Autó, 1928 (18. évfolyam, 1-24. szám)
1928-04-01 / 7. szám
Auto klub helyiségében. Először is Angliát ünnepelték abból az alkalomból, hogy Campbell kapitány megjavította a sebességi világrekordot. Végleg megállapították a Nemzetközi Alpesi Turaut szabályzatát. A turaut milánói starttal és bécsi céllal négy országot érint. A nemzetközi sportbizottság ezután a sebességi világrekord szabályzatát is tárgyalás alá vette, tekintettel Wakefield ismeretes alapítványára, amely évi 1000 font sterlinget biztosít a világrekordernek. Az Európai Grand Prix-versenyt illetően tudomásul vették az angol klub ama bejelentését, hogy a verseny rendezéséről lemond. Ezután a verseny rendezésével Olaszországot bízták meg. A versenyt így a monzai pályán szeptember 9-én fogják futni. A Magyar Atlétikai Club futárversenye. A Magyar Atlétikai Club motoros osztálya 1928 május hó 26-án szombaton és 27-én, pünkösd vasárnapján rendezi meg a Budapest—Aggtelek—Miskolc—Budapest között elvonuló körülbelül 550 kilométer hosszú útvonalon a második országos futár- és megbízhatósági versenyét. A verseny országos jellegű és egy körülbelül 150 kilométeres éjjeli menetre (ebből 3 kilométer lezárt lámpákkal) és egy körülbelül 450 kilométer hosszú nappali menetre oszlik. A nappali menet keretében kerül lefutásra a kb. 10 kilométer hosszú gyorsfutárverseny. A verseny útvonala 24 óra alatt megszabott menetidőkkel, az előírt kényszerpihenő beszámításával részben előírt, részben szabadon választott útvonalon kerül lefutásra és pedig műúton kb. 210 kilométer, országúton kb. 270 kilométer, kevésbbé jó minőségű úton kb. 70 kilométer. A feltételekből is látható, hogy egy értékes, sporteredmények statuálására rendkívül alkalmas kiírásról van szó, amely kétségtelenül hatalmas mezőnyt terel a startvonal elé. A verseny részletesebb ismertetésére már a legközelebbi számunkban visszatérünk. Utak állapota. A Székesfehérvári Államépítészeti Hivatal március 15-i kelettel jelzi, hogy a Székesfehérvár—simontornyai állami közútnak Székesfehérvár és Szabadbattyán között fekvő 5.386—8119 km. szakasza átépítésre kerül, melynek munkáit a mai napon megkezdték. A munka mintegy 3 hónapi időt igényel, mely alatt az automobilközlekedés úgy Székesfehérvár—Siófok, mint Székesfehérvár—Simontornya felé a fenti út 3,6 km.-nél a székesfehérvári repülőteleppel szemközt kiágazó Székesfehérvár—úrhidai, s továbbá sárszentmiklós—szabadbattyáni törvényhatósági útra tereltetik át. Utóbbi utak autóval minden időben járhatók. Az elágazásoknál jelzőtáblák állíttattak fel. Megjelent 1. A. M. C. turántjának szabálya. Amint már megírtuk, a Dunántúli Automobil és Motor Club május 13-án országos turautat rendez. A turaút távja kb. 350 kilométer és a Szombathely—Budapest között húzódó útvonalon zajlik le Körmend—Vasvár—Türje—Sümeg—Tapolca—Monostorapáti—Veszprém—Zirc—Csesznek — Bakonypéter — Nyulfalu — Győr—Komárom — Süttő —Nyergesujfalu—Dorog érintésével. A turisztikailag rendkívül érdekes turaut részletes propoziciói most jelentek meg s úgy a Királyi Magyar Automobil Clubban, valamint a rendező klubnál kaphatók. Részletes felvilágosítással szolgál a Dunántúli Automobil és Motorclub titkári hivatala, Szombathely, Sabária-szálloda. Megalakult a Körösvidéki Motorsport Club. Most alakult meg Békéscsaba székhellyel a Körösvidéki Motorsport Club, amely az automobilizmus és a motoros sport fejlesztését motorkerékpárok vezernepuiseieie: APART AUTÓ R.T. vi, Andrassy-üt 37 vette fel programjába. Az új alakulás belekapcsolódik a Királyi Magyar Automobil Club kartellclubjainak díszes sorába és tisztikarát tekintve, kétségtelenül érdemleges tevékenységet fog kifejteni Magyarországnak automobilizmus szempontjából máris igen fejlett körzetében. Az új automobil club igazgatóságának és vezetőségének tisztikarát itt adjuk. Tiszteletbeli elnökök és igazgatók: Beliczay Géza, dr. Berthóty István, dr. Berthóty Károly, Bohnert József, ifj. Horthy István, dr. Kovacsics Dezső, Jánossy Gyula, gróf Széchenyi Károly, gróf Wenckheim Jenő, Ónódi Veress Zoltán. Sportbizottság elnöke: dr. Geist Gáspár. Ügyvezető elnök: Beliczay Miklós. Alelnökök: ifj. Réthy Béla, Wagner József. Főtitkár: ifj. Ős Lajos. Titkárok: Faragó Sándor, dr. Czinkóczky Jenő. Pénztáros: Ecsedy Mihály. Jegyző: ifj. Schoen Géza. Ügyész: dr. Forray Lajos. Választmány: dr. Becsey Oszkár, Fehér István, ifj. Gálik János, Gámán Géza, Jeszenszky Elek, dr. Jeszenszky Pál, Juhász József, Kardos János, dr. Kiss László, Kitka Mihály, dr. Péterfi Sándor, Réty Károly, Rusz Lipót, dr. Rosenthal József, dr. Szeberényi János, Taffler Elek. Póttagok: dr. Láng Frigyes, Laurovits Ferenc, Réthy István, dr. Szamek Lajos. Számvizsgáló bizottság: Kovacsik Lajos, Schreiner Ferenc, Weisz Kálmán. Póttagok: Deutsch Andor, Turcsek Kálmán. Az Automobil Tisztviselők Clubja március 29-én este 9 órakor tartotta első klubvacsoráját a Lipótvárosi Társaskör Lipót körút 1. szám alatt levő helyiségében. A klub hölgy- és férfitagjai rendkívül nagy számban jelentek meg. A társasvacsorát tánc követte és a legpompásabb hangulatban a késő éjjeli órákig maradtak együtt. Üzemáthelyezés: Victoria Automobilművek és Karosszériagyár VIII. Szigony u. 4. sz. alól áthelyezte üzemét Vill. Örömvölgy-u. 38. szám alá. Az áthelyezéssel kapcsolatban nevezett vállalat súlyt helyezett arra, hogy a fejlődő igényeknek ne csak külsőleg is megfelelő üzemhelyiségek álljanak a javításra szoruló automobilok céljaira, hanem a különféle típusú automobilok javítására legkiválóbb és universális képzettséggel bíró szakmunkások, valamint a legmodernebb és legprecízebb munkagépek és karosszériák építésére pedig megfelelő famegmunkáló gépek álljanak rendelkezésre. Az angol automobilklub a Riviérán. Az angol automobilklub, amely az A. A. mellett Angliában mintaszerű úti segélyszolgálatot tart fenn, embereit most a francia Riviérára is elküldte, hogy a főidényben ott időző angol automobilistákat támogassa. 48 —7. szám Skoda-Hispano-Luiza Laurin és Személy- és teherautók ^ Autóbuszok Gyári lerakat: Laurin és Klement Rt. Budapest, VI. kerület, Andrássy út 10. szám. Telefon: 8-14