Autó, 1936 (26. évfolyam, 1-24. szám)

1936-07-01 / 13-14. szám

Auto C i T D n F N írass I I ll U L II típusokhoz CHEVROLET, FORD és egyéb amerikai autóalkatrészek,­ külföldi pneu­malikok legolcsóbban AUTÓFELSZERELÉSEK NAGY JÓZSEF, VI., Andrássy­ út 34. Telefon: 22-1­9 UJ D.K.W. MOTORKERÉKPÁROK MAGYARORSZÁGON. A nagy népszerűségnek örvendő DKW-autók után a budapesti képviselethez, a Majláth-céghez egy nagyobb DKW motorkerékpár-szállítmány érkezett az új modellek­ből, melynek legnépszerűbb darabja a kis, 2 V2 HP erős­ségű, háromsebességes block-motorral beépített modell. Ennek 690.5 pengős ára külön szenzáció, mivel egy elit­­márka eddig ilyen árban nem volt beszerezhető. A DKW-gyártmányok motorkerékpárjai nem ismeretle­nek közönségünk előtt, mivel néhány száz darab még a ko­rábbi évekből van Magyarországon forgalomban, most már főleg vidéken. Ezek a gépek az évek során eléggé beigazol­ták a gyártmány kiválóságát, amit a mostani minden vona­lában tökéletesített új modellek még megsokszoroztak. Említésre érdemes, hogy amíg Magyarországon a mo­torkerékpárok vásárlása nagy mértékben visszaesett, bizo­nyos helytelen adó- és behozatali rendelkezések miatt, addig az olcsó autó hazájában, ahol nincsenek horribilis vámokkal terhelve hazai gyártás révén, a motorkerékpá­roknak is óriási a kelendőségük. Németországban csupán az 1935-ös évben egyedül I­KW-gyártmányokból 36.800 darab került eladásra. SELYEMHÁLÓKAT ÉS KAPASZKODÓKAT készít kitűnő kivitelben autókhoz a Diamant Arnold paszo­­m­ányos cég (Szövetség­ utca 28/B.). Ezek az autókellékek eddig külföldről kerültek hozzánk, most azonban e tekin­tetben sem vagyunk többé behozatalra utalva. EGY DÉLAFRIKAI SPORTLAP SZERINT vadonatúj autómotorok is csak 10—11 hónapig bírják ki Délafrikában generál javítás nélkül. Miért? Mert a forró szél állandóan finom homokszemcséket hordoz magával, melyek megeszik, tönkrerágják a hengereket, dugattyú­kat, szelepeket. Olajjal vegyítve a legfinomabb csiszoló­por .. . Szegény délafrikai autósok! Mennyivel könnyebb a magyar automobilistáknak a tiszta magyar levegőn évekig gondtalanul hajtani. . . Holló! Csak egy esetben! Hogyha az olajat minden 1500—2000 kilométer után kicseréljük! Rendkívül fontos szabály ez — és meglepően kevesen gondolnak rá. Pedig ha nem is olyan abnormális mennyiségben, nálunk is vannak homokszemek — gondoljunk csak az alföldi mel­­lékutakra. A karburátor beszippantja ezeknek nagy meny­­nyiségét, még a legtökéletesebb szűrőkön keresztül is, a por elvegyül az olajjal és dörzsölgetni kezdi a hengerfalat. Az iszapos olaj lassanként megöli a motort. Azután­ az olaj is kifárad. Elveszti kenő hatását, sok­sok ezer kilométer után már nem ér többet, mint a­­ hűtővíz. Kinek jutna eszébe vizet önteni a karterbe? Olajat cserélni­ — csak azután indulhatunk gondtalanul napi uhuiknak, vagy pláne a hosszabb túráknak. Különö­sebb gondot nem is okoz: megállunk a legelső Shell service-állomásnál, ahol a kitűnően betanított személyzet mindent gyorsan, pontosan, olcsón elintéz. Az ajánlási táblázatból kiválasztott legmegfelelőbb friss olaj kerül motorunkba — szinte alig ismerünk rá, olyan vidáman húz és duruzsol utána. Régi szabály: az jár olcsón a ko­csiján, aki gondol a motorjára, nem sajnálja a kis költ­séget, hogy megmeneküljön a váratlan nagy kiadásoktól. Idejében leengedve a fáradt, piszkos olajat és a motort megtöltve a közmondásosan megbízható Shell-olajjal, soha nem érhet bennünket kellemetlen meglepetés. A JURID FÉKBETÉTEK SIKERE. A Kirchbach’sche Werke Kirchbach & Co., világhírű Jurid fékbetéteket gyártó cég meleghangú táviratot kapott az Auto-Union-tól. Az első távirat az Eifel-versenyen DKW- motorkerékpáron győző Kluge sikeréről szól, a másik pedig Rosemeyer elsőségéről. A két kiváló német versenyző gépe Jurid fékbetéttel volt felszerelve. FELELŐS SZERKESZTŐ ÉS KIADÓ: ILLÉS ISTVÁN. KIADJA: AZ „AUTO“ LAPKIADÓVÁLLALAT. Ständige Redaktion für Deutschland: Redakteur André Schulhof, Berlin-Halensee, Cicero Strasse 13, II. Telefon: J 7 (Hochmeister) 2718. SVÁJC UJ AUTÓTÉRKÉPE Most jelent meg Offizieller Automobil- Führer der Schweiz címmel a Svájci Automobil Club kiadásában az a vaskos térképkötet, amely ma Európa ilyen vo­natkozású legmodernebb automobil veze­tője. A 366 oldalas kötet első részében 23 szelvényt találunk, amelyeknek mind­egyike 1:250.000 méretű s így tökéletesen áttekinthető és szemlélhető útbaigazítást ad nemcsak a fő-, hanem a mellékútvona­­lakról is. A szelvények hátán az azon a részen előforduló városok pontos alapraj­zát találjuk a kifutások irányának pontos megjelölésével. A térképsorozat végén igen praktikus távolsági összeállítást talál az automobilista, majd folytatólagosan a Svájcban tehető túrákról iti­ereteket. Ez­után következik a helységnévtár, ahol megtaláljuk Svájc legkisebb faluját is. A helységmutatót az összes svájci hágók sematikus rajza követi a százalékokban kifejezett rész­emelkedésekkel. A finom vászonba kötött munka tele van gyö­nyörű svájci illusztrációkkal. A könyv automobilisták részére nélkülözhetetlen. SPORTHOZ, TÚRÁHOZ: ÚTi Henne 246 km. ab­szolút világrekordjait is METZELER gumival futotta Vezérképviselet: Szilárd Béla, VI., Nagymező­ utca 15 * Telefon: 1-25-3-36 4205.30 HUNGÁRIA HÍRLAPNYOMDA RÉSZVÉNYTÁRSASÁG BUDAPEST - FELELŐS: SCHMIDER GÉZA. 24

Next