Autó, 1923 (2. évfolyam, 1-24. szám)

1923-12-01 / 23. szám

ffSLOW —10 — Az Olympia kiállításról A londoni nagy autókiállításról lapunk legutóbbi számában röviden már megemlékeztünk, azonban a kiállítás méretei oly nagyszabásúak voltak, hogy kénytelenek vagyunk azzal folytatólag is foglalkozni. A londoni kiállítás ez évben ugyanazt a szerepet ját­szotta az autókiállítások terén — írja londoni tudósí­tónk, — mint az olasz Grand­ Prix az autóversenyek terén. A nagy autókiállítások hazája éppenúgy, mint a nagydíjaké Franciaország, de ez évben a franciá­kat előbb az olaszok, most pedig az angolok túlszár­nyalták. Az Olympia­ Hall megnagyobbodott csarnoka a legnagyobb autókiállítás volt amelyet valaha ren­deztek. A kiállított motoros járművek, felszerelési tár­gyak és tartozékok tömege egyenesen lenyűgöző volt, még a nagy londoni autóforgalomhoz hozzászokott néző számára is, ezt 211.000 látogató bizonyíthatja. Legutóbb már megemlékeztem azon főtendenciák­ról, amelyek a kiállításon uralkodnak, de ki kell egé­szítenem tudósításomat azzal, hogy ezúttal a karosz­­széria-ipar igen élénk tevékenysége állapítható meg. Karosszériák a leggazdagabb változatban láthatók s minden kivitelben van valami gondolat, amely a kö­zönség ízlésének akar hízelegni. A kényelmi berende­zések tekintetében általában felülmúlják az angol ka­rosszériások a kontinentális építőket, amit annak tulaj­donítok, hogy míg a kontinensen több az utazó auto­mobilista, itt igen nagy számban fordulnak elő a kirán­duló automobilisták, mégpedig olyanok, akik az autó segítségével a természetet keresik fel és nem valamely ismert fürdőhelyet vagy várost. Az angol közönségnek ezt a sajátosságát a francia és belga karosszériaépítők is figyelembe veszik. Nagy súlyt fektetnek a karosszé­riások továbbá a könnyűségre és a zörgések kiküszö­bölésére. A könnyűséget főleg vászonbevonatok kiter­jedt alkalmazása által érik el. Általában nagy, kényel­mes ajtókat látunk a karosszériákon. Az ajtók által felhasználható tért úgy nagyobbítják, hogy az alvázra erősített fémtartóból készült ajtóoszlopokat alkalmaz­nak, amelyek megengedik, hogy a két ajtó közötti spáciumot a minimumra redukálják. Az all-weather karosszériáknak legkülönbözőbb fajtái láthatók a kiál­lításon, még nem egészen tökéletesek, de bizonyos, hogy a jövő karosszériái. Meg kell még említeni, hogy amerikai straight-side rendszerű abroncsmegerősítés mind több hívet szerez Két oldalajtó közötti fémoszlop, mely az alvázra van erősítve. lószőr eres bútorrugó A legújabb rendszerű rugós ülés. Angol coupée étkezőtáblával, kisebb rugó ruszin­ bontássá 23. szám

Next