Autó, 1923 (2. évfolyam, 1-24. szám)
1923-12-01 / 23. szám
ffSLOW —10 — Az Olympia kiállításról A londoni nagy autókiállításról lapunk legutóbbi számában röviden már megemlékeztünk, azonban a kiállítás méretei oly nagyszabásúak voltak, hogy kénytelenek vagyunk azzal folytatólag is foglalkozni. A londoni kiállítás ez évben ugyanazt a szerepet játszotta az autókiállítások terén — írja londoni tudósítónk, — mint az olasz Grand Prix az autóversenyek terén. A nagy autókiállítások hazája éppenúgy, mint a nagydíjaké Franciaország, de ez évben a franciákat előbb az olaszok, most pedig az angolok túlszárnyalták. Az Olympia Hall megnagyobbodott csarnoka a legnagyobb autókiállítás volt amelyet valaha rendeztek. A kiállított motoros járművek, felszerelési tárgyak és tartozékok tömege egyenesen lenyűgöző volt, még a nagy londoni autóforgalomhoz hozzászokott néző számára is, ezt 211.000 látogató bizonyíthatja. Legutóbb már megemlékeztem azon főtendenciákról, amelyek a kiállításon uralkodnak, de ki kell egészítenem tudósításomat azzal, hogy ezúttal a karoszszéria-ipar igen élénk tevékenysége állapítható meg. Karosszériák a leggazdagabb változatban láthatók s minden kivitelben van valami gondolat, amely a közönség ízlésének akar hízelegni. A kényelmi berendezések tekintetében általában felülmúlják az angol karosszériások a kontinentális építőket, amit annak tulajdonítok, hogy míg a kontinensen több az utazó automobilista, itt igen nagy számban fordulnak elő a kiránduló automobilisták, mégpedig olyanok, akik az autó segítségével a természetet keresik fel és nem valamely ismert fürdőhelyet vagy várost. Az angol közönségnek ezt a sajátosságát a francia és belga karosszériaépítők is figyelembe veszik. Nagy súlyt fektetnek a karosszériások továbbá a könnyűségre és a zörgések kiküszöbölésére. A könnyűséget főleg vászonbevonatok kiterjedt alkalmazása által érik el. Általában nagy, kényelmes ajtókat látunk a karosszériákon. Az ajtók által felhasználható tért úgy nagyobbítják, hogy az alvázra erősített fémtartóból készült ajtóoszlopokat alkalmaznak, amelyek megengedik, hogy a két ajtó közötti spáciumot a minimumra redukálják. Az all-weather karosszériáknak legkülönbözőbb fajtái láthatók a kiállításon, még nem egészen tökéletesek, de bizonyos, hogy a jövő karosszériái. Meg kell még említeni, hogy amerikai straight-side rendszerű abroncsmegerősítés mind több hívet szerez Két oldalajtó közötti fémoszlop, mely az alvázra van erősítve. lószőr eres bútorrugó A legújabb rendszerű rugós ülés. Angol coupée étkezőtáblával, kisebb rugó ruszin bontássá 23. szám