Autó, 1936 (26. évfolyam, 1-24. szám)

1936-01-01 / 1-2. szám

Auto 12 Maserati színeiben versenyez Hartmann László az 1936-os esztendőben Néhány intimitás a nagyjelentőségű megállapodás­ról • Mire készül az idén a világhírű bolognai gyár Meglátogattam Hartmann Lászlót, a többszörös magyar bajnokot, aki már esztendők óta kitűnő eredménnyel kép­viseli nagy nemzetközi versenyeken a magyar színeket. A lakásban nagy sürgés-forgás volt, Hartmann Bolognába készült, hogy a szezon fontos részleteit alapo­san átbeszélje a Mase­­rat­i-testvérek­kel. Hart­mann Lászlót tudva­lévően az 1936-os évre szerződés köti a Mase­rati gyárhoz és világ­­hírességek­kel egy sorban veszi fel a küzdelmet a nagy sikerekre vissza­tekintő olasz gyár leg­újabb típusán. Az előkészületek kö­zött is akad azért né­hány szabad perc és ez alatt mond el egyet-most verseny­karrierjének most induló, Magyar­­ország számára is igen fontos szakaszáról. — Teljesen tisztában vagyok — kezdte Hart­mann László — Mase­­ratiékkal kötött szerző­désem jelentőségével. Büszke vagyok rá és remélem, hogy be is fogom váltani a hozzám fűzött reményeket. Az új 1,5 literes kocsi valóságos remekmű. A 6 hengeres motor 3 block-ban épült, két karburátorral, egy nagy kom­presszorral és 7000 fordulat mellett 200 lóerőt ad le. Szerződésem öt versenyre szól: a monacói Grand Prix-re, az Eiffel-versenyre, a Coppa Acerbó-ra, a svájci Grand Prix-re és a Masaryk-versenyre. Nagy öröm együtt dolgozni Maseratiékkal. Az egész család kizárólag a kis gyárnak él, amelyet az 1932-ben elhunyt Alfieri szellemében vezetnek. Most a legidősebb fiú Bindo, de a gyárat Ernesto vezeti. Még a lakás is össze van építve a gyárral és a Maserati testvérek jóformán minden idejüket az üzemben vagy az irodában töltik. Barátságunk ezelőtt három esztendővel kezdődött, amikor Bugatti kocsimon igen szép helyezést értem el a Német Nagydíjban. Az utánam való helyezett Kirk Howe volt, szintén Bugatti kocsin. Már akkor sokat beszélgettünk az elkövetkezendő eszten­dők programmjairól és Maserati többizben kifejezést adott elismerésének. Az idén azután már Maserati kocsival versenyeztem, füg­getlenül a gyártól s mint a legeredményesebb Maserati induló fejeztem be az 1935-ös esztendőt. Nyilván ennek az eredménynek köszönhetem azt, hogy a gyár figyelme felém fordult. Egy szép napon táviratot kap­tam Bolognából, hogy sürgősen látogassam meg őket. Nem mondom, hogy siettem, de egy órával a távirat átvétele után már rajta ültem a milánói gyorson és vágtattam Olaszország felé. Nagyon szívesen fogadtak és azt hiszen szerződést gyor­sabban még nem kötöttek meg. — Örömünkre szolgálna, ha új 1.5 literes kocsinkon a szezon öt versenyében a gyár kötelékében indulna — mondta Ernesto Maserati. — Nagy örömömre szolgál, ha új 1.5 literes kocsijukon a szezon öt versenyében a gyár kötelékében indulhatok — mondtam én. Ez volt a tárgyalás. Aláírtam­ egy blankettát, amelynek egy példánya hozzám került, a másik ott maradt és ezzel hivatalos tagja lettem a Maserati csapatnak. Magától értetődik, hogy ha csak egy mód van rá, a ma­gyar Grand Prix-ben starthoz állok. Szerencsére a Maserati­­gyár által kijelölt öt verseny terminusába a magyar G. P. nem ütközik. Most már csak az a kérdés, lesz-e megfelelő kocsim, mert azt valószínűtlennek tartom, hogy a gyár, programmjától eltérően, az új géppel engedélyezze ezt a műsoron kívüli számot, őszintén szólva, én megpróbálom, ha nem sikerül, majd segítek magamon valahogy. Igazán nem hiúságból ambicionálom a budapesti startot, de úgy érzem, hogy nem szabad hiányoznom hazai földön, ebben a klasszikus versenyben. Már indulnak is le a bőrönddel, utazik Hartmann Bolo­gnába. A szeméből kiolvasom a verseny­lázat. Pedig még messzire van április 11. az első programm­szám, a monacói G. P. határnapja. I. I. Kizárólag versenykocsikat készí­tenek, de csak nagyon korlátozott számban és a felfektetett szériák minden egyes darabjának már a gyártás első pillanatától megvan a gazdája. Az idén hatvan versenykocsit építenek. Ez az egész évi termelés. Ebből a számból is kitűnik, hogy milyen tökéletes ellenőrzés alatt épül Bolognában minden egyes al­váz. Az egész üzem egy precíziós műhely, ahol a munkások egyen­­ként kivétel nélkül válogatott szakemberek. Az autógyárral pár­huzamosan dolgozik a Maserati féle gyűjtőgyertya-gyár, amelynek termelése igen nagy kapacitású, exportra mégsem helyez nagy súlyt, mert az egész produkciót fölveszi az anyaország. Hartmann László Hartmann László Maserati versenykocsiján

Next