farkát, bebizonyítani, hogy havi 100 pengőből bőven futja üzemi és egyéb költségre, kiszámítani az autótartás által a kü­lönböző foglalkozási ágazatokban meg­takarított időt és ennek értékét szembe­állítani az autótartás költségeivel. Ki­mutatni, hogy az orvos, az ügyvéd, az ügynök, az utazó mennyivel több mun­kát képes végezni autón, hogy a mun­katöbblet milyen jövedelemtöbblettel jár és hogy ez a jövedelemtöbblet jó­val nagyobb összegre rúg, mint az autótartás költsége. Nem ártana ezen egy kicsit gondol­kodni! A budapesti rendőrség motorparkja öt pompás oldalkocsis BMW-masinával szaporodott Pap kapitány és a derék rendőrmotorosok őszinte örömére. 1­3 MEGJELENIK MINDEN HÓ 1-ÉN ÉS 15-ÉN OKTÓBER, NOVEMBER, DECEMBER, JANUÁR, FEBRUÁR ÉS MÁRCIUS HÓNAPOKBAN HAVONTA EGYSZER, 15-ÉN ELŐFIZETÉSI ÁRA EGY ÉVRE 6 PENGŐ, KÜLFÖLDRE 10 PENGŐ CSAK EGÉSZ ÉVES ELŐFIZETÉSEKET FOGADUNK EL KIADJA AZ ,AUTO-MOTOR* LAPKIADÓ VÁLLALAT SZERKESZTŐSÉG ÉS KIADÓHIVATAL: BUDAPEST, V., PHÖNIX UCCA 12. SZ. ,­­..A­HIVATALOS ÓRA : 12­1-IG TELEFON: 114-500 A | tlil­l L t­N rUuutILtn •' / L] /] MAGYAR MOTORSPORTLAP ZJ­ f­/Postatakarékpénztári csekkszámla szám : 48.438 Folyószámla,: Angol-Magyar Bank X. ÉVFOLYAM BUDAPEST, iq-to TAl^TÁR 10 V!y­ L 1. SZÁM JL JfxJyJ Jx lil V/aa1\ A de H v/ aj. n *i­ ll

Next