Autó, 1928 (18. évfolyam, 1-24. szám)

1928-04-01 / 7. szám

­. szám 49­ ­Auto Svájc automobilforgalma. Január hónapban Svájc terü­­letére lépett ideiglenes belépőjeggyel 959 autó, szabad út­levéllel 305 kocsi, triptykkel vagy határátlépési igazolvány­nyal 379, összesen 1643 kocsi. A francia bíróság az autósport ellen. A francia autó­­sportköröket élénken foglalkoztatja most a douai-i felleb­bezési bíróság egyik ítélete, amely, ha jogerőre emelkedik, alkalmas arra, hogy komoly akadályokat gördítsen az automobilsport fejlődése elé. Az 1926-iki boulogne-sur-meri versenyen történt, hogy Honey Dick, angol versenyző ko­csija egy kanyarulatban a pályáról kiszaladt, egy nézőt halálra gázolt, hármat pedig súlyosan megsebesített. A bal­eset következtében azután Slowey is életét eesztette. Az áldozatok, illetve az elhunyt néző örökösei Howey örökösei ellen fordultak kártérítési igényeikkel, ezek azonban nem ismerték el a francia bíróság illetékességét s így a boulogne-i törvényszék az eljárást megszüntette. A felperesek most a verseny rendezőjét, az Automobile Club du Nord-t vonták perbe, úgyszintén a megyei préfet-t, aki a versenyre enge­délyt adott. A perben a klub igazolta, hogy minden óvóintéz­kedést és előírást foganatosított, amelyek ily versenyeknél szükségesek. A profet is igazolta, hogy az engedély kiadá­sánál gondola­tanságot nem követett el. A douai-i fellebbezési bíróság ezután ítéletet hozott, amelyben a préfet-vel szem­ben magát illetéktelennek jelentette ki a határozathozatalra, a klubot pedig kártérítésben marasztalta el. Az ítélet nagy megdöbbenést keltett automobilista körökben. A boulogne-i versenyek mindig híresek voltak kiváló rendezésükről. A legnagyobb gonddal és pontossággal foganatosítottak min­dig minden lehető óvórendszabályt, amely szükséges a biz­tonság szempontjából. Nem alap nélkül féltik tehát az ítélet­től, hogy az autósport vallja majd kárát. Most a legfelsőbb bíróságtól várják, hogy a douai-i bíróság ítéletét megsemmi­síti. Nemzetközi versenyjelzések: A nemzetközi sportbizottság március 17-én tartott ülésében új jelzésrendszert fogadott el, amelyet a versenyeknél ezentúl minden országban hasz­nálni fognak. Az új jelzések a következők: Sárga zászló: teljes megállás Kék zászló lengetve: figyelem! Kék zászló kinyújtva: jobbra (nálunk: balra) tarts! Fekete zászló a versenyző számával: jelzése annak, hogy az illető számot viselő versenyző álljon meg. A nemzetközi sportbizottság egyben pót­jegyzéket is szer­kesztett az egyes országokat megkülönböztető színekről, amelyeket az egyes kocsik versenyzőjük nemzeti hozzátar­­tozósága szerint a nemzetközi versenyekben viselnek. Ezt a jegyzéket a nemzeti klubok hozzájárulása u­rán fogják kiadni. Amerika nem­ hagyja magát. A Slutz és Duesenberg­­gyárak vezetői elhatározták, hogy a jövő év tavaszán meg­kezdik kísérleteiket iá Campbell kapitány által felállított se­bességi világrekord megszerzésére a day Innan beachi ho­mokparton. Általában arra számítanak, hogy a jövő évn­en sikerülni fog a sebességi világrekordot a repülő starttal futott mérföldön 230 mérföldre, azaz 370 kilométerre emelni. A Rotary Club csillagtúrája Párizsba. A párizsi Rotary Club abból a célból, hogy az egyes Rotary Clubok közötti érintkezést elősegítse, elhatározta, hogy minden évben csil­­lagtúrát rendez Párizsba és pedig az érkezési nap mindig június utolsó szerdájára fog esni, az idén tehát június 27-ére. Tiszteletdíjat Coupe Automobile de Rotary Club de Paris névvel vándordíjat alapított, amely három egy­­másutáni győzelemmel végleg megszerezhető. Ezenkívül több tiszteletdíj van kiírva. Értékelik az elért átlagos sebességet kilométerenként 5 ponttal, de legfeljebb 40 kilo­méterig, 50 kilométeresnél nagyobb sebesség pedig disz­­kvalifikálást von maga után. Az utasok száma (5 személyig) szintén tekintetbe vétetik az osztályozásnál. Az értékelés alapja végül a megtett út hossza és pedig 1000 km. alapul­vételével. Minden kilométer után, amelyet 1000 kilomé­teren felül fut be, az illető 0,015 jó pontot kap s az az 1000 kilométerért járó 45 jó ponthoz adatik. Az 1000 kilo­méteren alul pedig ugyanennyit levonnak. Franciaország is közbelép a gyorsasági világrekordért. Franciaországban mindjobban megnyilvánul az a kíván­ság, hogy Franciaország is vegyen részt a gyorsasági világ­rekordért folyó küzdelemben egy francia konstrukcióval. A kocsi vezetőjéül Divo Albertet jelölik. FORD szemem- es lemnek autorizált kepviselete HUHN, Jv., Kossuth Lajos­ utca 12

Next