Az Épitési Ipar, 1884 (8. évfolyam, 1/366-52/417. szám)

Lap Paris építkezési statisztikája és építésrendőri viszonyai —y— . .504 Az amsterdami börzeépület pályázatáról. —a— ............................522 A nagyobb gőzgéptelepekről. —a— ............................................513 Heropolis romjai. —y—........................................................................534 Tárcacikk. Az Oest. Ing. u. Architekten-Verein arlbergi kirándulása­in— 238 Kisebb Közlemények. Engerth Vilmos, f - Új elektrochemiai battéria............................ 5 Az 1885-iki országos kiállítás. 6. 15. 23 99 109. 202 211. 241. 251. 260 324. 415. 497. A keskenyvágányú vasutaink hálózata. — A homokkő­-, márvány- stb. szobrok épentartás....................................................................15 Az osztr. mérn. és épít.-egyl. 1884-iki költségvetése. — Ablakok cinkből. Szilárd likacsos kőanyag ..... . . 23 Az aradi pályázat. - A frankfurti vízmű. — Az Aveling-féle úthengerek. - A gipsz az épületek homlokzatán Hydrau­­likus ütköző. - A lakóházak hygienikus berendezése. Ró­mában talált régiségek — Mesterséges bőr. — Tűzbiztos máz. A hajógépek dugattyúsebessége. — A bajor állam­vasutak talpfatelítő gyára...................................................................3 A berlini új szülőtelep. — Az első bajor elektromos vasút. . . • 45 A búvárkészü­lékekrő­l­ — Mesterséges parafa ................................55 Régi bútorok új fényezése. — A Deák-szoborról................................65 Amerikai kazánvizsgáló készülék. — A fémeket oxidálás ellen óvó szer. — Gőzkazánok megvizsgálása....................................76 Viktor­ Emanuel emléke. - A szegedi mérnöki hivatal. (151) — A petroleum minőségének meghatározása. — Kupoláknak pa­pirossal való befödése....................................................................89 A kaposvári templomépítő bizottság levele. — A fiumei kikötő kibővítése.......................................................................................99 Edison elektromos szivargyújtója..........................................................130 Budapest szépítése. — A bécsi dunacsatorna lánchídjának átépítése. 14 A mesterséges színes kő előállítása. — Üvegfestményutánzat — Vas­öntések megeresztése. A deszkaboritások, falak stb. fertőt­lenítése .................... 151 A Hart-féle személy- és anyagfölhúzógép — A vas és acél. — A Panama-csatorna .......................................................................160 Óvószer a vasnak rozsdásodása ellen..................................................172 Közlekedésügyi tanács. — A palafödelek leszögezése. .. . . .181 A Balmain-féle világító festék. — Patent-Stabil-Theer. — Utcabur­kolat acélból. - A lakások szellőztetése. — A zürichi magyar egyesület. — A gipsz megkeményedése. — Bécs la­kásviszonyai ................................­........................................ 190 Az állandó országház — Deák-mauzóleum ..................................201 A budapest újszőnyi vasút. — A szász vasutak................................221 A bécsi műegyetem. — Türr legújabb terve. Nürnbergi épületnyi­­tások. " — A wormsi dóm helyreállítása. — A Garabit­viadukt............................................................................................241 A lóvonatú vasutak váltója A budai józsefhegyi cementgyár . 251 A mércék 0 pontja Poroszországban. — Anyagvizsgáló intézet Stutt­gartban. — A vas- és acélgéprészek felü­letének edzése. — A mágnesek készítése — Az elektromosság és vízgőz. — Fehér fény. — Az építkező kövek kifagyása. — A newyorki magas vaspályák. — Egytengelyű lokomotív. — A lapos fö­dél mint vízmedence ....................................... 260 A szerzői jog - Palafödéshez való rugó horog (ábrával.­ . . . 272 »Nagyvárad­ és vidéki mérnöki kör. — A fővárosi lakáskérdés — Szintező mutatóval.­­ Kerámiás készítmények. — A Vas­kapu szabályozása. — A technológiai iparmúzeum új épülete. Földalatti vasút Marseilleben..............................................282 Ifj Kossuth L. szab. vasúti kocsija. — Az amsterdami tőzsde terv. pályázata. — A Panama csatorna — .A Vaskapu szabályo­zása. — A lovak járásának biztossága aszfalton.......................292 Hogy lehet a vasat az acéltól megkülönböztetni ? - Chromogra­fikus sokszorosító anyag.............................................................304 Feszt Fr. f. — Próbaburkolatok Budapesten. — A gőzkazánok romlása és megóvása. — Szélkerekek öntözésre.­­ A hul­lámlemez....................................................................................312 Az új országház építő tanácsa. Horváth Samu­s — A petróleum­nak ellenálló máz. — Hogy lehet a vasat és acélat rozsda ellen megóvni. A müncheni Liebig-emlék tisztítása — A lokomotivok munkájának mértékegysége — Papiros vasúti kocsi...................................................................................... . .324 A budapesti kőművessegédek. — Carpenter-féle légnyomásos dörzs­­fék — Hajózható csatorna Manchester és Liverpool közt. 336 A budapesti dalműház géppróbája. — Arad-kőrösvölgyi vasút évi jelentése­. . . . .....................................................................347 A bécsi műegyetem hallgatói — Az olasz technikusok­­ kon­gresszusa. — A lágy mészkő keményítése és festése. Az . Az építkező kövek szilárdsága.— Tűzbiztos anyag.— Elek­tromos mértékegység és fényegység — A gépek hajtószíjai Lap A jég eltartása. — Az osztr. magy. monarchia sínjeinek súlya és anyaga............................................................................357 Az építő és szerkezeti anyagok megvizsgálása. — A korinthusi csatorna............................................................... 372 W. Fr. v. Engerth f.­­ »El Goberador« locomotiv. — A fali kárpit kímélése...............................................................................380 A Llawoddyn melletti völgyzár. — Mesterséges tömbök tengeri építkezésnél. — Schultz füstemésztő tüzelő módja....................395 Magyarország vasutainak hossza ......................................................403 A budapesti artézikút ideiglenes díszműve (Rajzmelléklettel és ábrával.) — Am kir. opera megnyitása — A német ce­ment be- és kivitele . ............................................ . 414 Artézi kutak Magyarországon. — Az új országház építő bizottsága. — Új rajzpapiros — Rajzok sokszorosítása fotografozás által. — A párisi forgalom. — Mentő létra. — A cement hatása a fémekre. A párisi Pantheon festményei. — »Magyar díszítő styl«...................................................................422 Kötélhajózás a Volgán. — Épületkövek szétvágása.­­ Tengeralatti lámpások és respiratio készülékek. — Fanemek tartóssága. 435 Vasedzés. — Edison újabb elektromos lámpásai. — Nagy feszélyű gőz mészszel.....................................................................................454 Fatel­togyár Budapesten. — A közp.­pályaudvar királypavtilopja. A városi vasút Párisban. — Az orsz. m. iparművészeti mú­zeum olvasó és rajzterme — Gőztelepek üveg kézi kerekei. Négyszögletes szíjkötél. — Deltafém..........................................466 A művészeti ipar fejlesztése. — A Mátyás-templom restaurálása. Öntöttvas oszlopok Berlinben. — Az egységes déllő és óra. 487 A techn. iparmuzeum fölügyi bizottsága. — Faaszfaltfödém. — Gnauth Adolf f. — Temesvár elektromos világítása. . . . 497 Gyenge László f.....................................................................................506 Budapest csatornaterveinek bíráló bizottsága. — Az ország első rézmesteri iskolája .... 515 Az osztrák mérnök- és építész-egyesület budapesti kirándulása. — A párisi Éden színház fűtése..................................................524 A kémények szilárdsága — A fiumei sír világító torony. — Jó h­ó és másoló tinta készítése. — Vasúti kerekek papirosból. . 535 r­ajzmellékletek. 1. A szegedi törvénysz. palota Ney B.és Meixner K. Homlokzat 5 2. »» » »» » » Alaprajzok 15 3. » » » »» » » Metszet . 23­4 Dr. Wagner G. nyaralója. Pfaff F. Távlat............................65 5. Odry Lehel nyaralója Pfaff F. Távlatja................................75 6. A két nyaraló alaprajzai P­f­a­f­f F..............................................85 7. Menetjegyszekrény. Maléter Zoltán....................................130 8. A budapesti új fiókgázgyár..................................................... • 138 9. A Zagyva árapasztó zúgója. Domoszlai Ede....................178 10. Az állandó országház végleges terve. S­t­e­i­n­d­l Imre . . . .201 11. Budapest vasúthálózata ................................217 12. A M. Á. V. nyugdijint. palotája. Kauser József. Távlat. . . . 290 13. » » » » » » Földsz alapra­jz.241 14. » » » » » » I emeleti » 247 15­ A budapesti kereskedelmi akadémia. Czigler Győző. Földszinti alaprajz 282 16. » « » » I emeleti » 304 17. » » » » II. » » 312 18. » » » » Homlokzat. . . . 335 19. A M. A. V. budapesti központi személypályaudvara csarnok-­­ födelének szerelő állása. Seefehlner Gyula . . . . 377 20. A budapesti artézikút ideigl. díszműve. Ybl Miklós . . 414 21. A budapesti Erzsébet-kórház. H­a­u­s z m­a­n­n Al. I helyszinrajz 431 22. » » » » » » Távlat . . . 431 23. » » » » A felvételi épület távlata 431 24. A M. Á. V. I.osz. hosszátjáratú kocsi fűtőberendezése . . . 483 25. A szegedi posta-távirdaépület. Meixner K. és N­e­y B. Pince- és földszinti alaprajzok. . 506 26. » » » » I. és II. emeleti » • 524 27. » » » Távlat........................................535 Budapesti építési iparűzők. 7. 57. 193. 243. 285. 397. 425. 457. 499. Minden számban rendes rovat­ok : Vegyesek. Magyar Mérnök- és Építész-Egylet. (Részletes tu­dósítások az egyesületi élet minden mozzanatáról.) Fővárosi ügyek. (Tudósítások a fővárosi közmunkák ta­­csának, valamint a főváros műszaki bizottságainak üléseiről.) Meghívók a Magyar Mérnök- és Építész Egylet mű- és középítési szakosztályainak üléseire. Kinevezések. Pályázatok. Ajánla­ti árlejtések. Levelezés. Hirdetések.

Next