Autó, 1924 (3. évfolyam, 1-24. szám)

1924-05-01 / 8-9. szám

A KIRÁLYI MAGYAR AUTOMOBIL CLUB , A KIRÁLYI MAGYAR YACHT CLUB ÉS A MAGYAR AUTOMOBILKERESKEDŐK ORSZÁGOS EGYESÜLETÉNEK HIVATALOS LAPJa AUTOMOBILIZMUS és MOTOROSHAJÓZÁS , AVIATIKA és SPORT és TÁRSASÁG ELŐFIZETÉSI ÁR BUDAPESTEN ÉS VIDÉKEN Megjelenik minden hó 1-én és 15-én. Szerkesztőség és kiadóhivatal: V., Vilmos császár­ út 34. Telefon:29-31 Negyedévre ..................................................... 35.000 K SZERKESZTIK LINDNER ERNŐ ÉS ILLÉS ISTVÁN KÜLFÖLDRE EGÉSZ ÉVRE Ausztriára . . 300.000 K I Csehszlovák: 200 csk I Romániára. . 2000 lei | Jugoszláviára 1000 din. Amerikára . . 6 doll. Olvasóinkhoz! A közel egy hónapig tartó nyomdászsztrájk megakadá­lyozott bennünket munkánkban. Húsvéti számunk teljesen készen volt, amikor a váratlan esemény bekövetkezett. A lap nagy része már ki is volt nyomva s igy jelen számunk hellyel-közzel már korábban történt sportesemé­nyeket regisztrál. Olvasóink megértő elnézését kérjük ezért s gazdag kárpótlással szolgálunk május 15-iki számunk­ban, amelyben a közben lezajlott nagy hazai és európai versenyek lefolyását teljes részletességgel, illusztrációkkal bőven tarkítva, fogjuk ismertetni. A sportszezon legelején nagyon összetorlódtak az ese­mények s így olvasóink minden bizonnyal kétszeresen érezték a lap hiányát. Ismételjük, hogy a lehetőséghez ké­pest kárpótoljuk az elmulasztottakat. E pillanatban csupán arra szorítkozunk, hogy már félig kinyomott számunkban, amennyire nyomdatechnikailag lehetséges, a közben történt kimagasló eseményekről né­hány rövid sorban megemlékezünk. A Királyi Magyar Automobil Club időközben nagy lel­kesedéssel új alelnököt választott Pallavicini György őrgróf személyében. Az uj alelnök régi lelkes hive az automobiliz­musnak s az ő személyének intenzív bekapcsolása Clubunk életébe, óriási nyereség. Az európai vonatkozású sportesemények közül a König­saal,Jilovischi-i és a madonei pályán lefutott Targa és Coppa Florio-versenyekről kell beszámolnunk. Mindkét verseny a kiváló Mercedes-gyár tekintélyét öregbítette .A csehországi verseny abszolút győztese Salzer, a szicíliai mérkőzés diadalmas hőse Werner. A Targa Florio és Coppa Florio eredményeit itt adjuk: Targa Florio. 432 kilométer: 1. Werner (Mercedes) 6 óra 32 p. 37 mp. Átlagsebesség 66.18 km. 2. Masetti (Alfa—Romeo) 6 óra 41 p. 44 mp. 3. Ascari (Alfa—Romeo) 6 óra 42 p. 30 mp. 4. Bordino (Fiat) 6 óra 46 p. 34 mp. 5. Campari (Alfa—Romeo) 6 óra 46 p. 51 mp. 6. Boillot (Peugeot) 6 óra 47 p. 1 mp. 7. Dubonnet (Hispano—Suiza) 6 óra 50 p. 24 mp. 8. fíützler (Steyr) 6 óra 54 p. 44 mp. 9. Foresti (Peugeot) 6 óra 52 p. 45 mp. 10. Wagner (Alfa—Romeo) 6 óra 55 p. 58 mp. Coppa Florio. 540 kilométer. 1. Werner (Mercedes) 8 óra 17 p. 13 mp. Átlagsebesség 65.162 km. 2. Masetti (Alfa- Romeo) 8 óra 26 p. 3 mp. 3. Campari (Alfa—Romeo) 8 óra 29 p. 21 mp. 4. Boillot (Peugeot) 8 óra 30 p. 11 mp. 5. Dubonnet (Hispano—Suiza) 8 óra 36 p. 18 mp. 6. Klützler (Steyr) 8 óra 36 p. 25 mp. 7. Foresti (Peugeot) 8 óra 36 p. 40 mp. 8. Wagner (Alfa—Romeo) 8 óra 39 p. 44 mp. 9. Lautenschlager (Mercedes) 9 óra 15 mp. 10. Brilli-Peri (Steyr) 9 óra 3 p. 6 mp. Május 4-én futották le a Királyi Magyar Automobil Club égisze alatt a KMAC kerékpár-alosztálya által megrendezett első magyar Tourist Trophyt. A budai hegyek útjaiból össze­vont 14 km. körpályán magyar versenyzők futottak be győztesként, kétségtelen bizonyítékát szolgáltatva annak, hogy újonnan fejlődésnek indult sportágunk mennyire élet­erős s milyen nagy reményekre jogosít. A kiválóan sikerült verseny eredményei röviden a következők: 250 cm3 kategória, 10 kör, 140 kilométer. Győztes: Majláth Mihály (Cotton,Blackburne) 2 óra 28 perc 24 másodperc. Átlagsebesség 56.592 km. 350 cm3 kategória. 20 kör, 280 kilométer. Győztes: Wolfner László AJS. 4 óra 56:08. Átlagsebesség: 56.700 km. 2. Delmár Walter (Sunbeam) 5 óra 02:40 mp. 3. Gyurkovics Béla (Sunbeam) 5 óra 04:36 mp. 500 cm3 kategória, 20 kör, 280 kilométer. Győztes: dr. Feledy Pál (Sunbeam) 4 óra 16:51 mp., állagsebesség 65.376 km. 2. Karner Rupert (Sunbeam) 4 óra 31:17 mp. Az 500 cm3-en felüli kategóriában egy gép sem ért célhoz. Május tizenötödiki számunk nagy részét ennek a nagy­szabású mérkőzésnek szenteljük.

Next