Auto-Traktor, 1932 (3. évfolyam, 3-9. szám)

1932-03-01 / 3. szám

AUTO-TRAKTOR MEZŐGAZDASÁGI GÉP ÉS MŰSZAKI SZAKLAP AUTO-TRACTOR, AGRICULTURAL MACHINERY & TECHNICAL REVIEW AUTO-TRAKTOR, ZEITSCHRIFT FÜR LANDW.-MASCHiNEN UND TECHNISCHE-GERÁTE AUTO-TRACTOR, REVUE TECHNIQUE­­MACHINES AGRICOLES - AUTO-TRAKTOR­­MATERIAL TECHNIQUE III. ÉVFOLYAM BUDAPEST, 1932 MÁRCIUS HÓ 3. SZÁM A FOLYÓIRAT MEGJELENIK HAVONTA. * Előfizetési ára egy évre 5 pengő. Egyes szám ára 40 fillér. Hirdetési árak: 1 hasáb /«/«-soronként (90 mm széles hasábon) 50 fillér, a borítéklapon külön árak. Apróhirdetés szavanként 10 fillér, vastag betűkkel 20 fillér. A Magyar Üzemi Gépjármű Egyesület megalakulása A Magyar Touring Club eddigi működésében állandóan érezte azt a hiányt, melyet a magyar auto­mobilizmus gazdasági alapon való szervezetlensége­­jelent. A teher­autótulajdonosok, kik mint fog­lalkozásuk űzésénél nélkülözhe­tetlen segédeszközt használják autóikat ugyan, legtöbb esetben tagjai valamelyik érdekképvise­letnek, amilyen pl. a GyOSz, az OMKE, OMGE, Szövetkezetek Szövetsége, Ipartestületek, stb. Ezeknél a szervezeteknél azon­ban az autókérdés csak egy kisebb-nagyobb tagcsoportnak parciális érdeke lévén, tevékeny­ségükben teljesen alárendelt sze­repet játszik és így nem részesül­het olyan figyelemben, valamint abban a kellő szerveket és anyagi eszközöket is megkívánó szak­szerű kezelésben, amilyent a kocsitulajdonosok érdeke meg­követel. Ennek az állapotnak súlyos kö­vetkezményeit az üzemi gépjár­műtulajdonosok lépten-nyomon tapasztalhatják azoknál a mind­untalan felmerülő különféle ne­hézségeknél, melyekkel megfelelő érdekképviselet hiányában egyé­nenként küzködnek, nagyon sok­szor er­edménytelenül. A helyzet fonáksága azonban talán leg­­szembeszökőbb módon abban nyil­vánul meg, hogy megfelelő szer­vezet hiányában olyan hatalmas gazdasági érdekeltség, mint az üzemi gépjárműtulajdonosok cso­portja, mely 5000 teherautót tart üzemben, több mint 10.000 embert foglalkoztat és­­1,8 millió ) köz­terhet visel ennek kapcsán, az ál­talános szokástól eltérően nem jut szóhoz és így nem juttathatja ér­vényre álláspontját olyan kor­mányzati és törvényhozási intéz­kedések előkészítésénél, melyek legéletbevágóbb érdekeit érintik. Erre a körülményre különben 1928-ban az autóadótörvénnyel kapcsolatban összehívott egyik értekezleten kifejezetten rámuta­tott Hermann Miksa, az akkori kereskedelemügyi miniszter is. A mai helyzeten sürgősen vál­toztatni kellett, mert a jelenlegi szervezetlenség már komolyan kezdte veszélyeztetni a gazdasági életünkben napról-napra fonto­sabb szerepet játszó üzemi gép­­j­á­r­mű for­galmunk fejlő­dését. Változást és javulást csakis a szét­forgácsolt érdekcsoportoknak olyan gazdasági alapon álló és a gyakorlati életben felvetődő ide­vágó kérdésekkel állandóan és szakszerűen foglalkozó érdekkép­viseletbe való tömörülés hozhat, amely a már létező autótestüle­­tekkel együttműködve, kifeje­zetten és kizárólag tagjainak a gépkocsitartással kapcsolatos ér­dekei védelmét szolgálja. Hasonló célkitűzéssel a nyugati országokban már mindenütt mű­ködnek az üzemi gépjárműtulaj­donosok érdekképviseletei, me­lyeknek nemzetközi szövetsége, a Fédération Internationale des Transport Commerciaux par Auto­ Szerkesztőség és kiadóhivatal­­&Ftact­ion. St' Administration Budapest, IX., Lónyay­ utca 18/A. *' . Telefon : 853-96 A nem kért, de beküldött kéziratokat kiadódj*#'­­Nálunk nem-^em meg és nem küldi vissza. Az árjegyzékeket és leírásokat 'kiadó­­ivatalunk minden érdeklődőnek elküldi, ha egy felülbélyeg­zett és megcímzett válaszborítékot e célra hozzánk beküldi. Hivatalos órák 8-tól 4-ig, mobile Párizsban székel. Ez már korábban felszólította a Magyar Touring Clubot a magyar üzemi gépjárműtulajdonosok megszerve­zésére és erre való tekintettel fel is vette ideiglenesen tagjai so­rába. Miután a MTC a kérdést a meg­lévő nagyobb érdekképviseleti testületekkel megtárgyalta, az a vélemény alakult ki, hogy ezek­nek bekapcsolásával egy önálló egyesület megalapítása kívánatos, melyet az összes alakulatok tá­mogatni fognak. Így vállalkozott a Magyar Touring Club vezető­sége a Magyar Üzemi Gépjármű Egyesület, röviden MÜGE meg­a­l­a­kításának előkészítésére. A MÜGE f. hó 14-én tartotta a Magyar Touring Club helyiségei­­ban alakuló közgyűlését, melyen kimondotta megalakulását. Az alakuló közgyűlésen a ma­gyar iparos- és kereskedőtársada­lom számos reprezentatív cége képviseltette magát. V­álasztások: Elnök: betöltetlen. Alelnökök: Havas Jenő, if­j- Horthy István és Linger János. Ügyvezető alelnök: Havas Jenő. A MÜGE programjára és mű­ködésére legközelebbi számunk­ban fogunk részletesen vissza­térni. Érdeklődést és felvilágosí­tást ad a Magyar Touring Club főtitkársága, IV. Ferenc József tér, Gresham-palota. Telefon: Au­tomata 808—10. Felelős szerkesztő és felelős kiadó WEILER ISTVÁN Főmunkatárs: BREUER ARMAND okt. gépészmérnök, tervsz. h. szakértő Redaction et administration du Journal pour la France k Paris: Villmomble (Seine) 33 Boulevard Papin Rédacteur: Mr. FRANCOIS LAMPL, Téléphone: Villmomble 639 K3!I^HHHE^55ESSE2ZZZZ83ZZmZ255255E3SESSHHHHD

Next