Autó, 1928 (18. évfolyam, 1-24. szám)
1928-04-01 / 7. szám
. szám 49 Auto Svájc automobilforgalma. Január hónapban Svájc területére lépett ideiglenes belépőjeggyel 959 autó, szabad útlevéllel 305 kocsi, triptykkel vagy határátlépési igazolványnyal 379, összesen 1643 kocsi. A francia bíróság az autósport ellen. A francia autósportköröket élénken foglalkoztatja most a douai-i fellebbezési bíróság egyik ítélete, amely, ha jogerőre emelkedik, alkalmas arra, hogy komoly akadályokat gördítsen az automobilsport fejlődése elé. Az 1926-iki boulogne-sur-meri versenyen történt, hogy Honey Dick, angol versenyző kocsija egy kanyarulatban a pályáról kiszaladt, egy nézőt halálra gázolt, hármat pedig súlyosan megsebesített. A baleset következtében azután Slowey is életét eesztette. Az áldozatok, illetve az elhunyt néző örökösei Howey örökösei ellen fordultak kártérítési igényeikkel, ezek azonban nem ismerték el a francia bíróság illetékességét s így a boulogne-i törvényszék az eljárást megszüntette. A felperesek most a verseny rendezőjét, az Automobile Club du Nord-t vonták perbe, úgyszintén a megyei préfet-t, aki a versenyre engedélyt adott. A perben a klub igazolta, hogy minden óvóintézkedést és előírást foganatosított, amelyek ily versenyeknél szükségesek. A profet is igazolta, hogy az engedély kiadásánál gondolatanságot nem követett el. A douai-i fellebbezési bíróság ezután ítéletet hozott, amelyben a préfet-vel szemben magát illetéktelennek jelentette ki a határozathozatalra, a klubot pedig kártérítésben marasztalta el. Az ítélet nagy megdöbbenést keltett automobilista körökben. A boulogne-i versenyek mindig híresek voltak kiváló rendezésükről. A legnagyobb gonddal és pontossággal foganatosítottak mindig minden lehető óvórendszabályt, amely szükséges a biztonság szempontjából. Nem alap nélkül féltik tehát az ítélettől, hogy az autósport vallja majd kárát. Most a legfelsőbb bíróságtól várják, hogy a douai-i bíróság ítéletét megsemmisíti. Nemzetközi versenyjelzések: A nemzetközi sportbizottság március 17-én tartott ülésében új jelzésrendszert fogadott el, amelyet a versenyeknél ezentúl minden országban használni fognak. Az új jelzések a következők: Sárga zászló: teljes megállás Kék zászló lengetve: figyelem! Kék zászló kinyújtva: jobbra (nálunk: balra) tarts! Fekete zászló a versenyző számával: jelzése annak, hogy az illető számot viselő versenyző álljon meg. A nemzetközi sportbizottság egyben pótjegyzéket is szerkesztett az egyes országokat megkülönböztető színekről, amelyeket az egyes kocsik versenyzőjük nemzeti hozzátartozósága szerint a nemzetközi versenyekben viselnek. Ezt a jegyzéket a nemzeti klubok hozzájárulása urán fogják kiadni. Amerika nem hagyja magát. A Slutz és Duesenberggyárak vezetői elhatározták, hogy a jövő év tavaszán megkezdik kísérleteiket iá Campbell kapitány által felállított sebességi világrekord megszerzésére a day Innan beachi homokparton. Általában arra számítanak, hogy a jövő évnen sikerülni fog a sebességi világrekordot a repülő starttal futott mérföldön 230 mérföldre, azaz 370 kilométerre emelni. A Rotary Club csillagtúrája Párizsba. A párizsi Rotary Club abból a célból, hogy az egyes Rotary Clubok közötti érintkezést elősegítse, elhatározta, hogy minden évben csillagtúrát rendez Párizsba és pedig az érkezési nap mindig június utolsó szerdájára fog esni, az idén tehát június 27-ére. Tiszteletdíjat Coupe Automobile de Rotary Club de Paris névvel vándordíjat alapított, amely három egymásutáni győzelemmel végleg megszerezhető. Ezenkívül több tiszteletdíj van kiírva. Értékelik az elért átlagos sebességet kilométerenként 5 ponttal, de legfeljebb 40 kilométerig, 50 kilométeresnél nagyobb sebesség pedig diszkvalifikálást von maga után. Az utasok száma (5 személyig) szintén tekintetbe vétetik az osztályozásnál. Az értékelés alapja végül a megtett út hossza és pedig 1000 km. alapulvételével. Minden kilométer után, amelyet 1000 kilométeren felül fut be, az illető 0,015 jó pontot kap s az az 1000 kilométerért járó 45 jó ponthoz adatik. Az 1000 kilométeren alul pedig ugyanennyit levonnak. Franciaország is közbelép a gyorsasági világrekordért. Franciaországban mindjobban megnyilvánul az a kívánság, hogy Franciaország is vegyen részt a gyorsasági világrekordért folyó küzdelemben egy francia konstrukcióval. A kocsi vezetőjéül Divo Albertet jelölik. FORD szemem- es lemnek autorizált kepviselete HUHN, Jv., Kossuth Lajos utca 12